Køb af Transalp
Køb af Transalp
Hej allesammen
Jeg overvejer at investere i en Transalp fra '91 og frem. Er der noget man skal være obs på, på denne model, samt er der nogle trix til denne cykel ??
Hilsen Thomas
Jeg overvejer at investere i en Transalp fra '91 og frem. Er der noget man skal være obs på, på denne model, samt er der nogle trix til denne cykel ??
Hilsen Thomas
Hej Tspark
Jeg synes at du (hvis du køber den) som det første skal sænke CDIboxene, da de som regel går i stykker på sådan en, fordi sæddet trykker på stikkene, så de knækker. De koster ca 3000 kr stykket. Sig til hvis du vil have det uddybet!!!!! Se efter om udstødningen er sort invendig, så bruger den nok olie! Ellers kan jeg ikke lige komme på noget.
Mvh Iver
Jeg synes at du (hvis du køber den) som det første skal sænke CDIboxene, da de som regel går i stykker på sådan en, fordi sæddet trykker på stikkene, så de knækker. De koster ca 3000 kr stykket. Sig til hvis du vil have det uddybet!!!!! Se efter om udstødningen er sort invendig, så bruger den nok olie! Ellers kan jeg ikke lige komme på noget.
Mvh Iver
tips ved køb af transalp
Hej alle
Overvejer ligesom Thomas, forrige indlæg, at sætte lidt penge i en Transalp '91. Så lytter til gerne til tips, godt idder og lign.
Er ikke helt sikker på hvad CDIboxen, gad du uddybe det??
Hilsen
Richard
Overvejer ligesom Thomas, forrige indlæg, at sætte lidt penge i en Transalp '91. Så lytter til gerne til tips, godt idder og lign.
Er ikke helt sikker på hvad CDIboxen, gad du uddybe det??
Hilsen
Richard
Hej Richard.
Og velkommen i klubben, dejligt med nye medlemmer
Lad os starte med CDIboxen. Det er en sort plastikkasse der sidder under sædet, og som styrer tændingen, vel nærmest en lille computer. Den er lidt større end en pakke cigaretter. På en 91 model som jeg selv har haft, trykkede sædet på det ene stik så det knækkede, jeg fandt ud af det ved at bytte de to boxe rundt (der er en til hver cylinder) så den pludselig satte ud på den modsatte cylinder end før! Problemet kan nemt afhjælpes ved at skære bunden af den gummilomme ud som de ligger i og trykke dem 1,5 cm længere ned, så trykker sædet ikke på stikkene længere. det er værd at gøre inden fejlen opstår, da de koster ca.3000 kr stykket.
Udover det synes jeg ikke rigtigt jeg kan komme på noget der skulle være galt med modelen, min Transalp havde kørt 145.000 km da jeg solgte den, den havde tjent mig rigtig godt og aldrig svigtet mig, og jeg var MEGET glad for den, den brugte en del olie, som jeg var noget træt af, men som ikke er typisk for Transalper, og så havde jeg altid drømt om en Africa Twin. Har i gjort jer nogen tanker om priser og km stand? Jeg har hentet min Africaner i tyskland, den er derfor billigere end herhjemme, men der er en del papirarbejde der skal gøres og lidt benarbejde.
Hvad havde du/i tænkt jer at bruge dem til, offroad, touring, hverdagskørsel?
Håber i kan bruge dette her til noget og spørg endeligt, så skal jeg/vi nok hjælpe jer så godt som muligt.
MVH. Iver
Og velkommen i klubben, dejligt med nye medlemmer
Lad os starte med CDIboxen. Det er en sort plastikkasse der sidder under sædet, og som styrer tændingen, vel nærmest en lille computer. Den er lidt større end en pakke cigaretter. På en 91 model som jeg selv har haft, trykkede sædet på det ene stik så det knækkede, jeg fandt ud af det ved at bytte de to boxe rundt (der er en til hver cylinder) så den pludselig satte ud på den modsatte cylinder end før! Problemet kan nemt afhjælpes ved at skære bunden af den gummilomme ud som de ligger i og trykke dem 1,5 cm længere ned, så trykker sædet ikke på stikkene længere. det er værd at gøre inden fejlen opstår, da de koster ca.3000 kr stykket.
Udover det synes jeg ikke rigtigt jeg kan komme på noget der skulle være galt med modelen, min Transalp havde kørt 145.000 km da jeg solgte den, den havde tjent mig rigtig godt og aldrig svigtet mig, og jeg var MEGET glad for den, den brugte en del olie, som jeg var noget træt af, men som ikke er typisk for Transalper, og så havde jeg altid drømt om en Africa Twin. Har i gjort jer nogen tanker om priser og km stand? Jeg har hentet min Africaner i tyskland, den er derfor billigere end herhjemme, men der er en del papirarbejde der skal gøres og lidt benarbejde.
Hvad havde du/i tænkt jer at bruge dem til, offroad, touring, hverdagskørsel?
Håber i kan bruge dette her til noget og spørg endeligt, så skal jeg/vi nok hjælpe jer så godt som muligt.
MVH. Iver
-
- Indlæg: 309
- Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
- Geografisk sted: Beijing, Kina
- Kontakt:
Hej og velkommen i HARK.
Iver har helt ret - TA'en er en meget stabil motorcykel, som kan bruges til mange formaal.
Jeg saetter nok min DK TA til salg snart - jeg faar jo snart en af slagsen sendt til Kina, hvor jeg opholder mig en del.
Saa vil jeg kun have min XL600 i DK.
