AT lader med 11,5 volt

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Kazzan

AT lader med 11,5 volt

Indlæg af Kazzan »

Hej

Har søgt lidt på siden, men kan umiddelbart kun finde noget hvor der bliver ladet med 17 volt og derfor er ensretteren gået.
Når min AT'er står og snurre lader den kun med 11,5 volt, den kan kun starte en gang efter jeg havde afmonteret batteriet og ladet det igen.

Er det bare batteriet som er klappet sammen, det er vist et lidt halv dårligt batteri eller kan ensretteren også spille ind her?

På forhånd tak :)

/Kasper
poulsen

Re: AT lader med 11,5 volt

Indlæg af poulsen »

standard svaret er vist:
1. oplad batteriet helt
2. mål spændingen (hvor mange volt mulitmetret viser)
3. lad det stå en eller to timers tid og mål igen spændingen. Den skal ikke være faldet nævneværdigt. Hvis den er så er batteriet sandsynligvis røget sig en tur

Hvis batteriet er røget skyldes dette muligvis at ensretter eller stator er stået af. Hvordan man måler sig frem til dette findes der utallige vejledninger til på nettet. feks anbefales tit denne http://www.electrosport.com/technical-r ... iagram.pdf

ps: det skal lige siges at jeg langt fra er en haj til elektrisk fejlfinding
Henrik Hald
Indlæg: 189
Tilmeldt: 11. nov 2004, 22:58
Geografisk sted: Vivild

Re: AT lader med 11,5 volt

Indlæg af Henrik Hald »

Hej Kasper
Hvis den kun lader med 11,5 volt, mens motoren kører, så er det meget sandsynligt at det er ensretteren der er stået af.. Det var i hvert fald det første sted jeg ville begynde at kigge..
Mvh Henrik..
Kazzan

Re: AT lader med 11,5 volt

Indlæg af Kazzan »

Super, mange tak, er ikke så tryg ved at rode med el, så er rart lige at blive skubbet i den rigtige retning :)
Pudsigt nok var ensretteren på min første AT'er, også gået :-?
Henrik Hald
Indlæg: 189
Tilmeldt: 11. nov 2004, 22:58
Geografisk sted: Vivild

Re: AT lader med 11,5 volt

Indlæg af Henrik Hald »

Det er en svaghed med de ensrettere, de er ikke særlig gode, ensretteren på min er også blevet skiftet, den valgte så bare at dø på en mc ferie i Ukraine, lidt irriterende at stå med strøm problemer derovre he he.. :-D
poulsen

Re: AT lader med 11,5 volt

Indlæg af poulsen »

rystelser og varme er vist to ingredienser der lettest dræber en ensretter. Nu ved jeg ikke hvilken AT du har men på 650 sidder den MEGET dumt placeret... Så hvis du erstatter ensretteren så prøv om du ikke kan få den placeret et sted hvor der er lidt mere frisk luft
Kazzan

Re: AT lader med 11,5 volt

Indlæg af Kazzan »

Så blev problemet løst, der var reelt ikke noget problem, kun det at måden ledningerne sad på, adskilte sig fra min gamle AT'er som var samme årgang.
På min gamle AT'er var der ikke alle de ekstra ledninger, nogle af dem er fra tidligere ejer, så jeg fjernede alt det jeg troede var hans værk.

Så i den forbindelse fjernede jeg åbenbart også ledninger som førte til ensretteren :oops:

Billede

Nu lader den med 14,3 v når den står i tomgang og batteriet viser 12,5 v når den er slukket.


Men tak for hjælpen, poulsens vejledning var guld :-D
poulsen

Re: AT lader med 11,5 volt

Indlæg af poulsen »

Kazzan det var da rart det hele kører nu :)
Fordi jeg er pisse nysgerrig: Hvilken årgang AT har du?
Fremover vil det være meget lettere hvis du skriver hvilken mc du har i din signatur :) (Brugerkontrolpanel -> Profilindstillinger -> Signatur)
Kazzan

Re: AT lader med 11,5 volt

Indlæg af Kazzan »

Rart der ikke var noget ud over lidt forvirring fra min side.
Den er fra 1996.
Besvar