Problemet viste sig første gang for 3 uger siden da den ikke kunne starte. Normalt når jeg drejer tændingsnøglen, klikker et relæ og jeg kan høre benzinpumpen køre i ca. 4 sekunder, hvorefter FI-lampen (kontrollampe for motorstyringen) slukker. Denne gang klikkede relæet ganske vist, men benzinpumpen kørte ikke, og FI-lampen slukkede derfor heller ikke. Ved at slå tændingen fra og til igen nogle gange, kunne jeg få den til at starte. Siden skete det flere gange, men kun når jeg skulle starte den, ingen problemer mens jeg kørte.
Jeg gik derfor til min forhandler og klagede min nød, og fortalte ham at jeg mente det var pumpen der fejlede. Hvis det var den skulle der bare en ny på, men han ville lige forhøre sig med Honda. Jeg ringede ugen efter, og fik at vide at den nye pumpe allerede var kommet, Honda mente også det var den, de havde haft et par lignende tilfælde på Fireblade. Ganske vist kunne det afhjælpes med nogle lette slag på pumpen, men det kunne en kunde med en ny cykel jo ikke leve med, så de skulle bare skifte den, den skulle jo bare fungere


Det kan godt være at Honda er dyrere end de andre japanere, men deres service er altså også i orden. Jeg har både hørt og læst om flere eksempler fra folk med andre mærker motorcykler (også det opreklamerede tyske), der har haft problemer med at få dækket fejl under garantien, men det har jeg altså endnu ikke oplevet hos Honda.

To ting der dog kan undre mig lidt er dels hvorfor Mitsubishi ikke har formået at udbedre fejlene efter at have produceret den type pumpe i så mange år, dels hvorfor Honda ikke har valgt en anden type/fabrikat når der nu til stadighed er problemer med dem.