Agurketid

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
MogensD

Agurketid

Indlæg af MogensD »

Ak ja, når der ikke er andet at skrive om:
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3866550/

Mogens
Brugeravatar
Nikolajsen
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Ak ja, der snakkes vist også en del om dette emne inde på "borgen" :-? . Iøvrigt mener jeg ikke at det er ret mange der kører rundt med et råberør, og giver motorcyklister denne lidt kedelige omtale. :-(
Senest rettet af Nikolajsen 02. aug 2006, 22:15, rettet i alt 1 gang.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
yaknudsen
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

Nikolajsen skrev:Ak ja, der snakkes vist også en del om dette emne inde på "borgen" :-? . Iøvrigt mener jeg ikke at det er ret mange der kører rundt med et råberør, og giver motorcyklister denne lidt kedekige omtale. :-(
Jeg er helt enig med Nikolajsen, der er ikke specielt mange der larmer helt uhæmmet.

At 70-80% kører med uoriginale lyddæmpere, er en påstand som er helt ude i hampen, og konklusionen at alle de uoriginale lyddæmpere også skulle LARME helt uhæmmet er udtryk for total mangel på indsigt i virkeligheden.

Men at der er en del MC'er (i størrelsesordenen 10-20%) som larmer unødigt meget vil jeg gerne tro. Og nogle af dem er iøvrigt typegodkendt stort set uden lyddæmpere overhovedet.

I den kategori finder vi især amerikanske 'motorcykler' med motorer på mange kubiktommer, og andre maskiner af mere veteran-agtig karakter som LARMER helt lovligt.

Tilbage er der en lille gruppe på måske 10%, og for min skyld må man gerne gå på jagt efter dem.

Mon ikke det vil gå op for 'overøvrigheden', når agurketiden er overstået.

Jeg tror det, så jeg er helt rolig.

Men hold da helt kæft hvor er det ulideligt at høre på den slags vrøvl.......
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Søren Dahl
Geografisk sted: Kolding

Støj.

Indlæg af Søren Dahl »

Min klare holdning er, at de som kører med lydpotter der lyder godt skal have lov til at køre med dem - og de få procent som så vælger at provokere ved at køre uden lyddæmpning overhovedet skal traffes. (fri udblæsning eller kort vandrørs agtig dæmpning)

Men alle dem som køber lydpotter som er produceret til at støje på et eller andet givet nivau - men som dog er meget dæmpende i forhold til fri udblæsning og vandrørs dæmpningen, skal have lov til at nyde deres køretur på MC'en og den fede fornemmelse det er at virkelig kunne høre "pulsen" slå på cyklen.

Jeg har selv kørt med pro duro potte på de to transalper jeg har haft - og helt ærligt - det er da verdens fedeste lyd. Min nye twin har en kedelig lyd af en neddroslet B&S plæneklipper med den lovlige potte - vildt kedeligt, men alligevel rar at køre med på sin vis - jeg er vist kommet over det med at skulle larme - i hvert fald indtil videre.

HELT ÆRLIGT - jeg synes også store campingvogne og tåbelige campingbusser skulle gøres ulovlige - de fylder for meget og så er de grimme og åndsvage - kan der ikke lavet et lovforslag om det ? FIDUSMAGERE fing2
Brugeravatar
Nikolajsen
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Jamen Søren, der er er den store forskel, at man kan lukke øjnene hvis der er noget der grimt, man kan ikke lukke ørerne :lol: . Og noget der er grimt genere ikke Hr. og Fru Danmark inde bag liguster hækken, det gør noget der larmer ;-). Men vi er for så vidt enige, min DB grænse ligger vist bare lidt lavere end din. Det ville ikke genere mig, hvis man kun måtte køre med original potter.

(UPS, nu får jeg nok verbale tæsk :lol: )
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Søren Dahl

Hej Nicoaljsen

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Nicolajsen - nej det gør du ikke, for din holdning er lige så god som min holdning.

Mvh Søren
Brugeravatar
Nikolajsen
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

:ok: , Det er sgu en helt i orden holdning.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Søren Dahl

Hej Niclajsen

Indlæg af Søren Dahl »

Tak, og i lige måde!

Mvh Søren
Besvar