Købes: Transalp 600 Touratech alu-tasker
Købes: Transalp 600 Touratech alu-tasker
Hej
Jeg kunne godt tænke mig at få udskiftet mine plastik-sidetasker med et par aluminiums.
Er der nogle som ligger inde med et sæt brugte? Eller kender nogen, som kender nogen...
Min Transalp er fra 92.
kh Mette
Jeg kunne godt tænke mig at få udskiftet mine plastik-sidetasker med et par aluminiums.
Er der nogle som ligger inde med et sæt brugte? Eller kender nogen, som kender nogen...
Min Transalp er fra 92.
kh Mette
Re: Købes: Transalp 600 Touratech alu-tasker
Hvad har du af monteringsbeslag nu? Hvis det er Zega er det ikke nemt at lave noget til alu-kasser selv.
Men de billigste kasser finder du nu her:
http://www.daerr.de/bestellen/ergebnis. ... qqrMNC0C53
Men de billigste kasser finder du nu her:
http://www.daerr.de/bestellen/ergebnis. ... qqrMNC0C53
Hvis du ikke finder brugt så kan de vist laves for ca 3000dkk i danmark ( http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalb ... alu_kasser) eller for 2250dkk i Romenien (http://www.heavyduties.ro/home_page.html)
Alt afhængig af hvad de skal bruges til og hvor meget, så er 3000,- jo mange penge for et par sidekasser når Daerr's koster ca de halve incl fragt.
Jeg har selv haft Daerrs, og det er ganske fin kvalitet og vandtætte. De er ikke lavet i 2mm alu, men jeg kan heller ikke helt se nogen grund til at de skal laves i så voldsom godstykkelse. Zega kasserne er heller ikke i så kraftig alu, og dem klager folk da ikke over :)
Jeg har selv haft Daerrs, og det er ganske fin kvalitet og vandtætte. De er ikke lavet i 2mm alu, men jeg kan heller ikke helt se nogen grund til at de skal laves i så voldsom godstykkelse. Zega kasserne er heller ikke i så kraftig alu, og dem klager folk da ikke over :)
... det bør nok tilføjes at jeg ikke har nogle aktier i de to link jeg linker til eller har nogen erfaring med alukasser
Det var bare to produkter der har fået god omtale :)
Det betvivler jeg skam heller ikke :)poulsen skrev:... det bør nok tilføjes at jeg ikke har nogle aktier i de to link jeg linker til eller har nogen erfaring med alukasser
Tak for gode links. Jeg har kun et monterings rack til de Givi plastiktasker, jeg har på nu. Så jeg vil tro at jeg også skal ha et nyt monteringssystem
Kh mette
Kh mette
Monteringsbeslaget fra Givi fungerer kun med givikasserne.
Så hvis du vil ud og have nogle alukasser skal du lave anden montering.
De billige kasser fra Daerr.de sælges også med beslag så de passer til bøjlerne fra hebco&Becker. Men du kan også købe Touratech bøjler/montering samt beslag og så montere Daerr kasserne på dem.
Så hvis du vil ud og have nogle alukasser skal du lave anden montering.
De billige kasser fra Daerr.de sælges også med beslag så de passer til bøjlerne fra hebco&Becker. Men du kan også købe Touratech bøjler/montering samt beslag og så montere Daerr kasserne på dem.
har du ikke nogle bøjler på din mc? er det ikke så noget i denne stil du mangler? http://daerr.de/bestellen/ergebnis.lass ... 9603611500 (måske du kan få en smed/håndværker at lave noget lignende for lidt billigere penge)
Hey Mette. Hvis dit Givibeslag er en rektangulær rørramme tror jeg godt du kan sætte alukasser direkte på, men er det sådan en aluminiums "wingrack" så passer alukasserne ikke på. Givi laver begge dele. Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
HARK Rules
Hej igen.
Nu har jeg nærstuderet billeder af din cykel, og kan se du sagtens kan sætte alukasser direkte på dit bagagestativ. Du skal bare skrue de to knopper i bunden og det øverste låsebeslag af, så har du et stativ der fint kan bruges.
Mvh Iver.
Nu har jeg nærstuderet billeder af din cykel, og kan se du sagtens kan sætte alukasser direkte på dit bagagestativ. Du skal bare skrue de to knopper i bunden og det øverste låsebeslag af, så har du et stativ der fint kan bruges.
Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
HARK Rules
Hej
Har selv haft et par Givi monteret på Vara'en. Jeg fik den lokale smedebasse til at hjælpe med at montere de beslag der var med til de nye alukasser (fra TT). Vi satte beslagene UDEN på Givibøjlerne. Det fungerer helt perfekt, men hvis Iver har nærstuderet tingene, ja så ville jeg sku lytte.... han er svær at slå mht den slags viden...
Held og lykke med såvel dine tasker og montage af samme. Ville godt have sendt et billed af hvordan mine er monteret, men jeg kan ganske enkelt ikke finde ud af det

Har selv haft et par Givi monteret på Vara'en. Jeg fik den lokale smedebasse til at hjælpe med at montere de beslag der var med til de nye alukasser (fra TT). Vi satte beslagene UDEN på Givibøjlerne. Det fungerer helt perfekt, men hvis Iver har nærstuderet tingene, ja så ville jeg sku lytte.... han er svær at slå mht den slags viden...

Held og lykke med såvel dine tasker og montage af samme. Ville godt have sendt et billed af hvordan mine er monteret, men jeg kan ganske enkelt ikke finde ud af det

Tak for fif.. Jeg "kommer nok til" at købe alu-kasser i løbet af sommeren, og så sætte dem direkte på Givi-stelet, som du foreslår,Iver.
(Læs: jeg siger JA og medbringer kage, hvis der er nogen, der arrangerer 'skruedag'
Lige nu er jeg ved at pakke til påsketur i Norditalien. Har lejet traier, lånt bil og fået chauffør på til Hamborg ( puuh..det sne vejr er lidt besværligt) og købt billet til autozug til Alessandria i Norditalien
Men derfra regner jeg med at det blir ren luxus .. ( alfalt, små-bjerge og trangia)
(Læs: jeg siger JA og medbringer kage, hvis der er nogen, der arrangerer 'skruedag'

Lige nu er jeg ved at pakke til påsketur i Norditalien. Har lejet traier, lånt bil og fået chauffør på til Hamborg ( puuh..det sne vejr er lidt besværligt) og købt billet til autozug til Alessandria i Norditalien
Men derfra regner jeg med at det blir ren luxus .. ( alfalt, små-bjerge og trangia)
Hej Mullersted
Go tur herfra. Hvis der en dag skal skrues (når du har fået fat i tasker) - så er du velkommen her. Har go plads og Iver bor lige i nærheden, så det kan være at vi kan lokke ham ud som overmontør.
Kør forsigtigt - har været i Italien her i efteråret.... de kører ganske enkelt helt forfærdeligt

Go tur herfra. Hvis der en dag skal skrues (når du har fået fat i tasker) - så er du velkommen her. Har go plads og Iver bor lige i nærheden, så det kan være at vi kan lokke ham ud som overmontør.
Kør forsigtigt - har været i Italien her i efteråret.... de kører ganske enkelt helt forfærdeligt