***Solgt***: Honda Africa Twin XRV 750 RD07a u/afg.

Hvad du mangler eller har for meget af.
Besvar
sln

***Solgt***: Honda Africa Twin XRV 750 RD07a u/afg.

Indlæg af sln »

Sælges:
Honda Africa Twin XRV 750 RD07a
Year Model:2003
Color:Black/Silver
Chassis No.:JHZR00789YM418935
Engine No.:RD 043-2919035
Km.25000
Tilbehør: Touratech sæde, org. medfølger
43L Touratech tank kan evt. handles med.
Stand: Brugt til en del offroad kørsel, kædekit + dæk 3000KM gamle.
Olie skiftet for hver 3000km.

Pris: ? hvad kan sådan en AT koste

Lidt historie:
Cyklen blev købt af en tysker i år 2000, sendt i org. emballage til Den Dominikanske Republik, hvor han kørte på den
i et par år. Derefter levede cyklen en kummerlig tilværelse som "personal effects" i en container.
Jeg købte cyklen i Qatar, af den kære tysker, fik indregistreret cyklen der, og kørte ca. 10.000 km rundt i mellem østen.
Cyklen ankom til DK i August 2010, og har siden været opmagasineret hos Boxit.
Jeg har nu opsagt mit lejemål hos Boxit, og har derfor fået en AT i overskud, den skal nu sælges.
Den står med fladt batteri, og jeg kan ikke finde min lader, men har haft den startet i dag ved hjælp af startkabler.

Jeg ved ikke rigtig hvad den skal koste, den sælges uden afgift.
Mail for billeder, lindved@tdcadsl.dk
Steen Lindved Nielsen
Esbjerg
Mobil 40247375
Senest rettet af sln 28. maj 2011, 23:22, rettet i alt 1 gang.
tingtilsalg

Re: S: Honda Africa Twin XRV 750 RD07a u/afg.

Indlæg af tingtilsalg »

hvordan kan cyklen være en årgang 2003 når du købte den af en tysker i 2000 :-)
sln

Re: S: Honda Africa Twin XRV 750 RD07a u/afg.

Indlæg af sln »

tingtilsalg skrev:hvordan kan cyklen være en årgang 2003 når du købte den af en tysker i 2000 :-)
Fordi modellen produceres fra 1999-2003 :-)
tingtilsalg

Re: S: Honda Africa Twin XRV 750 RD07a u/afg.

Indlæg af tingtilsalg »

Jeg mener bare, din kan jo umuligt være fra 2003 når den reelt set er en 1999-2000 model. Teknisk set er de identiske, men der er stadig forskellige farvekombination og stafferinger efter årgangene.
Niels

Re: S: Honda Africa Twin XRV 750 RD07a u/afg.

Indlæg af Niels »

Og så er SKAT absolut ikke ligeglade med om det er en 2000 eller en 2003'er. Årgangen er det første første år der kan dokumenteres med indregistreringepapire. hvis den aldrig har haft plader på, kan man ricikere at SKAT mener at den er årgang 2011, selv om den måske er produceret i 2003.

Hilsen Niels
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: S: Honda Africa Twin XRV 750 RD07a u/afg.

Indlæg af Nejmann »

Hvis motorcyklen aldrig har været indregistreret i EU kan der muligvis også være krav om, at den skal overholde Euro 2 eller Euro 3 miljønormerne med indregistrering - og det gør en AT nok ikke. Jeg har prøvet at finde et sted hvor reglerne er forklaret klart, men det har jeg ikke kunnet finde. Sagen er så vidt jeg husker, at motorcykler (og biler) ved første indregistrering i Danmark skal opfylde de aktuelt gældende miljø-regler - uanset motorcyklens produktionsår. Med mindre altså, at de har været indregistreret et andet sted i EU tidligere.
Jeg ville nok lige tjekke med Færdselsstyrelsen, hvis jeg stod og manglede en AT, som jeg ville have på gaden. Køber/importere man bare for at have en masse reservedele, så betyder det naturligvis ikke noget.
mvh Kåre
kli

Re: S: Honda Africa Twin XRV 750 RD07a u/afg.

Indlæg af kli »

OK :-?
Lyder som en Auktion det her... Jeg starter byderunden med et raskt

bud på 3.000 gode danske kroner :smadret:

... og byder måske mere hvis der er bedre argumenter end at det er en rigtig godt bruge ørkencykel - har selv en RD 04,men der er vel altid et par ting der kan bruges fra en 07´er (hjul m.v.)
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: S: Honda Africa Twin XRV 750 RD07a u/afg.

Indlæg af Bønne »

Udfra stelnummeret er det en modelårgang 2000. Tiende "ciffer" repræsenterer koden for byggeårgangen, her et Y = 2000.

Som Kåre er inde på er det tvivlsomt om den kan indregistreres i Danmark, det er i hvert fald noget man bør undersøge først.

Jeg kan huske at der var meget diskussion om forhandlernes overgemte cykler den gang de regler trådte i kraft, om det var
Ævro 2 eller 3 kan jeg heller ikke huske. Jeg ved ikke om der blev givet dispensation til dem.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Besvar