Er min startmotor stået af?
Er min startmotor stået af?
Så fik jeg monteret mine nye styrtbøjler på min nye XRV 650.
Efter at alt var på plads, ville jeg lige få liv i krikken og se om der var noget der gik på styrtbøjlerne men men motoren tørnede lidt og siden var der kun den vedhæftede lyd at høre når jeg trykkede på startkontakten.
Lyder det somom min startmotor stået af? og er dette en stor operation at ordne og er det om at købe en ny startmotor eller kan man få renoveret den uden at det koster det hvide ud af øjnene?
https://www.dropbox.com/s/ytrhj342ix4vb ... tmotor.wav
Efter at alt var på plads, ville jeg lige få liv i krikken og se om der var noget der gik på styrtbøjlerne men men motoren tørnede lidt og siden var der kun den vedhæftede lyd at høre når jeg trykkede på startkontakten.
Lyder det somom min startmotor stået af? og er dette en stor operation at ordne og er det om at købe en ny startmotor eller kan man få renoveret den uden at det koster det hvide ud af øjnene?
https://www.dropbox.com/s/ytrhj342ix4vb ... tmotor.wav
Re: Er min startmotor stået af?
Hej Poulsen.
Jeg kommer lige med et bud, det er ikke sikkert det er det. Men er batteriet ladet helt op? Jeg synes det er den lyd jeg hører hvis batteriet er næsten fladt.
Mvh Iver.
Jeg kommer lige med et bud, det er ikke sikkert det er det. Men er batteriet ladet helt op? Jeg synes det er den lyd jeg hører hvis batteriet er næsten fladt.
Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
HARK Rules
Det kunne godt være at batteriet var tæt på at være fladt (har ikke kørt nogen længere tur på den endnu da jeg ikke har fået plader på den).
Det må jeg se på, når jeg kommer forbi garagen igen. Takker for svaret Iver :)
Det må jeg se på, når jeg kommer forbi garagen igen. Takker for svaret Iver :)
Ja, det lyder som startrelæet der klikker pga. manglende strøm på batteriet.
Bønne
Plan your ride. Ride your plan.
Jeg er enig med Bønne, om at du nok bare skal lade dit batteri op.Bønne skrev:Ja, det lyder som startrelæet der klikker pga. manglende strøm på batteriet.

Tjek lige syreniveauet på dit batteri. Jeg havde samme problem - lader meldte fuldt opladt, men mit startrelæ klikkede bare. Viste sig at være laderegulatoren, der ladede med alt for høj spænding, og derved havde kogt mit batteri nærmest tørt. Nyt batteri og ny laderegulator løste problemet 

Allan K: Det eneste jeg får ud af at teste om syre-nevieuet er korrekt er at konkludere at en af de mange motorcykler hos manden jeg købte min mc fra sandsynligvis har en ensretter der er stået af. Jeg har ingen garanti for at det batteri jeg har på min mc er det som har siddet på mc'en hele batteriet levetid :) ...og jeg har selv kun kørt 2x15min på min mc (og med det batteri) endnu. hehe
Men derfor er det selvfølgelig smart at se på hvilken tilstand batteriet er i :)
Men derfor er det selvfølgelig smart at se på hvilken tilstand batteriet er i :)
Jeg havde problemet med at min bare stod og klikkede inden jul, Så jeg tog til MC pusheren i Lystrup, ved Pro Bike og der fandt vi ud af at min ensretter var stået af. 5 min serene var jeg på gaden igen og køre. Men måtte sande at der skulle et nyt batteri til. Så Nu køre maskinen perfect igen! 

Sidder pt på nogle klippeøer i Atlanterhavet og nyder det dejlige vejr så der kommer ikke nogen status på dette før om 10-11 dages tid :)
Håber du får en god ferie der!poulsen skrev:Sidder pt på nogle klippeøer i Atlanterhavet og nyder det dejlige vejr så der kommer ikke nogen status på dette før om 10-11 dages tid :)

Gætter på det er De Canariske øerpoulsen skrev:Sidder pt på nogle klippeøer i Atlanterhavet...

HARK-medlem, Tina, eller Turner som hun kalder sig her på foraet, og så må du endelig hilse

Mht. batteriet, så tag lige én ting af gangen; når du nu kommer hjem, så tag batteriet af, fyld evt.
efter med destilleret/demoraliseret

Kan du det, så sæt det på og se om du nu kan starte.
Kan du ikke lade det op, så køb et nyt, lad dét op og se om du så kan starte.
Kan du nu starte, så mål ladespændingen, er den i orden, dvs. over 12V og max. 14,5V
afhængig af omdrejninger,fejler regulatoren/ensretteren ikke noget.
Bønne
Næææ det er nu lidt nordligere de klippeøer jeg sidder på er placerede :) (Færøerne)
Jo jo nu tager jeg en ting af gangen. har fået ladet batteriet op (siger lade apparatet) men jeg har ikke fået tid til hverken måle efter med mit multimeter eller tilslutte til mc'en endnu.
Sjovt at et lille lydklip kan føre så mange gode råd med dig :)
Jo jo nu tager jeg en ting af gangen. har fået ladet batteriet op (siger lade apparatet) men jeg har ikke fået tid til hverken måle efter med mit multimeter eller tilslutte til mc'en endnu.
Sjovt at et lille lydklip kan føre så mange gode råd med dig :)
Det var mangel på strøm der var problemet. Nyt "vedligholdsfrit" batteri installeret og så snurrer den fint rundt og sparker enda liv i mc'en uden besvær :)
(kæft det bliver godt at komme ud at køre igen)
(kæft det bliver godt at komme ud at køre igen)