De Mongolske -endeløse- sletter & Den kinesiske mur vent

Her kan debateres alt, næsten.
John

De Mongolske -endeløse- sletter & Den kinesiske mur vent

Indlæg af John »

Kære Hark'er
Nu er der kun få timer til at en lille flok drager afsted til "De store udlande"!
8 dages ridt over sletterne og sandet venter, efterfulgt af 6-7 dage som "De sidste turister i Beijing (ikke i Europa!!). Ka' i nu ha' det rigtig godt og pas på de danske veje for os, og ikke mindst den danske-ganske tætte trafik ;-) ;-)
Mange hilsner fra:
Jens K, Henrik, Søren (skriverkarl), Kaare, Torben"fynbo", Torben "kinamand" & frk. Celine samt en meget spændt John :flag: ddkk :ktm: :beer: ha' det til vi ses igen
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej med jer "I omrejsende svende" ;-)

Håber I må få en fantastisk og helt igennem uforglemmelig tur i den asiatiske verdensdel.

Vi andre må vente med spænding på at høre om turen og se billeder.

Mange hilsner
Mogens

PS.
Hils fra os herhjemme
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Ja, rigtig god tur 8-) . Og husk at tage mange billeder :-P
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej.
Ja, saa sidder der 6 glade gutter i flyet på vej til Beijing, hvor jeg mødes med dem imorgen tidlig - hvorefter turen går til Ulaan Bator. Vi bliver samlet op i lufthavnen og tager lige en fælles frokost, inden vi hopper på KTM'erne og snupper små 200 km. Jeg tror, at der bliver rimelig ro og orden i teltlejren den første aften.... de har jo rejst i mange, mange timer. Måske selv Søren vil være stille......:-) Jeg fangede ham på mobilen her til morgen, hvor Kåre og ham var på vej til Kastrup - alt var under kontrol - humøret og forventningerne var høje.
Jeg har en anelse om at der vil blive taget "nogle" billeder på turen - jeg har selv plads til ca. 4000 på mine 4GB.
Nå, jeg må hellere få pakket færdig og få sovet lidt - vi skal jo mødes i kinesiens hovedstad om kun 10 timer.
Mange hilsener
Torben - Kinesien
leif

Indlæg af leif »

Kan i nu ha en rigtig god tur

leif
John

Hilsen fra Mogoliet

Indlæg af John »

Hej Gutter
En lille hilsen her fra Ulaan Bataar.
Vi har overstaaet 8 dages mc ridt over sletter, bjerge, dale, oerken mv Vi har oplevet bagende sol i oerknen og sne kun 10 minutter effter vi stod midt i en sandstorm / fascinerende !
Overalt har vi moedt fantastiske mennesker og en meget imoedekommende lokalbefolkning som lader os bruge deres koekken og spise i deres geer, helt overvaeldende at moede denne aabenhed.
Vi har sovet i telt, i geer, i faellesrum paa et lokalt hospital og i et road house som vores vaerter fik aabnet saa vi kunne undgaa at sove i telt med risiko for regn og haard vind. Alt er gaaet godt, ingen skader paa hverken udstyr eller mennesker, og det er ikke fordi vi ikke har givet den gas!!
Vore vaerter paa turen Sukhee og hans makker Bantulga har vaeret fantastiske. Stor hjaelpsomhed og aabenhed og mange grin. Vi har faaet laert Sukhee en del danske gloser, og ikke alle har vaeret lige stuerene !
I gaar tjekkede vi ind paa det flotteste hotel i UB, hvor vi har sovet en rigtig god nats soevn. Vi foeler os alle lidt brugte i dag, maaske vi er klar over at den anstrengende del af turen nu er forbi. Herefter skal vi blot lege turister i Beijing, hvor varmen er en hel anden end her i Mongoliet.
Med paa turen har vaeret en foelgebil med chauffoer og kok. En russisk varebil med 4 hjuls traek, som dog maatte aendres til en 2 hjuls traekker paa grund af en maskinfejl. Den har klaret turen fabelagtigt paa trods af meget vanskelige vejforhold. Den medfoelgende kok har fremtyllet de dejligste retter saa ingen af os paa noget tidspunkt er gaaet sultne i seng, naermest tvaertimod. Helt fantastisk.
Haaber i alle faar koert paa jeres mc'er. Her er vi ikke i tvivl om at vi nok vil komme til at kede os naar vi skal paa de flade og glatte danske veje. Vi kommer til at savne vores KTM bikes, som har foert os saa langt omkring og klaret de mest vilde ting de er blevet budt.
Mange hilsner her fra os 7 i Mongoliet. Vi snakkes ved.
John :lol: :lol: :lol: :lol:
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Godt at høre, at alt går planmæssigt 8-) . Fortsat god ferie
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Muren

