Efter at have læst Thomas og Steffen`s turbeskrivelse Tinder og Grus-Norge på 2ATèr var der ingen ro at finde før jeg havde aftalt med Finn at denne tur måtte vi prøve. Efter lidt tiggeri på hjemme fronten blev en dato fastsat og færgebilletter bestilt. Vi besluttede at følge Thomas og Steffen`s rute i hovedtræk da vi ud over Finn`s hytteferier med familien ikke havde erfaring med Norge og nogen ide om hvordan vi fandt nogle spændene veje og overnatningssteder. Kort blev indkøbt og planlægningen gik igang.Vi havde en uge til rådighed og valgte ikke at følge en 100% fast plan men tage det som det kommer.
Dag 1. Hurup-Vorupør-Hirtshals-Kristiansand-Nomeland-Lysebotn.
Klar til afgang.
Vorupør. de siamesiske tvillinger er samlet.
Store Vilmose. Blæren tømmes.
Hirtshals. Her kommer transporten.
Mcèrne spændes ekstra godt fast, der er lovet 18sekm i skagerrak.Blev ramt af søsyge for første gang i mit liv...Føj

Fantastisk vejr. Finn`s madpakke deles ( min ligger hjemme i køleskabet !) nord for Kristiansand på rute 9 et sted.
Vi kørte op med rute 9 til Nomeland hvor vi drejer fra og følger 337 over fjeldet mod Lysebotn.Da det er første gang jeg er i Norge er det en kæmpe oplevelse at køre op over fjeldet.Det begynder at regne så regntøj findes frem for første men desværde ikke sidste gang på turen.
Alperne tygger drøv ved udsigtsplatformen over Lysefjorden.
Finn skifter til civil i ly for regnen efter en nervepirrende nedtur på regnvåde hårnålesving. Vi camperer på Lysebotn Resort efter en lang dag. Distance 397km.
Fortsættelse følger.
John Sigh.