Råd vedr. tysk import af Honda XRV 750 Africa Twin

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Jack

Råd vedr. tysk import af Honda XRV 750 Africa Twin

Indlæg af Jack »

Hejsa alle sammen

Jeg er ny her og opdagede jeres forum & klub tilfældigt via en google søgning.

Efter at have et MC kørekort siden 2000, har jeg nu endelig besluttet mig for at jeg vil eje et 2-hjulet dyr. Da jeg ikke er til race eller "sofa" cykler må det abslolut være et off road dyr. Maskinen passer nok lidt til min anden lidenskab, nemlig mountainbike, jeg kører primært på små stier i skoven i de midtsjællandske skove, nærmere betegnet ved Osted.

Først kiggede jeg på en næsten ny Aprilia Pegaso 2007, men blev hurtigt overbevist om at Aprilia er alt for dyr i vedligeholdelse. Efter at have studeret på nettet er valget faldet på Honda's XRV 750 AT.

Jeg vil forsøge mig med import af en fra tyskland og er faldet over flere interssante kandinater. B.la en 98´ der har kørt 17.000 til EUR 4500.

Er der nogen her der har gjort sig nogen erfaringer med selv at importere?

Her tænker jeg særlig på

1.) Hvordan ligger afgifterne for årgange98-01 - cirka/omtrent :?:

2.) Findes der virksomheder i DK der imod betaling hjælpe til med at kvalificere maskiner og afhente dem i Tyskland :?:

3.) Er der noget som man skal være særligt opmærksom på. Altså er der klassiske faldgrupper :?:

4.) Kan det overhovedet betale sig selv at importere, eller er DK indregistrerede maskiner mere fordelagtige i pris :?:

5.) Hvordan sikrer man sig at skat vurderer afgiften realistisk. Altså i forhold til den faktiske handelsværdi og ikke urealistisk grundlag, der er baseret på flere år gamle tabeller :?:

6.) I forhold til punkt 5: Er det nødvendigt at man selv skaffer dokumentation for de faktiske priser som tilsvarende modeller i samme årgang og stand bliver/er handlet til til i DK :?:

Ja jeg ved godt at det var mange spørgsmål. Men jeg håber på mange input fra alle jer der er eksperterne. I MC sammenhæng er jeg novice så alle råd er velkommne. :-)

PS.: Jeg kan ikke få hyperlinks fra mobile.de til at virke.
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej Jack

Allerførst velkommen her på vores forum.

Når du nu har haft dit kørekort henlagt i så mange år, må det være en fornøjelse at sidde og udvælge den/de cykler man kan tænke sig, og dit valg af mc, tror jeg ikke skuffer dig.

Med hensyn til dine spørgsmål:

1. Har lige været inde på told og skat's side, hvor jeg fandt en 97'er - 51k i afgift og en 99'er til 62k i afgift. Kig selv her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1661335

2. Det gør der - her i det østjyske er der http://www.mcsport.dk/ og mon ikke også der skulle være et par stykker på sjælland.

3. Her skal vi vist have et par AT'ere på banen.

4. Det vil jeg mene det kan, selv om de har lavet om på vurderingsmåden, som jeg ikke kender så meget til, om ikke andet kan du finde én med ikke ret mange kilometer på klokken.

5. Tja............her er der måske også nogle der kan komme med et par fif.

6. Det kan i hvert fald ikke skade, men de kan være svære at tale med.

Lad os se om der ikke skulle være nogle flere der har et par idé'er, og ang. http://www.mobile.de/cgi-bin/searchPubl ... &sprache=1 har jeg ikke problemer.

Hilsen
Mogens
Mogens Dammand

Du kender nok denne: http://www.motoscout24.autoscout24.de/Public/Home.aspx der er også et par gode emner.

/Mogens
Mogens Dammand

Du kan også prøve at søge på "import" i søgefunktionen, så kommer der frem hvad der har været om emnet her på forum

/Mogens
Brugeravatar
iver
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hey Jack.

Ja velkommen på vores forum, og undskyld jeg først svarer på dit indlæg nu, jeg har selv importeret en AT i Tyskland, så jeg burde vist have svaret før!!!

Mogens har svaret på en del af dine spørgsmål, så jeg vil bare suplere lidt...

Til dit punkt 3. Der er ikke egentlige faldgrubber ved en AT, du skal så vidt muligt jo sørge for det sædvanlige med, har den kørt offroad? det kan ses ved at den sandsynligvis vil have stenslag rundt om og malingen være slidt af nogle steder, ikke fordi den ikke kan holde til det, men så har den måske fået lidt "tæsk". Olieforbrug er jo heller ikke rart, men det er jo en tillidssag når man spørger til den slags, de plejer dog ikke at bruge olie!!! Hvis det er bygningsfejl du tænker på når du skriver "faldgrubber" så kan benzinpumpen være et problem da de ikke er bygget ordenligt, løsningen er dog ikke værre en at man køber en anden uoriginal som er væsentligt bedre, det kunne være en Mikuni, som har kunnet fåes hos det Tyske firma Africa Queens, jeg ved ikke om de stadig forhandler dem!!! en forholdsvis billig og enormt holdbar løsning!!! Ellers skulle der ikke være nogle fejl ved en AT.

Punkt 4. Det kunne fint betale sig for mig, jeg fik drømmecyklen til en fair pris og så enda med masser af ekstraudstyr på, hvis du vil vide mere kan du evt maile mig!!!!! iver_paradis@hotmail.com

Punkt 5. Hmmm fif......... smid en mail så kan vi måske mødes!!!!! ;-) Så har jeg måske et fif eller to.....

Hvis det er Skibby ved Århus du bor i er der jo ikke pokkers langt hvis jeg skulle kigge forbi!!! Ellers god jagt, jeg tvivler stærkt på at du ville blive skuffet over at købe en AT...

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Gæst

Indlæg af Gæst »

Så vidt jeg ved sælger African Queens stadig Mikuni Vakuum pumpe.

I forbindelse med Olieforbrug skal man dog være obs på en ting. Honda acceptere et så højt forbrug som 1L/1000 km. som værende normalt.
Brugeravatar
Veset
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Indlæg af Veset »

Aastrup skrev: I forbindelse med Olieforbrug skal man dog være obs på en ting. Honda acceptere et så højt forbrug som 1L/1000 km. som værende normalt.
Det er sjovt, det står der også i manualen til min VW, men mon ikke det er producenten der vil helgardere sig?
Honda XRV 750 AT '03
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jo det er det jo nok. Det lyder jo egentlig som et relativt højt forbrug. MEn det er åbenbart hvad vi kunne forvente ifølge producenterne.
Brugeravatar
Nikolajsen
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Aastrup skrev: I forbindelse med Olieforbrug skal man dog være obs på en ting. Honda acceptere et så højt forbrug som 1L/1000 km. som værende normalt.
Ja, der er ingen tvivl i mit sind, hvis min motorcykel/bil brugte så meget olie, ville jeg helt klart splitte den ad (eller betale mig fra det, især hvis det er bilen) for der er bestemt noget galt.

(efter min mening :-? )
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Gæst

Indlæg af Gæst »

Der behøver ikke være andet galt end alm slitage. Det oplevede jeg selv med min XRV motor. Men det hjalp at få nye propper i samt fixet ventilerne.
Brugeravatar
Nikolajsen
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Nej, selvfølgelig kan slidtage være problemet.

Men så er der jo også noget galt, nemlig slidtage :lol:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Gæst

Indlæg af Gæst »

Ja ja det er klart. Men det er vel et definitionsspørgsmål. Jeg mener ikke at alm. slitage = Noget galt i den forstand.
Besvar