KØBT - Udstødning til XRV 750 RD07 købes

Hvad du mangler eller har for meget af.
Besvar
Michael1971

KØBT - Udstødning til XRV 750 RD07 købes

Indlæg af Michael1971 »

Hej, jeg skal bruge en ny udstødning til min AT XRV 750 RD07, så ville lige høre om der tilfældigvis skulle være nogen der lå inde med en brugt de ville sælge?

Er der nogen der ved, hvor (eller om) man evt. kan finde en brugt billigt?

Kan kontaktes her eller på 26177000.

Mvh
Michael
Senest rettet af Michael1971 04. feb 2013, 13:00, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: Udstødning til XRV 750 RD07 købes

Indlæg af Peter AT »

Hej Michael..

Er det potte eller forrør du mangler.
Har en hel reservecykel til at ligge. Så jeg må sige at være leveringsdygtig i næsten alt til en Africa Twin. Priserne er 50 % af nyt.

Hvis det er potten du mangler, kan du spare adskillige kr. og kg ved at montere et andet fabrikat. Eksempelvis sådan en her : http://www.youtube.com/watch?v=MqEktbe2ISM

Billigste sted at købe den er Ebay, men Rugged Roads sælger den også.. http://www.ruggedroads.com/shop/article ... 72639PD%26

/Peter
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Michael1971

Re: Udstødning til XRV 750 RD07 købes

Indlæg af Michael1971 »

Peter AT skrev:Hej Michael..

Er det potte eller forrør du mangler.
Har en hel reservecykel til at ligge. Så jeg må sige at være leveringsdygtig i næsten alt til en Africa Twin. Priserne er 50 % af nyt.

/Peter
Hej Peter, jeg er helt ny i det her.. Men det er vel potten jeg mangler + de samleled der forbinder den til forrøret. Har indrammet hvad jeg mangler på billedet - så ved du hvad jeg snakker om. Hvad mærke er den du har liggende? Og er den i fin stand? Hvad ville prisen være?

Jeg mangler også en bagstøddæmper, da gassen er gået af min og cyklen hopper som en kænguru ved mindste bump ;) Er ikke klar over om man kan skifte enkelte dele på dæmperen, eller man skal skifte den som en enhed. Måske du ved det?

Ydermere, skal jeg have skaffet en masse andre ting, da jeg forbereder en lang tur og skal have reservedele med. Bla. regulator og måske cdi enhed + diverse småting..

Så lad mig høre hvad du har liggende. Måske du kunne give lidt mængde-rabat og det var en tur til det jyske værd? Er det en RD07'er du har?

Mvh, Michael
Vedhæftede filer
1800.png
1800.png (71.95 KiB) Vist 10509 gange
Michael1971

Re: Udstødning til XRV 750 RD07 købes

Indlæg af Michael1971 »

Peter AT skrev:Hej Michael..

Er det potte eller forrør du mangler.
Har en hel reservecykel til at ligge. Så jeg må sige at være leveringsdygtig i næsten alt til en Africa Twin. Priserne er 50 % af nyt.

Hvis det er potten du mangler, kan du spare adskillige kr. og kg ved at montere et andet fabrikat. Eksempelvis sådan en her : http://www.youtube.com/watch?v=MqEktbe2ISM

Billigste sted at købe den er Ebay, men Rugged Roads sælger den også.. http://www.ruggedroads.com/shop/article ... 72639PD%26

/Peter
Hej igen Peter, jeg har lige sagt ja til at købe en billig potte af en i nærheden, så den mangler jeg ikke mere :) Men mangler stadig de andre ting jeg nævner, så mon ikke vi kan finde ud af noget der? Haster ikke, så svar bare når du har tid.

Takker, Michael :)

Jeg mangler også en bagstøddæmper, da gassen er gået af min og cyklen hopper som en kænguru ved mindste bump ;) Er ikke klar over om man kan skifte enkelte dele på dæmperen, eller man skal skifte den som en enhed. Måske du ved det?

Ydermere, skal jeg have skaffet en masse andre ting, da jeg forbereder en lang tur og skal have reservedele med. Bla. regulator og måske cdi enhed + diverse småting..

