Ondt i numi

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
John B

Ondt i numi

Indlæg af John B »

Ja jeg ved ikke lige helt om der er her dette indlæg skal ligge???

Nå men det er fordi jeg får lidt ondt i numi nå jeg skal sidde på TA i mere end en halv time, det er følse en som om halebenet bliver "bukket" opad :-?
Skal der bløder eller håre skum til, eller er det noget med vinklen på sædet..... Og nu er det så heldig at jeg også gerne vil have sædet betrukket sort, org. er det blå.
Er der evt nogen der kender en god og gerne billig en der kan lave det for mig.

Jeg har læst at der er andre der har haft de samme problemer, men hvad har i gjort?

Mvh John B
Brugeravatar
yaknudsen
Geografisk sted: Køge

Øm nummer

Indlæg af yaknudsen »

Kender godt det der med den ømme røv.

For mig sker det efter en times tid først på sæsonen. Efter nogle måneders træning sker det først efter 3-4 timer. Hvis man tænker over det inden man bliver øm, kan man udsætte ømheden yderligere nogle timer ved bevæge sig rundt på sædet. Feks. at flytte vægten fra den ene balde til den anden med 5-10 minutters mellemrum. Man kan også flytte rumpen frem og tilbage på sædet således at man med mellemrum kommer til at hvile lidt mere på lårene.

Jeg tvivler på at man kan gøre alverden ved at tilføje/fjerne skum materiale i polstringen. En bedre løsning ville nok være et bredere sæde, med polstring som passer således at der er støtte til hele rumpen og en del af lårene, men sådan et sæde bliver der ikke næppe plads til på en TA. (Ihvertfald ikke uden at det bliver grimt og på anden måde upraktisk). Den slags sæder kan man eksempelvis se på deciderede luksustourere som Goldwing, og de store BMW tourere.

Der findes "løse" puder som former sig efter rumpen, og som kan lægges "løst" oven på sadlen. De koster 7-800 kroner, og skulle efter sigende fungere udmærket. Jeg har ikke selv prøvet sådan en, jeg er for sej og bider smerten i mig. ;-)

Link til en siddepude hos LOUIS:
http://www.louis.de?topic=artnr_gr&artnr_gr=10008402
Senest rettet af yaknudsen 05. aug 2006, 00:33, rettet i alt 1 gang.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Torben Vester
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hejsa.
Jeg havde samme problem - øm røv efter kort tid i sadlen.
Jeg har fået ompolstret sædet på min ene Alp (den der skal sendes til Kina) - sædet er blevet lavet ca. 3 cm. højere på den forreste del og det øverste lag skumgummi er af en type der former sig efter rumpetten ved kropsvarme.
Jeg valgte at få syet betræk af rigtigt læder (sort), som er mindre glat end det originale plast betræk, d.v.s at ved opbremsninger, får man ikke en eventuel bagsæde passager i røven og bollerne presset mod tanken.
Også fordi sædet er blevet mere vandret - i forhold til det originale, hvor køreren sidder lavere end passageren.
Jeg har ikke fået kørt mange tusind kilometer endnu, men er yderst tilfreds indtil nu.
Det har måske været en lidt dyr løsning - ca. 3000 kr. - men det handler om livskvalitet og derfor er pengene for mig givet godt ud.
Hilsen
Torben - Fynsland
John B

Re: Øm nummer

Indlæg af John B »

yaknudsen skrev:Kender godt det der med den ømme røv.

Jeg har ikke selv prøvet sådan en, jeg er for sej og bider smerten i mig. ;-)

Link til en siddepude hos LOUIS
http://www.louis.de/_20ddc7cd585f38df84 ... md.y%253D0
Ja lidt sej er man vel når man køre TA/AT, men derfor behøver man vel ha følsen af man er blevet taget hårdt bagi af en stor grum ne... :shock: hver gang man har være ude og køre!

Jeg har overvejet af prøve mig lidt frem selv og hvis det ikke lykkes kan man altid stille den hen til en prof! Jeg var inde og læse lidt om folk med samme problem inde på tenere.dk og der er flere der har polstret om, selv.

Ellers mange tak for de forskellige indlæg, rart med andres meninger og erfarringer
Senest rettet af John B 04. aug 2006, 23:19, rettet i alt 1 gang.
Gæst

Indlæg af Gæst »

jeg ved hvad du mener , efter en times tid i sadlen er den meget øm. men jeg har det sådan at det er et spørsmål om at træne numsen op til at sidde længe på cyklen. jeg har kørt en del til udlandet på forskellige typer cykler, og har altid fået ondt i den lille po po efter et stykke tid. men efterhånden som tiden er gået er den lille po po blevet hærdet. og ømheden er blevet mindre. men jeg kan godt forstå dig, det er ikke sjovt at sidde på sin cykel og have ondt bag i. jeg håber du finder en løsning, så du kan nyde endnu flere timer på landevejen uden at få ondt i din po po.
safe riding

egelund :twisted:
Brugeravatar
Søren Dahl
Geografisk sted: Kolding

Løsningen

Indlæg af Søren Dahl »

Løsningen på ondt i røven er en AirHawn pude - det er verdens bedste opfindelse til det problem.. Den fåes ved Louis.

