Nå - nu gik det lige så godt - nyt fordæk Og hold da kæft hvilken komfort - nysynet med nye bremseskiver. Men der er blevet lidt vådt under cyklen, og ved nærmere kontrol, er det det nederste hjørne af køleren der er utæt. Kunne ligne en gammel rep. med noget kemisk metal der er blevet utæt. Hvad gør man når det skal gøres ordenligt?
Jeg har lavet en nødrep. med Elastisk PlastikPadding og en lille selvskærende skrue skruet ind i utætheden (det er ikke i ribbene men på den metaldel af køleren hvor tep. måleren sidder, det er galt.) Det virker lige nu, den er tæt - men kan man ikke lodde på sådan en køler? den skal vel afmonteres og tømmes men hvilken lodning skal anvendes, Tin, Sølv slaglodde? Gode råd udbedes fra en der har udført en sådan reparation...
Utæt køler - kan den loddes?
Re: Utæt køler - kan den loddes?
Hej Leif
Den kan loddes hvis den er lavet af kobber (er det ikke det man laver kølere af...nogen gange
) Hvis det er en alukøler er det ikke muligt at lodde, så er det kamisk metal eller andet vidundermiddel (eller endurobunker.de
)
Hilsen Niels
Den kan loddes hvis den er lavet af kobber (er det ikke det man laver kølere af...nogen gange

Hilsen Niels
- Nikolajsen
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Hvis det er en alukøler, kan den med stor sandsynlighed svejses. Hvis den ikke er blevet for tynd (tæret) rundt om hullet.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Tak for råd - køleren er fremstillet af ? letmetal umagnetisk som man let kan ridse i med en skruetrækker - tror sgu jeg bygger videre på lappeløsningen med glasfiberspartel - målet er jo blot at få køleren til at holde tæt, og næste gang cyklen kommer offroad smutter der måske en gren eller andet ind i den igen...
En luftkølet motor var da at foretrække
En luftkølet motor var da at foretrække

Sådan en køler er vel også mere eller mindre en standard komponent. Så jeg vil tro du kan finde en brugt køler der vil kunne tilpasses, således at den passer til cyklen. Det kan være der skal fremstilles et monteringsbeslag af en gang fladjern eller lign. Men det er jo småting.
Der er en del danske ophuggere her http://www.dmcn.dk/links/default.asp?KATEGORI=3
Der er en del danske ophuggere her http://www.dmcn.dk/links/default.asp?KATEGORI=3
Tak Tom, Jeg lapper lidt og overvejer situationens alvor med ejeren - Vi har fundet en brugt reservedels MC og det ville være fedt med en ekstra reservedelscykel - Men vi har dårlig plads til at opbevare den. Men ny motor med OK gearkasse, et par hjul m. landevejsdæk, et tankamatur der viser benzinstand, måske centralstøtteben, og OK køler. Tror vi må undersøge hvad den skal koste
Efter at have kørt i og fået baghjulet af Torben Gaffa (tak for det) og set hvad sådan en gammel Africaner kan præsterer, har jeg fået voldsom lyst til at kører på sådan en. Så det er måske der den ender - hvis altså ejeren af Apriliaen har lyst til at glæde mig (det er jo snart jul).

Efter at have kørt i og fået baghjulet af Torben Gaffa (tak for det) og set hvad sådan en gammel Africaner kan præsterer, har jeg fået voldsom lyst til at kører på sådan en. Så det er måske der den ender - hvis altså ejeren af Apriliaen har lyst til at glæde mig (det er jo snart jul).