Indlæg af Nejmann »

Hejsa

Turen paa muren gik ogsaa godt. Vi gik paa en del, som ikke er restaureret for nyligt, saa vi var naermest paa klatretur nogen steder. Det mest farlige var koereturen fra Beijing og tilbage. Den vil I helt sikkert hoere mere om senere :shock: !
Nu holder vi hviledag. Der er blevet koebt en masse ting paa markedet, vi har smagt soepoelse, andetunger og meget andet, og vi har koert en hel masse i taxier.

I morgen holder vi farvelmiddag paa Torbens danske restaurant. Det skal nok blive godt.

Giv den noget gas!
-Kaare
John

Indlæg af John »

Vel hjemme igen - altså de 6 af os - Torben "kinamand" har jo valgt at forblive kinamand :-) Kan godt forstå ham. Fascinerende by, søde mennesker (og mange af dem !), de har kun 1 fejl (de fleste) de taler kun kinesisk, og det er er sgu ikk' let at forstå. Super duper tur, allerfedest at køre off-road i Mongoliet, specielt når det gik op og ned. Beijing er en kæmpeby med ALT hvad hjertet begærer, og hvis man ikke er bange for kopiting så er Silkemarkedet og Ya Show markedet jo lige sagen, hvor det er tilladt at prutte (altså om prisen). Det er sagt før men jeg gør det gerne igen. Beijing er en by hvor man kan færdes tidlig og silde uden at være nervøs for at få slået tænderne ud eller i øvrigt blive slået til "lirekassemand", modsat de fleste danske byer. Dejligt.
Torben og Celine tog sig virkelig godt af os, og førte os fra sted til sted - også til posthuset hvor vi kunne sende nogle af vore medbragte ting hjem, så der kunne blive plads til indkøbene i kufferterne.
Tak til alle gutterne: Søren, Kaare, Henrik, Torben G, Torben V og Jens + "gutinde" Celine for en aldeles anderledes og dejlig oplevelse langt langt væk hjemmefra. Vi ses snart igen :-D :-D :ktm: :beer: :flag:
John (som stadig flyver og derfor snart skal i køjen igen :roll: )
Gæst

Indlæg af Gæst »

Det lyder sgu som om i har haft en dejlig tur. bare jeg kunne have været med :-)

Men john, gør nu ikke danske byer værre end de er. jeg render selv rundt på nørrebro og forbi Christiania (går sgu ikke derind) på mange underlige tidspunkter af døgnet og jeg er sgu aldrig så meget som blevet råbt af eller noget.

Der er stadig forskel på Los Angeles og Danmarks relativt små byer..

Men det glæder mig at turen var det værd :-)

Ca. hvor mange km fik i kørt på de KTM'er??
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej.
Fra Kinesien skal der lyde en stor tak til dem som rejste herover og deltog i ca. 1400 km offroad kørsel i Mongoliet og besøgte min by.
En speciel tak til:
John, fordi han de første dage tog morgenvagten i lejren og tidligt og ofte stod op og sonderede området...... (eller var det noget med at du hørte "stemmer"...?)
Jens, fordi har tilførte den kinesiske økonomi tiltrængt udenlandsk valuta ved hans mange indkøb og var en super positiv gut på hele turen - hvad alle iøvrigt var.. tak for det.
Kåre, fordi at han sammen med T. Rasmussen indvilgede i at sove sammen med mig her på min bryllupsrejse og tak fordi du undgik kollisionen i sandet.
Søren, for de mange dejlige og til tider underlige lyde på turen... og det altid gode humør. Og tak for det dejlige fødselsdagskort.
Henrik, fordi du altid havde en tør, men fin bemærking til situationen. Vendingen: "Det er noget af en tur", sidder fast i min øregang. Og tak fordi du ikke moppede mig med min fynske dialekt....:-)
T. Rasmussen, fordi du gad sidde oppe sent og tømme de sidste flasker sammen med mig og fordi du gad slæbe rundt på video kameraet.
Tak til alle fordi, at I vovede at rejse herover til det "ukendte" og fordi I gav os alle en uforglemmelig oplevelse. Når jeg kigger billeder, tænker jeg på alle vores gode kilometer offroad og de mange herlige grin.
Jeg planlægger at lave flere ture - så der vil være mulighed for andre, for at opleve det fantastiske Mongoliet og " bare gi' den noget gas......"
Mange hilsener
Torben - som idag igen, igen, igen skal til tolderne og snakke KTM...:-(
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Torben Vester skrev:Torben - som idag igen, igen, igen skal til tolderne og snakke KTM...:-(
Godt at alle havde en god tur :-D

