Turbeskrivelser 2011.

Beretninger og billeder fra motorcykelture i Danmark og udlandet.
Besvar
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Turbeskrivelser 2011.

Indlæg af Peter AT »

Synes det vil være inspirerende at høre lidt om planlagte ture i denne sæson. Der er jo meget erfaring og gode råd at hente hos hinanden.

Tar sammen med Hald på en tur Østersøen rundt. (Baltic Sea Trail)

Turen bringer os gennem :
Tyskland, Polen, Estland, Letland, Rusland, Litauen, Finland, (måske Nordkap), Sverige og Norge.
En tur på en 7- 8.000 km, som vi regner med at bruge knap 3 uger på.

Vores plan er at sove "Vildt", dog med det forbehold at vi nok skal "Spules" engang i mellem for ikke at tiltrække for mange myg.
Maden bliver primitiv a la det vi spiser på shelterture, altså bål og trangia, med rigelige mængder kød og piskefløde... :-D

Vi er klar til afgang og venter bare på Visa til Rusland, check af luft og olie på Afrikaneren, og så lige den planlagte afrejsedato...

Vi giver selvfølgelig en fyldestgørende rejsebeskrivelse her på strengen, suppleret med rigeligt billedmateriale...
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Rotax 655

Re: Turbeskrivelser 2011.

Indlæg af Rotax 655 »

Lyder spændende Peter

Som nævnt andet steds går min tur sammen med en kammerat til Norge igen i år - Vi smutter først i Juni- regner med at kører gennem Sverige - til Kongssvinger gennem en national park og til Hönefoss for at besøge gode venner og Biltema, hvor indkøb af bla. en teleskop fiskestang med flod og kroge skal sørge for aftensmanden på turen :-D
Videre Vest ud til de smukke fjorde. Norge er så smuk at det ikke er nødvendigt med den store planlægning - bare kører ud i det blå efter solskin og spændende bjergveje.
Overnatning i telt i naturen eller på campingplads. Håber på at være tibage så vi kan mødes på Touring Campen.

Og ellers går turen til Sjælland hvor jeg vil glæde mig til igen at besøge Gaffa, Lykkedal og alle de andre flinke Sjællandske HARKER.
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Re: Turbeskrivelser 2011.

Indlæg af kjelde »

god ide med sådan en tråd Peter, og jeg vil gerne bidrage lidt også.

I næste uge går turen syd på til Tyskland sammen med 2 venner. 1. nat tilbringes på motorcykel-hotellet Willa Löwenherz i Weser Bergland, derefter syd-vest på til Eifel-området hvor vi skal mødes med 4 venner mere, og være i området der et par dage. Jeg vil derefter køre selv et par dage. Om det bliver til invationskysten eller videre sydøst på til nogle venner jeg har i München eller et helt 3. eller 4. sted ved jeg endnu ikke. Har telt og sovepose med, så alle muligheder er åbne.

I juni skal jeg med nogle lokale kørevenner på en kysttur jylland rundt nogle dage.

I juli skal Bodil og jeg en uge til Norge. Ikke planlagt endnu. Det eneste der er planlagt er færgen til Kristiansstad. Men regner med at turen går op langs vestkysten. Forslag til gode steder modtages gerne

3 forskellige ture som jeg glæder mig til.
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Brugeravatar
Viking
Indlæg: 50
Tilmeldt: 30. maj 2007, 10:34
Geografisk sted: Uggelhuse / Randers

Re: Turbeskrivelser 2011.

Indlæg af Viking »

KANON :-D
Glæder mig til at se billeder m.v. fra alle turene :lol:
God vind :ok:

Henrik
Brugeravatar
JP
Indlæg: 303
Tilmeldt: 16. aug 2007, 21:02
Geografisk sted: Nørager

Re: Turbeskrivelser 2011.

Indlæg af JP »

Hej Kjelde og alle andre
Som der er skrevet andre steder, er der storslåede udsigter mange steder i Norge. Jeg har de sidste 10 år tilbragt uge 34 i Norge for at fiske.
Det er i det sydvestlige hjørne af Norge, ved Egersund. Hvis man kører nordpå mod Stavanger, og drejer til højre i Vikeså ad vej 503 mod Byrkjedal og derpå til venstre ad vej 45 til Gilja. I Gilja drejer man til højre mod Frafjord, og tager først den gamle vej op over fjellet, så langt man kan.
Når man når dertil, har man en fantastisk udsigt ned over Frafjord. Jeg har været der mange gange, den første gang kunne vi se masser af laks springe nede i inderfjorden og det yderste af Frafjordselven. Da vi var på Norkapp kørte vi også forbi, så sønnen kunne se den fine udsigt.
Har man så mod på en overnatning, kan man køre ned til Gilja og køre gennem tunnelen ( 3,8km. ) til Frafjord. Der er et lille campingområde og en fin havn,
her kan sjælen finde ro. Længere inde i dalen ligger Månefossen. Det ser ud som om, vandet bare kommer ud af fjellet.
Udsigten ned over Frafjord i solskin er bare helt i top.
I uge 34 når den første laks er landet, går turen igen til Frafjord.

