Vårrundan 2012

Beretninger og billeder fra motorcykelture i Danmark og udlandet.
Besvar
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Vårrundan 2012

Indlæg af Holst »

Så fik jeg endelig mulighed for at deltage i Vårrundan i Sverige. Løbet var efter roadbook og strakte sig over 245 km. Løbet arrangeres af Sweedish Moto Safaris der ejes af Troy Carpenter der er australier bosat i Sverige.

Jeg kørte hjemmefra fredag middag med retning Olufström i Blekinge. En tur på små 470 km.

Efter fællesmiddagen fredag aften blev roadbook samt navneskilt til mc udleveret og Troy gennemgik ruten i store træk, samt fortalte om generelle regler og retningslinjer for morgendagens tur.

Vi var ca. 60 grusglade motorcyklister på en god blanding af maskiner. Fra ægte enduromaskiner på små 100 kg til modeller som Africa Twin og KTM 990. Jeg var eneste udlænding der deltog kkj8 .

Ruten på de 245 km fordelte sig med 38 km asfalt og resten på grus og skovveje - det kunne jo kun blive godt - og var det virkelig. Vejret var en kende koldt med temperaturer lige over frysepunktet og snevejr flere gange i løbet af dagen.

Hvis nogen har lyst til at prøve kræfter med at køre efter roadbook, kan jeg varmt anbefale at deltage i Vårrundan næste gang den køres i 2013 - overvejer kraftigt af tage af sted igen næste år. Alternativt kan I jo overveje at deltage i Roadbook-rally 2012 der allerede køres 28. April … :-D

Her lidt billeder der viser min oplevelse af Vårrundan 2012. Vi ses derude..... :ok:

Klar til afgang mod Sverige
Billede

Cyklerne parkeret i gården lørdag morgen - ved -2 grader...
Billede

Lettere ombygget AT RD07
Billede

Lækker Husaberg
Billede

Roadbook klar til start :-D
Billede

Første pause i en grusgrav
Billede

Billede

Billede

Billede

Dejlige svenske grusveje..
Billede

Billede

Billede

Frokoststop ved rasteplads
Billede

Mere grusvej.... :-D
Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Vårrundan 2012

Indlæg af iver »

Supersejt Holst :ok:
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: Vårrundan 2012

Indlæg af Peter AT »

For den da...

Dejlig beskrivelse og gode billeder.

Fin detalje de har med et minikort i roadbooken !
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Tryksen

Re: Vårrundan 2012

Indlæg af Tryksen »

Hej Holst

Super cool. Hvad med den "hjemmelavede" roadbook, virkede det som det skulle. Vi snakkede om at du ville ændre fremtrækket - fik du det klaret, eller fungerede det som det skulle. :-D

Hvordan havde du tid til at lave alle de fede billeder - var du langt foran :ok:

Vi ses på lørdag
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Re: Vårrundan 2012

Indlæg af kjelde »

Sådan! :ok:
Det ser bare ud til at være en helt super tur du der har været på :ok:

Fin beskrivelse og super billeder.

Nu er du rigtig godt rustet til at arrangere turen for os sidst på måneden. Glæder mig :-D
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
tingtilsalg

Re: Vårrundan 2012

Indlæg af tingtilsalg »

Hvor fedt Holst :-)

Man kommer sgu helt til at savne sin gamle Honda :-)
Rotax 655

Re: Vårrundan 2012

Indlæg af Rotax 655 »

Hold da op sikke nogen grusveje de har hinsidas.. fin beskrivelse, der må jeg vist op 8-) Har lige trillet den første tur i dag efter udskiftning af toppakning :roll: (Rotax motor), og stempelringe, f e e d oplevelse håber at der kommer nyt Karoo bagdæk på inden Roadbook Rally 2012 .. ses Steffen
Besvar