Ventiljustering af TA
-
- Indlæg: 134
- Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
- Geografisk sted: Grenå
Ventiljustering af TA
Er det godt nok nødvendigt at afmonteret karburatorerne for at justerer indsugningsventiler på den forreste cylinder. Eller kan man komme til med lidt fingersnilde?
Hilsen
Henrik
Hilsen
Henrik
-
- Indlæg: 134
- Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
- Geografisk sted: Grenå
- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Det burde ikke være nødvendigt,
På dette billede er det pos. 3 der skal afmonteres, og også luftfilterkassen.http://www.honda-allroad.dk/Transalp_sp ... __0100.jpg
Som i øvrigt ligger her på siden, men det kan du jo se
På dette billede er det pos. 3 der skal afmonteres, og også luftfilterkassen.http://www.honda-allroad.dk/Transalp_sp ... __0100.jpg
Som i øvrigt ligger her på siden, men det kan du jo se

Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
øhm, ventilerne sidder i topstykket, ikke i cylinderen, og justeres som Nikolajsen også så fint viser gennem de to huller i topstykdækslerne. så det eneste der skal pilles af er sådan set tanken, og måske førnævnte indsugningstragt.
Alle motorer på AT/TA fra 1987 og frem til 2003-5 stykker er alle identiske hvad angår ventiler og andet gøgl. Så din PD10 er ikke noget specielt i forhold til alle andre.
Alle motorer på AT/TA fra 1987 og frem til 2003-5 stykker er alle identiske hvad angår ventiler og andet gøgl. Så din PD10 er ikke noget specielt i forhold til alle andre.
-
- Indlæg: 134
- Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
- Geografisk sted: Grenå
Puha sikken en omgang. Følgende blev afmonteret, sideskjolde, sæde, tank, luftfilterkasse, højre køler og en kølerslange på forreste cylinder. Alligevel er det meget besværligt at justerer forreste cylinder p.g.a. aat der er meget lidt plads. Jeg husker det som at det var lettere på min gamle PD06. PD10 er udstyret med en del ekstra slanger og dimser for at opfylde kravene til EURO3 motoren. Det bliver ikke bedre når den sidste mekaniker (tysker) har overspændt samtlige skruer.
Hilsen Jernhenrik
PS Den orginale nøgle til bagakselen bruges til at løsne ventildækslerne over udstødningsventilerne
Hilsen Jernhenrik
PS Den orginale nøgle til bagakselen bruges til at løsne ventildækslerne over udstødningsventilerne