rens/just af kab. MIKUNI BST 33

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Rotax 655

rens/just af kab. MIKUNI BST 33

Indlæg af Rotax 655 »

skal motorcyklen på rullefeldt for præcis justering af de to blandeskruer der sidder under kaburatoren - eller kan man prøve :-? sig frem?
Brugeravatar
yaknudsen
Geografisk sted: Køge

Re: rens/just af kab. MIKUNI BST 33

Indlæg af yaknudsen »

Lidt inspiration:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=347184

Man skal generelt holde snitterne fra skruerne. Det giver under normale omstændigheder 1000 gange mere mening at rense karburatoren og evt. udskifte defekte/slidte dele.
Justerings skruerne på karburatoren er så vidt jeg er orienteret hhv. tomgangs og luftskruer som stort set kun har betydning for tomgang og det ALLER-nederste arbejdsområde.

I forbindelse med større konstruktive ændringer på motoren (feks. free flow indsugning/udstødning) kan det være påkrævet at justere på dyser, svømmer og nålehøjde, og i den forbindelse kunne jeg godt forestille mig at et rullefelt kunne være til hjælp, men i dit tilfælde tror jeg det vil være "som at skyde myg med svært artilleri".
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Bønne
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Hvis du ikke har lavet nogle ændringer, og kun skal have dem ud ifm. rensning, skal de bare stå samme sted.
Start med at skrue dem helt i (ikke spænde), tæl hvor mange omgange, skru dem så ud, rens og
skru dem helt i igen. Skru dem så samme antal omgange ud igen, og de sidder som før.
God fornøjelse :-D
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Rotax 655

Indlæg af Rotax 655 »

Billede
Besvar