Hilsen Jørn
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Re: Turbeskrivelser 2011.

Indlæg af Holst »

Hvor lyder det bare godt, det alle skal. Indimellem kunne jeg godt tænke mig at have ferie hele året :-D .

Starter allerede i week-enden med køreteknisk kursus i Skjern sammen med Peter AT og Henrik Hald.

Skal også på en weekendtur med fruen til det sydsfynske. Små veje, rigeligt med pauser, godt og billigt hotel, god mad og trille hjemad ad de små veje igen.

Jeg selv og Thomas Eriksen planlægger at køre et smut til Norge i slutningen af juli - start af august. Turen går fra Kristianssand nordpå til Hardangervidda, som vi følger vestom. Hvis tiden er til det måske et smut op og se Folkefonabreen. Videre nordpå til Eidfjord og Vöringsfossen. Herfra videre nordpå indover fjeldet af små veje til Lom. Her skal Blåhø bestiges på AT'er. Herfra videre østover til Per Gynt Setervejen og videre til Rondane Nationalpark som vi krydser indover helt over til Alvdal. Her skal vi igen ud at klatre med AT'erne, da vi skal bestige Trontoppen. Så går turen sydover igen, og vi skal krydse indover fjeldet lige syd om Lillehammer, og af småveje over diverse fjelde via Fyresdal tilbage til Kristianssand. Vi har forsøgt at planlægge turen således at der bliver rigtig mange kilometer på grus (det er vi jo nogen der syntes er sjovt.. :-D ). Vi regner med hovedsageligt at benytte os af allemandsretten og campere på fjeldet.

Herudover er planen at deltage i så mange HARK arrangementer som kalenderen giver plads til.

Så vidt muligt vil der komme beskrivelser og billeder her på strengen.

God tur til alle - VI SES DERUDE!! kkj8
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
Brugeravatar
JP
Indlæg: 303
Tilmeldt: 16. aug 2007, 21:02
Geografisk sted: Nørager

Re: Turbeskrivelser 2011.

Indlæg af JP »

Hej
I uge 26 var en kammerat og jeg i Norge, de havde lovet masser af regn i sydvest, så da vi ankom til Kristianssand, gik turen op mod Kongsberg og videre til Lillehammer. Vi kørte en masse på grus, bl.a. en ca. 45 km. lang grusvej som viste sig at ende blindt. Vi kørte efter et kort i meget stor målestok, så det var ikke andet end de større veje der var på kortet. På en af de mange grusveje mødte vi en elg lige efter starten om morgenen, den fylder godt. Fra Lillehammer kørte til Gol, hvor vi blev standset af politiet og måtte blæse i alkometer ( nul ) og vise registreringsattest. Vi kørte videre til Eidsfjord og ned gennem Sørdalen til nattelogi i Haugeli. Denne eftermiddag regnede det temmelig meget, så et par steder havde elven dækket busstoppesteder i vejkanten. Alt dette nedbør skulle senere vise sig, at have en meget positiv effekt for mig. Efter Haukeli kørte vi ned ad rute 9 gennem Hovden og Bykle ( stedet hvor jeg tilbragte min første af rigtig mange ferieuger i Norge tilbage i 1973 ). I Nomeland drejer vi mod vest ad rute 45, det er en ret smal, men meget flot tur ind over fjeldet, den er dog ret trafikeret. Vi ender i Egersund, på Steinsnes Camping, en ganske udmærket og billig plads, beboet af mange lystfiskere. Fredagen tilbringer jeg med fiskestang langs elven, mens min makker smutter en tur til Frafjorden, han kører gennem tunnellen til Frafjord og kører tilbage af den gamle fjeldvej, det troede jeg ikke var muligt, men den gamle BMW R 80 klarede dog stabasserene. Den megen nedbør først på ugen, bevirkede at jeg rendte ind i rigtigt lakseeventyr.
Vi boede på i telt på campingpladser, prisen varierede fra 60 til 160 kr. for et telt og en person. De høje priser var på pladserne omkring Lillehammer, da vi boede der, troede de dog, at vi kun havde et telt. Vi boede i hytte den dag, hvor det regnede, prisen på 350 kr. for en 5 personers hytte synes jeg er meget rimelig. Vi kørte 2200 km. på en uge, det er måske lige i overkanten, når man bare kører rundt, men så er det jo dejlgt med en gammel Transalp der bare tramper afsted.
PAVJ

Re: Turbeskrivelser 2011.

Indlæg af PAVJ »

Norge. Hirtshals - Kristiansand - Jotunheimen. Enetur på Bukkelægeret herefter havde jeg fornøjelsen af en natte-toptur med Asbjørn Daniel Davis. http://ut.no/artikkel/1.7702147

Videre op over Sognefjeldet, Jostedalen, telt, turiststation, skur og BB - regn, regn og atter regn - har også sin charme.
Hjem over vestkysten - 2500 km og trætte ben på seks dage - dejligt.
750 kr. for returbillet med Fjordline.

Billede
Billede
Billede
Besvar