Mudder dynge, -men hvilken?
Mudder dynge, -men hvilken?
Hvilken dynge skal man købe hvis man skal ud og grave lidt i den østjyske muld?
Jeg overvejer at anskaffe mig lidt aflastning til alpen når der skal køres rigtig off-road. Den skal være med plader, men stadig uden at koste en bondegård (max 20Kkr).
Jeg har luret lidt på XL,TT,XT,DR 350 evt. WR200 eller lignende 2-takt, men aldrig prøvet nogle af dem selv.
Hvad kan I anbefale, og hvad skal man kigge efter ved køb?
Jeg overvejer at anskaffe mig lidt aflastning til alpen når der skal køres rigtig off-road. Den skal være med plader, men stadig uden at koste en bondegård (max 20Kkr).
Jeg har luret lidt på XL,TT,XT,DR 350 evt. WR200 eller lignende 2-takt, men aldrig prøvet nogle af dem selv.
Hvad kan I anbefale, og hvad skal man kigge efter ved køb?
- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Som gammel motorcross kører, vil jeg anbefale dig at købe en firtakter, medmindre du gerne vil arbejde en del med gearne
selvfølgelig findes der også totaktere der kan "trække fra bunden" meeen alligevel.
Nu kender jeg ikke lige dem du nævner, men det skal vel være en
, så hvad med en NX 650 eller 250 dominator, 650'erne er godt nok lidt dyrere end det du skriver, hvis de skal se bare lidt ordentlige ud
, men 250'erne ligger vist lige der omkring, dem er der bare ikke så mange af 

Nu kender jeg ikke lige dem du nævner, men det skal vel være en



Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
- Søren Dahl
- Indlæg: 1713
- Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
- Geografisk sted: Kolding
Hej Henrík
Hej Henrik
Hvilken type off road vil du ud og køre? Den slags vi kørte sammen, eller noget som er mere teknisk? Skal det være lokal-terræn (det sjove som ikke altid er lige velset af lokalbefolkningen
eller bane kørsel?
Mvh Søren
Hvilken type off road vil du ud og køre? Den slags vi kørte sammen, eller noget som er mere teknisk? Skal det være lokal-terræn (det sjove som ikke altid er lige velset af lokalbefolkningen

Mvh Søren
- Søren Dahl
- Indlæg: 1713
- Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
- Geografisk sted: Kolding
Må jeg kommer med?
Hej Peter
Må jeg gerne komme med??? MÅ JEG MÅ JEG MÅ JEG MÅ JEG MÅ JEG MÅ JEG MÅ JEG
Mvh Søren
Må jeg gerne komme med??? MÅ JEG MÅ JEG MÅ JEG MÅ JEG MÅ JEG MÅ JEG MÅ JEG



Mvh Søren
-
- Indlæg: 309
- Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
- Geografisk sted: Beijing, Kina
- Kontakt:
Hej Henrik.
Jeg har en Honda XL600 - tror nok, at den hedder LM til efternavn. Det er den model med elstart....livet er sgu for kort til store 4 taktere kun med kickstart.....
Den er uden afgift og har lige faaet et saet nye Stoneking og nyt Orings kaedekit og tandhjul med noget lavere gearing - den er faktrisk ret sjov.
Lad mig hoere hvis du kan bruge sadanne en ting - baade pris og afgift er fornuftigt - du kommer helt sikkert ud i mudderet for mindre end 20 K og den skal nok traekke dig igennem......
Soeren har vist proevet den engang...??
Hilsen
Torben - Kinesien
Jeg har en Honda XL600 - tror nok, at den hedder LM til efternavn. Det er den model med elstart....livet er sgu for kort til store 4 taktere kun med kickstart.....
Den er uden afgift og har lige faaet et saet nye Stoneking og nyt Orings kaedekit og tandhjul med noget lavere gearing - den er faktrisk ret sjov.
Lad mig hoere hvis du kan bruge sadanne en ting - baade pris og afgift er fornuftigt - du kommer helt sikkert ud i mudderet for mindre end 20 K og den skal nok traekke dig igennem......
Soeren har vist proevet den engang...??
Hilsen
Torben - Kinesien
- Søren Dahl
- Indlæg: 1713
- Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
- Geografisk sted: Kolding
Prøvetur....
Ja, jeg har prøvet Torbens mudderfræser.... og du kan ROLIGT købe den. Den kører fantastisk godt, og trækker vildt fedt. Ville være lige noget for dig, Henrik. Den vejer en del mindre end en transalp, men har faktisk nogenlunde samme træk.
Mvh Søren
Mvh Søren
Først og fremmest vil jeg takke Jer for at holde tråden kørende uden min hjælp
Jeg har været "jule-ramt" i weekenden med generalprøve på den store aften, og det tog lidt tid at komme sig over alt det hygge
(bøvs!)
For lige at tage Sørens spørgsmål vedr. mine forventninger først, så havde jeg forestillet mig at den skulle bruges til noget mere udfordrende og teknisk fræs end det jeg kan få mig til at udsætte alpen for pga dens unge alder. Jeg vil gerne kunne tage den med på bane eller "enduro løb" et par gange for at få den oplevelse med, -men som oftest vil det nok mest blive til at udforske de lokale spor i mark, strand og skov.
Der må gerne være en markant forskel i forhold til Alpens kvaliteter på landevejen, og der skal ikke være alt for mange penge bundet i skidtet.
Det skal være noget der kan holde til opgaven. Jeg har ikke tid til at makke/renovere selvom jeg egentlig synes det er meget sjovt. Men stempelskift 2 gange om året er for meget.
Jeg har ikke tidligere erfaring med "teknisk off-road", og tror derfor det vil være en fordel med en lettere maskine hvor modet rækker længere. Derfor havde jeg forestillet mig at 350'erne ville være det bedste valg.

