Side 1 af 1

Brugt fra Sverige.

: 06. maj 2011, 08:56
af Moust
Hej.

Jeg har kastet min interesse på en ´94-´96 AT og er nu på udkig efter et egnet emne.
Normalt plejer jeg at hente mine cykler i Tyskland/Østrig, men en kammi forslog mig at kigge i Sverige.

Er der nogen der har erfaringer med det svenske brugtmarked og har de lignende os en Blå Avis eller lign?

Mvh.

Moust

Re: Brugt fra Sverige.

: 06. maj 2011, 20:01
af Rotax 655
Hej Moust
Staffan der bor i Sverige i Värmland har denne flotte XRV fra 96 til salg
http://www.blocket.se/varmland/Honda_XR ... ?ca=15&w=3
Og vil du spare 10 K SK er der også en ældre til 25 k Svenske kr. Faktisk har der i Gøteborg været en 2003 model til salg for 25.000 Skr. for en måned siden.

Der er jo også en på HARK forum (Sin) der vil sælge sin 2003 model u. DK Afgift.

Der er en 10 -15 stk. at vælge imellem i Sverige - God fornøjelse - På SKAT´s hjemmeside kan du finde den Danske afgiften.

Men priserne på Honda AT i DK er faldende. Salget af MC er gået i stå og flere ATér både private og ved forhandlere har været til salg i mere end 12 mdr.
Ved private koster en 92-93 model 30-35.000 kr.

Så kan du finde en her i Danmark - kan det slet ikke betale sig at importerer - i Tyskland er der pt mindste 200 stk til salg på mobile.de
fra et par tusinde Euro og op.
Uanset havner du på + 30 K Kr. incl afgift i DK og så kommer besværet med at rejse og tjekke varen.

Re: Brugt fra Sverige.

: 06. maj 2011, 21:36
af Moust
Tja, den er ikke tosse i sølv. Det er lige den model jeg har fået sat til side i Tyskland 2 steder.
Mht. de andre årgange, er det pga. afgiften jeg holder mig til en max ´96 idet de fra ´93/21-´94/23-´95/35-´96/31tkr i afgift. Så jeg snupper nok en ´94 og en ´96 med hjem. At gå højere op i årgang og dermed også afgift, er ikke mit store behov.

Jeg har lavet turene mange gange og er kommet frem til at 2mc´er af gangen holder prisen nede på den man selv vælger at køre på.

Mht. markedet vil jeg mene at vi i DK halter bagefter mht. offroad. Kigger man ned over grænsen, er det utrolig nok BMW´s GS´er som i flere omgange har været den mest solgte model for de blå/hvide.

Men hvis en privat ´92-´93 koster de småøre du nævner, så vil jeg da bestemt kigge efter en nyere, det kan da være det kunne betale sig.

Re: Brugt fra Sverige.

: 07. maj 2011, 08:39
af Rotax 655
Ja det behøver ikke være så besværligt -
Men jeg vil da anbefale dig inden køb at prøve et par forskellige årgange, der er nemlig stor forskel på køreegenskaberne selv om de forskellige årgange ligner hinanden. De ældste er de stiveste og nogen mener de bedste til Offroad. Jeg mener også at der er en vægt forskel på 25 kg i mellem et par årgange - Det står i Hayns mannualen.

Flere erfarne AT´kører har skifte bagdæmperen, en ikke helt billig opdatering - måske du kan finde en hvor det er gjort - de nye Anake 2 dæk på Svenskeren er i øvrigt et rigtig godt dækvalg, og der har du sparet mindst 5000 kr. Det sammen med udstødningen. Skal der en Arrow, Laser eller De Vinci på, er det rigtig smart at købe en AT hvor den er monteret, styrtbøjler, kufferter, bagagebære - Alt ekstraudstyr koste
. Og ekstra udstyr betaler man ikke afgift af :-D

http://www.dba.dk/honda-xrv-africa-twin ... -72615312/

Og en lidt "alternativ" model
http://www.guloggratis.dk/motorcykel/ho ... igimages=1

Det er i øvrigt tilladt at henvise til salgs annoncer når der skal beregnes afgift til SKAT. Ta da et par stykker med som jeg har linket til, det kan jo ikke passe at man skal betale samme afgift som købsprisen på motorcyklen...

Re: Brugt fra Sverige.

: 07. maj 2011, 10:26
af Moust
Mht. årgang går jeg kun efter 94-96 men om det er en RD07 eller RD07a er mig sådan set ligegyldig, det er primært et design spørgsmål. Forskellen i afgiften på de godt 10kilo, kunne jeg bruge anderledes. De gamle RD04 interessere mig ikke pga. design.

Jeg har naturligvis kigget mig omkring og er stødt på flere modeller som er ombygget. Bl.a. som du viser med høj forskærm, men også med ombygget triptæller så den virker som cykel computer med speedometer visning. Der er muligheder nok.

Jeg regner med at tage 2stk. men hjem når jeg kører til Tyskland, bla fordi jeg så kan sælge den ene efter jeg har taget/byttet de dele jeg vil have.
Synsmanden som efterhånden kender mig og har prøvet alle de cykler og biler jeg har hentet er til at snakke med. Men hvert et stykke ekstraudstyr som er monteret enten på cykel eller i/på bil, får et lille kryds på listen. Det skal de gøre for at damen bag skranken kan vurdere hvilket udstyrsniveau man har med at gøre.

Mvh.

Moust