De Mongolske -endeløse- sletter & Den kinesiske mur vent

Her kan debateres alt, næsten.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Jeg havde lige glemt det med rallye komponenter :oops: og det har du da ret i, det er nok ikke nemt at finde til en "kineser". Og en KTM er selvfølgelig også skruet "bedre" sammen, så chancerne for at den holder til "marathon ræs" er selvfølgelig langt større.

Men Torben, du kan da ikke mene :evil: , at hvis en KTM ikke rasler fra hinanden, at en :honda: ville gøre det. :shock: :lol: ;-)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Tak

Indlæg af Søren Dahl »

Tusinde tak til alle Jer som var med på turen - og en særlig tak til Torben og Celine for at I gjorde denne ferie helt uforglemmelig. Jeg vil HELT sikkert benytte mig af et eventuelt kommende tilbud om at komme på ferie sammen med dig igen, Torben - du er fantastisk - og super god at være sammen med - altid en herlig kommentar til det hele - serveret på fynbo dialekt :lol: Og desuden en stor tak til alle jer som har fulgt med og kommet med lykønskninger - der er squ fedt.

Nu har jeg været på skadestuen og fået tjekket min fod. Det var blot en lille splint som er slået af en knogle - men takke været mine gode cross støvler kunne jeg fortsætte min ferie uden de store problemer - ud over lidt humperi - men det er allerede næsten gået over nu.

Mvh Søren
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Selv tak Søren - du er nu også en helt fin fyr, som jeg uden tøven inviterer med på mine eventuelt kommende bryllupsrejser.... ;-)
Godt at høre, at du snart er helt mobil igen.

Nicolaisen: jeg kan sgu godt se at det var en lidt uheldig formulering her på dette forum.... sorry...... :oops:
Men after at have kørt på de mongolske vaskebrædter med op til 80 km/t, må jeg sige, at jeg var meget imponeret ovet at vores KTM'er ikke raslede i småstykker under os.... der var dog et par nummerplader der flækkede p.g.a metaltræthed.
Iøvrigt imponerende at forlygte pærene stod distancen.
Hvis jeg får min MC ud af tolden, skal jeg vist lige have den forseglet med noget Locktite hist og pist..... ellers går det vist ikke.
Hilsen
Torben
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Torben Vester skrev: Nicolaisen: jeg kan sgu godt se at det var en lidt uheldig formulering her på dette forum.... sorry...... :oops:
(griner :lol: ) Ja det er ikke noget jeg tager mig noget af 8-) alle må jo mene og skrive (næsten)hvad de vil. ;-) :lol: 8-)

Men jeg kan dog ikke forestille mig at kvaliteten er bedre på en KTM, end den er på en Honda. Hverken når vi snakker samlekvalitet, eller materiale kvalitet. På den anden side er det ikke noget jeg ved med sikkerhed, da jeg aldrig har skruet på en KTM.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

KTM vs. Honda

Indlæg af Nejmann »

Nikolajsen skrev: Men jeg kan dog ikke forestille mig at kvaliteten er bedre på en KTM, end den er på en Honda. Hverken når vi snakker samlekvalitet, eller materiale kvalitet.
KTM'erne er bygget lige præcist til den slags hårdhændede behandling. Der er ikke brugt penge på touringkomfort, klarlak-dækkede strafferinger eller mængder af fin plastik. Og trods det, at modellerne er 'underkubikkere' og har en cyllinder for lidt sammenlignet med en ny TransAlp, så er det jo ikke billigere cykler...
Vægten er lavere = mindre belastning af stel m.m.
Samlekvalitet ved jeg ikke noget om, men jeg kan godt tilslutte mig Torbens forundring over, at der ikke var flere ting der rystede i stykker.

mvh Kåre
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Bryllupsrejse.....

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Torben ;-)

Den er jeg squ klar på - men skal bruden så med næste gang :lol: :?:

Faktisk tror jeg egenteligt Celine skal være helt glad for at hun ikke var med - det havde været en barsk omgang at sidde omme i toyotaen og rasle rundt og banke hovdet samme med lægen - :shock: selv om jeg havde lidt problemer med foden når jeg kørte de første par dage efter styrtet - så er jeg sikker på at det alligevel var sundere for mig at blive på KTM'en i stedet for at sidde inde i "vaskemaskinen".

Mvh Søren
Brugeravatar
YETI
Indlæg: 148
Tilmeldt: 18. jun 2005, 17:44
Geografisk sted: Århus

Indlæg af YETI »

Så er jeg "på" som fuldgyldig medlem af foreningen og vil blande mig i debatten om KTM / Honda de endeløse sletter og samlekvalitet.. Jeg ved ikke så meget og teknik, men en ting er sikkert.. Hvis jeg skal have en KTM 640 så skal det være med el-start der virker, for kors hvor er det forfærdeligt at trampe på sådan en model midt i Gobi og 30 graders varme. De stod distancen, må man sige og det er imponerende at de ikke faldt fra hinanden undervejs. Om Honda holder ligeså godt må komme an på en prøve.
Til jer der var med på turen vil jeg sige TAK for et godt kammeratskab, og en uforglemmelig tur hvor alt gik op i en højere enhed. Vi var et godt og hold som fik oplevet off-road land når det er bedst, og alle naturens luner. Sandstorm og sne / varme og kulde, og en masse rigtig venlige mennesker. Ikke mindst vores mongolske KTM team Sukie og Gantulka..
Tak for turen!
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Jens

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Jens

Tak i lige måde - jeg håber rigtig meget på at jeg får mulighed for at rejse sammen med dig igen Jens, og alle I andre som med på Gobi Tour 2007 - I var alle fantastiske!!!!!

Mvh Søren
Henrik Larsen

Indlæg af Henrik Larsen »

Jeg tjekkede lige hjemmesiden for rallyet som foregår derovre nu, og kan se at Gantulga på første dagen leverede varen med den bedste tid for dagen. 8-)

Der er også lidt billeder indimellem det Japanske krimskrams, så man kan drømme sig tilbage til stepperne igen (suk)

Linket: http://www.sser.org/index_e.htm
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

For fedt mand!!!!

Indlæg af Søren Dahl »

Det er squ da for fedt mand!!!!!

vores Dakar helt styrer da bare alt for vildt mand! Det er fandme for sejt!!!

Mvh Søren
Besvar