Men er det virkelig helt umuligt at købe en ordentlig offroader i Kina :?: Jeg er godt klar over at det i givet fald ville blive en "kineser cykel" men sådan en kan vel bruges, eller....................... :-?
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Henrik Larsen

Indlæg af Henrik Larsen »

Kineser cykler kan sagtens bruges i en snæver vending.

På et stykke af turen, hvor vi alle syntes at det gik pissegodt med det der off-road og vi bare kunne det der gylle med vores seje cykler, body-armor, cross handsker, goggles osv. og gav så meget gas at vi fløj henover det løse sand i et rasende tempo efter den højspændte 4x4 Toyota. 8-)
Ja, da oplevede vi såmænd at få baghjul af 2 ungersvende på "indfødte" cykler med gadedæk og fåreskind på sadlen. De havde ligget på lur i en landsby vi passerede, og ville åbenbart lige vise os hvem der var "King of Gobi". -Et fantastisk syn, som jeg aldrig vil glemme da de kom blæsende forbi os. :lol:
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Henrik Larsen skrev:Kineser cykler kan sagtens bruges i en snæver vending.

På et stykke af turen, hvor vi alle syntes at det gik pissegodt med det der off-road og vi bare kunne det der gylle med vores seje cykler, body-armor, cross handsker, goggles osv. og gav så meget gas at vi fløj henover det løse sand i et rasende tempo efter den højspændte 4x4 Toyota. 8-)
Ja, da oplevede vi såmænd at få baghjul af 2 ungersvende på "indfødte" cykler med gadedæk og fåreskind på sadlen. De havde ligget på lur i en landsby vi passerede, og ville åbenbart lige vise os hvem der var "King of Gobi". -Et fantastisk syn, som jeg aldrig vil glemme da de kom blæsende forbi os. :lol:
Hi hi hi :lol:
Så kan i lære det, ja i kan 8-) (men de har nok kørt det stykke mindst 50 gange før :idea: )
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Kineserne laver ogsaa offroad MC, men hovedsagelig kun op til 250 cc - Jialing har dog netop har introduceret en 600 cc til exportmarkederne.
Efter at have kørt på de mongolske spor og på sletterne, vil jeg aldrig begive mig afsted på noget som er produceret i Kina - ejheller på en TA eller AT. Cyklerne vil simpelthen rasle fra hinanden i løbet af kort tid.
Aldrig har jeg kørt på så mange kilometer "vaskebrædt" - meget imponerende at vores KTM'er ikke blev til småstykker under os.....
Husk, at jeg skal bruge min motorcykel til Rallye og derfor foretrækker jeg en velafprøvet konstruktion - ligesom, at det er lettere med reservedele - mange andre teams kører KTM.
Men intet er umuligt - jeg vil bare ikke tage chancen. Med alle forberedelserne og omkostningerne vil det bare være for træls, at udgå med f.eks. et brækket stel eller andet "simpelt" som går i udu.
En anden grund til at jeg valgte KTM er, at der kan købes en masse gode rallye komponenter - nok temmelig umuligt, at finde en 30 l tank til en kineser.
Derfor projekt: "KTM ind i Kina" - og naiv/dum/stædig som jeg er, tror jeg det vil lykkedes...... på et tidspunkt bliver tolderne vel så trætte of os, at de beder mig tage min skide motorcykel og skrubbe af H...... til ;-)
Hilsen
Torben
Besvar