Jeg har været "jule-ramt" i weekenden med generalprøve på den store aften, og det tog lidt tid at komme sig over alt det hygge

For lige at tage Sørens spørgsmål vedr. mine forventninger først, så havde jeg forestillet mig at den skulle bruges til noget mere udfordrende og teknisk fræs end det jeg kan få mig til at udsætte alpen for pga dens unge alder. Jeg vil gerne kunne tage den med på bane eller "enduro løb" et par gange for at få den oplevelse med, -men som oftest vil det nok mest blive til at udforske de lokale spor i mark, strand og skov.
Der må gerne være en markant forskel i forhold til Alpens kvaliteter på landevejen, og der skal ikke være alt for mange penge bundet i skidtet.
Det skal være noget der kan holde til opgaven. Jeg har ikke tid til at makke/renovere selvom jeg egentlig synes det er meget sjovt. Men stempelskift 2 gange om året er for meget.
Jeg har ikke tidligere erfaring med "teknisk off-road", og tror derfor det vil være en fordel med en lettere maskine hvor modet rækker længere. Derfor havde jeg forestillet mig at 350'erne ville være det bedste valg.
Hej PeterPeter skrev:Hej Henrik.
Du er velkommen til at komme og prøve nogle af mine OffRoad maskiner. Har lidt forskelligt, og egen bane i haven. Bor 20 minuttr fra Hinnerup.
Hvis der er noget bestemt du vil prøve, har jeg mulighed for at formidle kontakt.
Det vil jeg meget gerne, -det var dog et uforskammet godt tilbud

Ka´vi klemme en eftermiddag ind mellem jul & nytår? Så vil jeg gerne prøve lidt af det du har for at spore mig nærmere ind på specifikationerne
For min skyld kan ham plageånden fra Randers godt deltage, han giver sig nok alligevel bare til at lege i et vandhuld for sig selv, og så er han beskæftiget

Hej TorbenTorben Vester skrev:Hej Henrik.
Jeg har en Honda XL600 - tror nok, at den hedder LM til efternavn. Det er den model med elstart....livet er sgu for kort til store 4 taktere kun med kickstart.....
Den er uden afgift og har lige faaet et saet nye Stoneking og nyt Orings kaedekit og tandhjul med noget lavere gearing - den er faktrisk ret sjov.
Lad mig hoere hvis du kan bruge sadanne en ting - baade pris og afgift er fornuftigt - du kommer helt sikkert ud i mudderet for mindre end 20 K og den skal nok traekke dig igennem......
Soeren har vist proevet den engang...??
Hilsen
Torben - Kinesien
Tak for tilbuddet, jeg vender den lige med Søren når jeg får lejlighed til det, -umiddelbart er den nok lidt større/tungere end det jeg havde i tankerne.
- Søren Dahl
- Indlæg: 1713
- Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
- Geografisk sted: Kolding
hi hi
Jeg finder bare en mergelgrav at sidder fast i et eller andet sted, så går det lidt tid med at få gravet 220 kg jern fri.
Vi kan lige snakke lidt om Torbens XL 600 en dag, der er mere lang-distance ørkenracer over XL 600'eren end det er en enduro maskine, så kan du selv tænke lidt mere over det. Kommer du til at køre meget strand, mark etc samt en del transport strækning er XL'eren fin, men forventer du næsten ingen transport , meget banekørsel etc, skal du se dig om efter noget langt lettere og mere cross agtigt.
Mvh Søren