Min er en -89 USmodel, omlakeret i roedmetallic og i fornuftig stand.
Hilsen
Torben
Iver har helt ret - TA'en er en meget stabil motorcykel, som kan bruges til mange formaal.
Jeg saetter nok min DK TA til salg snart - jeg faar jo snart en af slagsen sendt til Kina, hvor jeg opholder mig en del.
Saa vil jeg kun have min XL600 i DK.
Min er en -89 USmodel, omlakeret i roedmetallic og i fornuftig stand.
Hilsen
Torben
- Søren Dahl
- Indlæg: 1712
- Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
- Geografisk sted: Kolding
Hej Rich
Hej Rich
Du kan få min for 45 K med tasker og hele lortet.....
Den er fra 91 har kørt 70K og er generelt bare i rigtig god stand - der er meget ekstra udstyr med til den. Jeg vil nemlig have mig en Africa Twin.
MVH Søren
Du kan få min for 45 K med tasker og hele lortet.....
Den er fra 91 har kørt 70K og er generelt bare i rigtig god stand - der er meget ekstra udstyr med til den. Jeg vil nemlig have mig en Africa Twin.
MVH Søren
- Søren Dahl
- Indlæg: 1712
- Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
- Geografisk sted: Kolding
Det synes jeg også...
....men en Africa Twin er nok formenteligt endnu bedre - eller det håber jeg i det mindste den er :)
Men kan jeg ikke få en ordenteligt pris for alpen - så får den altså også lov til at køre til den er død - lige som din, Iver.
MVH Søren
Men kan jeg ikke få en ordenteligt pris for alpen - så får den altså også lov til at køre til den er død - lige som din, Iver.
MVH Søren
Hejsa
Det er bare super. Tager imod alle de gode råd. Har godt nok en TA i kikkerten, men du skal nok høre fra mig hvis det kikser . Har snakket med en kollega hvis bror tidligere har haft TA, og været rigtig glad for den + kørt mange sjove km. Han kigger også selv så vi får lidt snak på jobbet..
Mht. brugen af den, tja så må jeg indrømme det er min første mc, så det bliver nok til lidt hygge ture med kammeraterne, engang i mellem til jobbet. off-raod er nok ikke det store andet et par grusveje og lidt strand ved vestkysten
hilsen Richard
Det er bare super. Tager imod alle de gode råd. Har godt nok en TA i kikkerten, men du skal nok høre fra mig hvis det kikser . Har snakket med en kollega hvis bror tidligere har haft TA, og været rigtig glad for den + kørt mange sjove km. Han kigger også selv så vi får lidt snak på jobbet..
Mht. brugen af den, tja så må jeg indrømme det er min første mc, så det bliver nok til lidt hygge ture med kammeraterne, engang i mellem til jobbet. off-raod er nok ikke det store andet et par grusveje og lidt strand ved vestkysten
hilsen Richard
Det lyder sgu da fedt Richard
Du kan jo også bruge den til at deltage i en af vores ture, det er særdeles hyggeligt, du skal være velkommen! Jeg er heller ikke til offroad, men man bestemmer selv om man vil det eller ej, klubben har plads til alle
Hvad laver sådan en gut som dig? Og lad os så høre hvad det er for en TA du har i kikkerten? Farve, udstyr og sådan...
Mvh Iver
PS. Til dig Søren, min kører altså endnu, Bent solgte den videre til en anden. Den er jo ikke til at slå ihjel sådan en TA
Du kan jo også bruge den til at deltage i en af vores ture, det er særdeles hyggeligt, du skal være velkommen! Jeg er heller ikke til offroad, men man bestemmer selv om man vil det eller ej, klubben har plads til alle
Hvad laver sådan en gut som dig? Og lad os så høre hvad det er for en TA du har i kikkerten? Farve, udstyr og sådan...
Mvh Iver
PS. Til dig Søren, min kører altså endnu, Bent solgte den videre til en anden. Den er jo ikke til at slå ihjel sådan en TA
- Søren Dahl
- Indlæg: 1712
- Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
- Geografisk sted: Kolding
TransAlp
Det er da helt vildt jeg satte min alp til salg her i dag kl. 15 - og jeg har nu haft 2 tlf. henvendelser og 5 mails - der er squ da vildt!
MVH Søren
MVH Søren
Hej
Det er rart at høre om jeres generelt go'e erfaringer med TA'en.
Den TA jeg kigger på er en '91 med 46K på bagen, grøn ( men som sagt min første mc så skal man jo ikke være så kritisk, og har set billederne af renoveringerne så lidt maling med tiden kan den jo blive så go' som ny
Syntes selv den ser ok ud, den er jo ikke ny!!! Lidt slidt, men kun kosmetisk!!
Lige et sp. ang. klubben? er det en klub som sådan med kontingent og det hele eller er det mere på nettet man mødes. nå ja så til de forskellige arrangementer..?
Mvh
Richard
Det er rart at høre om jeres generelt go'e erfaringer med TA'en.
Den TA jeg kigger på er en '91 med 46K på bagen, grøn ( men som sagt min første mc så skal man jo ikke være så kritisk, og har set billederne af renoveringerne så lidt maling med tiden kan den jo blive så go' som ny
Syntes selv den ser ok ud, den er jo ikke ny!!! Lidt slidt, men kun kosmetisk!!
Lige et sp. ang. klubben? er det en klub som sådan med kontingent og det hele eller er det mere på nettet man mødes. nå ja så til de forskellige arrangementer..?
Mvh
Richard