XRV dør efter start

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Kazzan

XRV dør efter start

Indlæg af Kazzan »

Hej

Min XRV fra '96 har fået et problem efter den bliver startet, den dør fuldstændig. Den startede fint op, men når jeg begynder at kører dør den helt efter få meter, alt strøm ryger simpelthen. Da jeg så rullede tilbage på plads kom der liv i den igen og den startede fint igen og så skete det samme igen da jeg kørte nogle meter igen.
Kan ikke lige finde noget i min Haynes bog om dette, nogle der kan komme med et hurtigt tip til hvad det kan være??


MVH
kasper
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Re: XRV dør efter start

Indlæg af Torben Vester »

Stoettebens kontakt.....??
Kazzan

Re: XRV dør efter start

Indlæg af Kazzan »

Alt strømmen forsvinder, hvis det var kontakten, så burde den vel bare gå ud? Og stadig stå med strøm?
Kazzan

Re: XRV dør efter start

Indlæg af Kazzan »

Så fik jeg fat i mit værktøj og har fundet problemet. Start relæet var smeltet, så er spørgsmålet bare hvorfor?
Når man kigger på den forfra, så er det stikke først for til højre. Er det ikke det som kommer fra regulatoren?
egoland

Re: XRV dør efter start

Indlæg af egoland »

Det kan jo være, det bare er start-relæet. Men tjek lige også, om det kunne være være laderegulatoren. Der skal stå 14 v på batteriet, når motoren kører, er der mere er regulatoren gået.
Kazzan

Re: XRV dør efter start

Indlæg af Kazzan »

Står og svinger omkring 13,5v, så det er vist fint nok. Tanken om det måske bare var noget skidt eller fugt der var skyld i det.
Besvar