Jeg er rimelig enig med de andre omkring motorolien og brug af WD40, men jeg ville nok montere overtrækket. Er den først imprægneret med WD40, betyder lidt fugt under det ikke så meget, men uden overtrækket er den mere sårbar.
Mht. batteriet kan du gøre to ting. Har du en intelligent-/vedligeholds-lader, kan du sætte den til batteriet og den vil "passe" det hele vinteren (husk at efterfylde med destilleret vand). Har du kun en almindelig lader, lader du batteriet helt op (ladestrøm 10% af kapaciteten, 14 Ah = 1,4A ladestrøm), pakker det i en plastikpose, og sætter det i fryseren (forudsat du har sådan en). Til foråret tager du det op af fryseren, lader det stå og afklimatisere, monterer det og starter cyklen

.
Har du centralstøtteben, stil den på det og løft gerne forhjulet fra jorden, der kan blive en flad plet på dækket hvis det står på samme sted i lang tid.