Vi kan lige snakke lidt om Torbens XL 600 en dag, der er mere lang-distance ørkenracer over XL 600'eren end det er en enduro maskine, så kan du selv tænke lidt mere over det. Kommer du til at køre meget strand, mark etc samt en del transport strækning er XL'eren fin, men forventer du næsten ingen transport , meget banekørsel etc, skal du se dig om efter noget langt lettere og mere cross agtigt.
Mvh Søren
Ja som søren siger, så find ud af hvad dit behov er, og hvad dit budget er. En Honda XL600 kan være en tung maskine, specielt hvis den skal være med elstart.
Hvis det forholder sig sådan at du vil have en let cykel (under 110-120 kg.) med elstart så skal kigger efter nogle forholdsvis nye cykler, og de kan være ganske pebrede.
Hvis du kan undvære el-starten er Honda XR-250 og XR400 måske en mulighed. Begge er 4-taktere.
Peter fra klubben har en ny XR400 .. prøv evt. at spørge ham pænt
Hvis det forholder sig sådan at du vil have en let cykel (under 110-120 kg.) med elstart så skal kigger efter nogle forholdsvis nye cykler, og de kan være ganske pebrede.
Hvis du kan undvære el-starten er Honda XR-250 og XR400 måske en mulighed. Begge er 4-taktere.
Peter fra klubben har en ny XR400 .. prøv evt. at spørge ham pænt

Hej Peter
Det vil jeg meget gerne, -det var dog et uforskammet godt tilbud
Ka´vi klemme en eftermiddag ind mellem jul & nytår? Så vil jeg gerne prøve lidt af det du har for at spore mig nærmere ind på specifikationerne
For min skyld kan ham plageånden fra Randers godt deltage, han giver sig nok alligevel bare til at lege i et vandhuld for sig selv, og så er han beskæftiget
[/quote][/quote]
Hej igen Henrik..
Hvad siger du til d. 27. eller d. 28., kl 12:30 ?
Hvis du tar det sikkerhedsudstyr med du har, tar vi den derfra. Mangler du noget, kan jeg sikker låne dig !.
Foreslå evt. et alternativt tidspunkt...
Resten af HARK folket er meget velkomne kl. 14:00. Det gælder selvfølgelig også Kåre.. Har billeder fra sidste gang, som måske er interessante. I må selvfølgelig også gerne massere min muld.
Synes det er rarest hvis der ikke er for mange til at blande sig når vi tumler i starten. Derfor.
Reglerne er som de plejer, de der kommer i bil tar' kage med....
Så får vi nok brygget lidt kaffe eller the.
Ser frem til at se så mange af jer som muligt.
HugOgDask
Det vil jeg meget gerne, -det var dog et uforskammet godt tilbud

Ka´vi klemme en eftermiddag ind mellem jul & nytår? Så vil jeg gerne prøve lidt af det du har for at spore mig nærmere ind på specifikationerne
For min skyld kan ham plageånden fra Randers godt deltage, han giver sig nok alligevel bare til at lege i et vandhuld for sig selv, og så er han beskæftiget

Hej igen Henrik..
Hvad siger du til d. 27. eller d. 28., kl 12:30 ?
Hvis du tar det sikkerhedsudstyr med du har, tar vi den derfra. Mangler du noget, kan jeg sikker låne dig !.
Foreslå evt. et alternativt tidspunkt...
Resten af HARK folket er meget velkomne kl. 14:00. Det gælder selvfølgelig også Kåre.. Har billeder fra sidste gang, som måske er interessante. I må selvfølgelig også gerne massere min muld.
Synes det er rarest hvis der ikke er for mange til at blande sig når vi tumler i starten. Derfor.
Reglerne er som de plejer, de der kommer i bil tar' kage med....
Så får vi nok brygget lidt kaffe eller the.
Ser frem til at se så mange af jer som muligt.
HugOgDask
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Peter AT