Hvad er denne slange til?

Spørgsmål eller tips.
Besvar
twintime

Hvad er denne slange til?

Indlæg af twintime »

jeg har pillet min mikuni pumpe af og skal til at installere en Facet pumpe i stedet.. har haft en del problemer med Mikunien. Da jeg ikke har facet pumpen sat til endnu, kører jeg bare på tyngdekraft, men én ting undrede mig: hvad skal den vaacumslange, der kommer ud af bagerste cylinders karburator-manifold? Den gik ned bag på pumpen, og cyklen kører ekstremt dårligt, hvis slangen er åben - så snart jeg skruede en bolt i slangen, kører den fint igen :roll:

det er en RD07A

Billede

Billede
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Hvad er denne slange til?

Indlæg af Nejmann »

Slangen skal kun bruges hvis du bruger en vakuumpumpe, det er nemlig det varierende (under)tryk mellem karburator og cylinder, der får pumpen til at pumpe. Med en elektrisk pumpe er det selvsagt elektriciteten der klarer sagerne :-) Så studsen på indsugningen (eller slangen) skal bare proppes til. Hvis studsen er åben kommer der falsk luft ind i cylinderen, og så bliver forbrændingen dårlig eller helt umulig.

mvh Kåre
twintime

Re: Hvad er denne slange til?

Indlæg af twintime »

aha det giver mening. Den kørte nemlig som om der var problemer med benzintilførslen - som så har været for mager blanding.

Og det efter at ha haft en choker, der sad fast og koksede tændrørene til... fra den ene yderlighed til den anden ;-)
Besvar