Så lad mig høre hvad du har liggende. Måske du kunne give lidt mængde-rabat og det var en tur til det jyske værd? Er det en RD07'er du har?
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: Udstødning til XRV 750 RD07 købes

Indlæg af Peter AT »

Hej igen :-D

Fedt du fandt en potte du kan bruge. Bare nysgerrighed. Er det en originalpotte og hvad måtte du slippe..

Jeg har en brugt bagstøddæmper du kan få for en tusse, men vil klart anbefale dig at købe en ny. Den bedste investering du kan lave for køreglæde, komfort og sikkerhed, er en Ohlin bagdæmper. Ikke det billigste, men helt sikkert den fedeste oplevelse du kan få køremæssigt på din Afrikaner. Tror der er andre fra klubben der kan juble i flok med mig. Hvis du bestemmer dig for en sådan, skal jeg lige gi´dig nummeret på den rigtige model.

Jeg har selv ofret ca. 30.000,- på affjedring på min egen cykel. Den sjoveste og bedste investering jeg nogensinde har gjort.
Jeps. det er en RD07 jeg har. Kan evt. hjælpe dig med et par fif til din kommende langtur. Så er jeg selvfølgelig lidt nysgerrig efter at vide hvor du har planlagt at tage hen ;-)

/Peter
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Michael1971

Re: Udstødning til XRV 750 RD07 købes

Indlæg af Michael1971 »

Hej Peter, ja det er en original potte som en har tilovers efter at have skiftet til en anden. Jeg vil ikke skrive pris herinde, men den blev tilbudt så billigt, at jeg ikke kunne sige nej :-)

Lyder lækkert med den affjedring du beskriver, men det ligger nok uden for mit budget dsv. Jeg tænker lige over dit tilbud og vender tilbage senere.

Og jo tak, vil da være meget taknemmelig for nogle gode fif. Lad os snakkes ved om det i det nye år - kunne måske komme en tur forbi en dag når vejret er lidt bedre?

Jeg er kun langsomt ved at planlægge min langtur til foråret, og intet er fastlagt endnu. Men det bliver sikkert mod øst gennem Kaukasus til "the Stans" og måske videre mod Mongoliet. Måske hjem gennem Rusland - eller cyklen overvintre der, og bliver samlet op næste forår og kører videre mod Australien.. Men som sagt - intet er fastlagt endnu. Målet med turen bliver at køre lige så længe jeg har lyst og nyder det, og ikke længere!! Så intet fast mål...
Du vil måske med noget af vejen? ;-)

Mvh, Michael
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: Udstødning til XRV 750 RD07 købes

Indlæg af Peter AT »

Fedt hvis du kigger forbi en dag...
Så kan jeg evt. vise dig en par jyske småveje og vi kan lave lidt bålmad. Tar på en del ture her i januar - marts, så du kan selvfølgelig bare slutte dig til :-D

Sender lige mailadresse og tlf. nummer som privat besked..

/Peter
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Niels

Re: Udstødning til XRV 750 RD07 købes

Indlæg af Niels »

Hej Michael

Prøv at tage en snak med GG.teknik om din affjedring. De hører til på Øen, og de har en hel del erfaring med det der hopper ;-)
Hvis du skal have en ordenlig ensretter eller noget andet elsystem, så tag en snak med Erik Schnabel i Kronborggade på nørrebro. (eller ring til mig, jeg har en på lager, + en ekstra original benzinpumpe)

Mvh Niels
gaffa

Re: ER KØBT - Udstødning til XRV 750 RD07 købes

Indlæg af gaffa »

niels er det en scnabel du har i ekstra ?

jeg kan også anbefale gg teknik men lige ledes jens j.ø. service lidt længere mod nord forøvrigt honda forhandler affjedringsnørd

begge yder god service
Niels

Re: ER KØBT - Udstødning til XRV 750 RD07 købes

Indlæg af Niels »

@ Baron Von Gaffa.
Nej det er en helt standart og original men dog 1. klasses ensretter! Den er oven i købet meget billigere end en Schnabel ;-)
Besvar