købes. cdi box

Hvad du mangler eller har for meget af.
Besvar
annekk

købes. cdi box

Indlæg af annekk »

købes NU!!!. cdi box til xl600v og xrv650

(det er vist den samme)


Anne kk 22942859
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej Alle

Nu ved jeg ikke så meget om elektronik, men en kammi til mig sagde at man rent faktisk skulle kunne bruge en sådan fra en Fiat Tipo eller lign. der skulle bare kobles noget fra så den passer til en 2 cyl.

Hvis det er sandt vil der være masser af penge sparet, da de står rundt ved ophuggerne i hopetal.

Hvem har forstand på det? Søren's far måske :-P

Hilsen
Mogens
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hej anne..

man kan rent faktik reparere en CDI-box.

http://www.ta-deti.de/ta/knownproblems.html#blackbox

og ellers så ring eller skriv til en tysk mc-ophugger. de har sandsynligvis noget liggende.

www.endurobunker.de

www.enduro-zentrale.de

www.derenduroladen.de/

Jeg kender kun selv til Enduro Bunker, der har jeg handlet en del. Flinke mennesker der snakker engelsk.
annekk

cdi box

Indlæg af annekk »

takker drenge.
jeg står dog -heldigvis- ikke og skal bruge den lige nu, men tænkte at det ville være fix't at have en extra med til island...

kæresten har før gen-loddet sin, og det fungerer fint, det er bare ikke noget man gør på en bjerg-skråning.

har skrevet til enduro bunker... hen har ingen. ellers mange tak forde andre adresser. dem skal jeg prøve.

anne
Gæst

Indlæg af Gæst »

Grunden til at nogle CDI-enheder har det med at gå i stykker på de ældre modeller skyldes at sædet trykker mod dem. Dette kan afhjælpes ved at lægge en form for beskyttelse mellem CDI-enheder og sædet. jeg har gjort at jeg har savet en 4mm alu-plade til så den passer hen over stellet lige under sædet ved CDI sagerne og så sat den fast med strips. Det virker fint fint, og er ikke i vejen for sædet.

En god ide synes jeg ;-)
Gæst

Indlæg af Gæst »

Ja det var så mig der skrev følgende, men glemte lige at logge ind ;-)

Grunden til at nogle CDI-enheder har det med at gå i stykker på de ældre modeller skyldes at sædet trykker mod dem. Dette kan afhjælpes ved at lægge en form for beskyttelse mellem CDI-enheder og sædet. jeg har gjort at jeg har savet en 4mm alu-plade til så den passer hen over stellet lige under sædet ved CDI sagerne og så sat den fast med strips. Det virker fint fint, og er ikke i vejen for sædet.

En god ide synes jeg ;-)
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

CDI

Indlæg af Søren Dahl »

En CDI boks fra XRV 650 og TA passer sammen, bare spørg HALD, han har før lånt min for at finde ud af hvilke af de to bokse der var brændt af.

Jeg har talt med min far (som er mekaniker, som Tom påpegede) han siger at det rent teknisk faktisk kan lade sig gøre at modificere CDI bokse fra biler til MC - men kræver dog noget snilde og også lidt held, mener han - men han er villig til at forske mere i det - hvis han bliver opfordret til det.

MVH Søren
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Jeg har også haft problemet med CDI boxen og købte en ny, mit sæde havde som Aastrup skrev knækket stikket af inde i boxen. Jeg valgte den løsning at sænke CDIboxen ved at skære hul i bunden af den gummilomme som de sidder fast i (TA 91 model) og så presse dem igennem så sæddet ikke kan trykke på dem :-) virker tilsyneladende fint, det gør begge boxene ihvertfald :-D

Mvh Iver

PS rigtig god tur.
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hej annekk.....

Du kan få en cdi boks her : http://dinmc.dk/catalog/

Ellers ring til Lars, som har forretningen. Han er utrolig flink, og meget hjælpsom med alt. Kan på det kraftigste anbefale ham..

Data :
Butiksnavn: DinMC
Adresse: Rs. Hansens Alle 5
Postnr./by: 8850 Bjerringbro
E-mail: dinmc@dinmc.dk
Telefonsvarer: 86688790
Fax: 86688730

Held og lykke..


Med cykelstativ..
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
jensen

Indlæg af jensen »

Jeg er næsten sikker på min CDI box er stået af. Den skyder og går helt vildt ujævnt og går lige pludselig ud i tomgang. Ingen regelmæssig sætten ud. Det er helt kaotisk som den kører.
Har nogle af jer en box liggende. Det er den med et stik med runde stikben.
Eller ved nogen hvad den koster og hvor den kan fås billigt (jeg ved godt at lo.... ikke er billigt) ØV ØV ØV
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

jensen skrev:Jeg er næsten sikker på min CDI box er stået af. Den skyder og går helt vildt ujævnt og går lige pludselig ud i tomgang. Ingen regelmæssig sætten ud. Det er helt kaotisk som den kører.
Har nogle af jer en box liggende. Det er den med et stik med runde stikben.
Eller ved nogen hvad den koster og hvor den kan fås billigt (jeg ved godt at lo.... ikke er billigt) ØV ØV ØV
Jeg GOOGlede lige lidt, og fandt dette link:
http://www.cycle-parts.com/cart.asp?Act ... SKUSearch=

Kode: Vælg alt

Honda Part#         Part#       Description                 Price
30410-MS8-610    308396-1  MODULE, IGN CONT   $109.58
Jeg ved ikke om det er noget der kan bruges til noget, men måske kan det bruges som inspiration til selv at søge videre rundt på det store internet.

Jeg fandt også frem til dette link ved at følge en henvisning fra et af de foregående indlæg i denne tråd:
http://dinmc.dk/catalog/product_info.ph ... ts_id=1574
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
jensen

Indlæg af jensen »

Tak for tippet. I min "fortvivelse "glemte jeg at skrive at det er til en africa twin 750. 2001. Jeg havde hørt om en pris på ca 5000kr. Det kan jo godt gøre en svimmel.
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Dobbeltcheck

Indlæg af Nejmann »

Hej Jensen

Mon ikke du kunne prøve at låne en CDI-boks af en af medlemmerne her? Det er jo dyrt at købe en ny for så at finde ud af, at fejlen ligger et andet sted...

--
mvh Kåre
Yamaha SuperTenere
jensen

Indlæg af jensen »

Jeg har endelig købt en brugt CDI box hos MVH. Det er en hugger i Hamburg som jeg tidligere har købt dele af. De er måske lidt til den dyre side, men deres dele er rengjorte, pakket i en plastpose og lige til at montere. Delene har også været ok. Det var CDIen også, så nu er jeg kørende igen. Købte lige en ekstra på E-bay, samt en tændings pick up. Så skulle jeg gerne være på den sikre side nogle år endnu. Tak for interessen.
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jeg ved ikke helt hvordan CDI boksen er placeret på de nyere AT'er.

Men på de gamle TA skyldes CDI fejl ofte at det er sædet der trykker på dem. Dette har jeg afhjulpet ved at lægge en 3mm alu plade oven på stellet, lige over CDI boksene. Der er fin plads under sædet. De er stripset fast, og det kan ikke ses når sædet er monteret.
Besvar