Hej Alle
Dette skrev Hans Thomas
Hej Søren!
Jeg overvejer køb af brugt Transalp indkøbt i Tyskland, altså uden afgift. Har du/I garvede Transalp gutter nogle gode indspark, jeg ville kunne gøre brug af i forbindelse med købet, hjemtagelse og eventuel syn/vurdering og hermed afgiftsfastsættelse af cyklen? Jeg har en cykel fra 94 i kikkerten, og jeg skal betale ca. 16000 dKr. for den. Den er i fin stand og har kun kørt knap 29000 km. Jeg har kigget på jeres hjemmeside, det ser spændende ud, samt jeg har været til en enkelt sammenkomst i Århus off-road, der virker til at være nogle hyggelige gutter. Jeg håber du svarer.
Med venlig hilsen
Hans Thomsen
Lad os få svaret pænt til ham
Hans' mail adresse er:
gade-thomsen@post.tele.dk
MVH Søren
Nyt medlem!
Hej Hans Thomas...
Jeg har lige været igennem møllen med at hente en AT'er i Tyskland, og vil meget gerne være behjælpelig med de erfaringer jeg nu har.
Nogle af de overvejelser jeg havde var :
Sælger skal være forhandler, gerne aut. Honda forhandler. Dette af hensyn til evt. skjulte mangler. I Tyskland har man ingen regres muligheder overfor private ! Sidst men ikke mindst, hent cyklen selv, så du ikke køber katten i sækken.
Geografisk beliggenhed. Se evt. www.let7.dk/Transport/postnumre.htm
Årgang af cyklen er vigtig, af hensyn til afgift, så vælg med omhu.
Det er ligeledes vigtigt at du er lidt taktisk overfor ToldSkat. Forklarer gerne nærmere.
Hvis du ikker er med i vores lille klub har du hermed en opfordring.
HugOgDask
Jeg har lige været igennem møllen med at hente en AT'er i Tyskland, og vil meget gerne være behjælpelig med de erfaringer jeg nu har.
Nogle af de overvejelser jeg havde var :
Sælger skal være forhandler, gerne aut. Honda forhandler. Dette af hensyn til evt. skjulte mangler. I Tyskland har man ingen regres muligheder overfor private ! Sidst men ikke mindst, hent cyklen selv, så du ikke køber katten i sækken.
Geografisk beliggenhed. Se evt. www.let7.dk/Transport/postnumre.htm
Årgang af cyklen er vigtig, af hensyn til afgift, så vælg med omhu.
Det er ligeledes vigtigt at du er lidt taktisk overfor ToldSkat. Forklarer gerne nærmere.
Hvis du ikker er med i vores lille klub har du hermed en opfordring.
HugOgDask

"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Peter AT
Hej Hans
Jeg fandt lige dette fra nyhedsgruppen, og det er vel egentlig det du skal bruge ved import.
Nødvendige dokumenter for brugtimport :
Fahrzeugbrief (Tysk registreringsattest og samtidig ejerbevis)
Bevis for abmeldung = afmelding i D. hvis cyklen er det og ellers den
tyske nr.plade hvis cyklen stadig er reg. i D. og skal afmeldes i DK.
Gode dokumenter at få med.
Købekontrakt
Sidste TUV-rapport (D-synsrapport)
Servicehæfte hvis det findes (gerne stemplet)
Regninger for evt. udført service.
Øvrige relevante papirer f.eks specialerklæringer.
Efter indførsel og før reg. skal cyklen told- og reg. synes hos
Statens Bilinspektion og der skal betales foreløbig afgift (depositum)
som sikkerhedsstillelse for reg.afgiften før man kan få plade på og
komme ud at køre. Efter nogen tid og endelig vurdering hos
vurderingsnævnet enten efter skrivebordsvurdering eller fremvisning
foreligger så den endelige afgift og processen er fuldført.
Jeg har selv været møllen igennem, og det var ikke så besværligt.
Jeg prøvede også lige en søgning på told og skat, fandt en 94' med 28k km.
Afgiftspligtig værdi = 21.000,-
Registreringsafgift = 35.731,-
Så har du da lidt at gå efter, og så ellers held og lykke med din søgen.
Mogens
Jeg fandt lige dette fra nyhedsgruppen, og det er vel egentlig det du skal bruge ved import.
Nødvendige dokumenter for brugtimport :
Fahrzeugbrief (Tysk registreringsattest og samtidig ejerbevis)
Bevis for abmeldung = afmelding i D. hvis cyklen er det og ellers den
tyske nr.plade hvis cyklen stadig er reg. i D. og skal afmeldes i DK.
Gode dokumenter at få med.
Købekontrakt
Sidste TUV-rapport (D-synsrapport)
Servicehæfte hvis det findes (gerne stemplet)
Regninger for evt. udført service.
Øvrige relevante papirer f.eks specialerklæringer.
Efter indførsel og før reg. skal cyklen told- og reg. synes hos
Statens Bilinspektion og der skal betales foreløbig afgift (depositum)
som sikkerhedsstillelse for reg.afgiften før man kan få plade på og
komme ud at køre. Efter nogen tid og endelig vurdering hos
vurderingsnævnet enten efter skrivebordsvurdering eller fremvisning
foreligger så den endelige afgift og processen er fuldført.
Jeg har selv været møllen igennem, og det var ikke så besværligt.
Jeg prøvede også lige en søgning på told og skat, fandt en 94' med 28k km.
Afgiftspligtig værdi = 21.000,-
Registreringsafgift = 35.731,-
Så har du da lidt at gå efter, og så ellers held og lykke med din søgen.
Mogens