Man puster ganske lidt luft i puden og spænder den fast til sædet. Nu "svæver" man let oven på sædet, og man undgår ondt i røven og samtidig skåner den også ryggen lidt, da man kan sidde og vippe lidt og arbejde lidt med ryggen samtidig. Virkelig godt. Koster 850 inc. fragt - er alle pengene værd hvis du spørger mig.

Mvh Søren
John B

Indlæg af John B »

Tak for svarene!

Jeg har ikke lige fundet ud af noget endnu, pga alt for meget arbejde :cry: og der er mere hvor det kommer fra!

Den skal snart til mekaniker og han siger de bruger en der skal have omkring 1000kr for en gang ompolstring, er det en fair pris?
Han må også kunne lægge noget nyt skum på (det der former sig) og forme det lidt, for lidt flere bannaner :?:

Mvh John B
Brugeravatar
Søren Dahl

Lyder spændende.

Indlæg af Søren Dahl »

Hej John

Det lyder spændende. Håber at hører mere om projektet.

Mvh Søren
John B

Indlæg af John B »

så skete det endlig!!!!!!!! min mc har fået nyt sæde :-D

Jeg har ikke lige været ude på den store tur endnu, men er sikker på det er lækkert ;-) Jeg har ikke lige fundet ud af hvad der er lavet, bortset fra det er blevet sort, men jeg ved heldigvis heller ikke hvad det koster endnu!

Jeg melder tilbage når jeg har testet det lidt mere og snakket med mekanikeren, god vind 8-)
Brugeravatar
Søren Dahl

Spændende.....

Indlæg af Søren Dahl »

Glæder mig meget til at høre mere om det senere.

Mvh Søren
John B

Indlæg af John B »

Så fik jeg endlig tid til en længre tur på mc´en, det er helt klart blevet bedre. Jeg havde lidt håndværkere på førstesalen :-? efter en hæftig tur i byen :beer: så søndag eftermiddag blev det til næsten to timers kørsel. Lækkert!

Så kommer den lange forklaring................

Mekanikeren fortalte at saddelmageren målte mit gamle skum, med en nål-tingeste som både måler hårdheden og fjeddering i skummet. Ud fra denne målning mente han jeg skulle have noget bløder skum, jeg tror også selve siddefladen er blevet lidt støre, til mig i hvert fald!
Nyt skum, nyt betræk sort og ikke nær så glat som det gamle blå= 1000kr mindre på kontoen, det er sq da billig ;-)
MogensD

Indlæg af MogensD »

Hej John

Det lyder til at det har været en god investering, er det en af de "lokale helte" :-) du har fået lavet det hos eller ???

Måske min egen skulle have sådan et nyt sæde.

Hilsen
Mogens
John B

Indlæg af John B »

ja det kan man vel godt kalde det, det er en butik/værksted i Andkær tæt på Vejle. Det er en saddelmager de bruger jeg kender ikke noget til ham, men buutikken hedder Beachwood-Racing(.dk) De var godt nok også ved at få ondt i røven af min str 43, det tog lige en uge mere en planlagt og det var lige mens det var aller bedst vejr. :evil:

Det er også lige meget, imorgen eftermiddag rykker jeg 14 til 33grader nede i tyrkiet.
God vind 8-)
Torben

ondt i nummi

Indlæg af Torben »

Hej John B og andre med ondt bagi - eller som de sir' på Fyn, i møllen.

Jeg har døjet med samme problem efter en times tid på min ellers skønne TA. Jeg har løst problemet, dvs. betalt mig fra det ved at købe et Corbin sæde. Det var til salg på Touring klubbens hjemmeside, og igår kørte jeg til Ebeltoft for at se på det. Allerede i Horsens, jeg kommer fra Kolding, var jeg øm bagi som vanligt efter ca. en times kørsel, og selvom jeg kan li' at stå op indimellem er det altså sjovest, når det fordi der er grus under dækkene.
Nå, men sædet kom på, prøvekort i 2 min. og betalt. og min røøv nøød hele turen hjem.
Pris for herligheden: 1600 kr., sælger havde købt det over nettet i Tyskland og givet ca. 2500 og havde kun kørt ganske kort med det.
OK, det er en slat penge, men nu ser jeg frem til de lange ture og det er vel også en del værd.
En anden diskusion er så om man synes at sædet klæder en TA eller en AT, men det kan vi jo drøfte, når vi mødes i landskabet.
Besvar