Det kan slet ikke sammenlignes.ReneWagner skrev:Jeg kan få en flot transalp leveret fra tyskland for 10k så den skal rigtig langt ned før den er interessant
Kan du finde en AT RD04 dernede for 14-15k er det langt mere interessant.
Det kan slet ikke sammenlignes.ReneWagner skrev:Jeg kan få en flot transalp leveret fra tyskland for 10k så den skal rigtig langt ned før den er interessant
Det siger du kun fordi du ikke har prøvet andet. Motoren er i øvrigt kun en del af det.ReneWagner skrev:Om det er en Africa Twin motor eller en transalp motor har ikke den store betydning for mig :)
derfor vil jeg ikke betale mere (meget) for en AT fremfor TA :)
CDI burde passe over. Men det er da værd lige at undersøge det nærmere. Det er ikke noget jeg er 100% sikker på. Men jeg ville da bare se at få købt motoren og prøve. Du kan altid købe CDIer senere :)ReneWagner skrev:Passer 650cc én lige over , jeg tænker særligt på om CDI´erne matcher
og om motorophæng m.m er ens på de to motore?
Jeg kan se at jeg kan få en 650cc fra 2002 med lav km tal for ca 4000,- dét kunne også være en løsning....
Der skal skæres en del i kåben på en Transalp, hvis det skal passe på en gammel RD04 tankTinning skrev:hvordan passer kåbe delene hvis den store tank kommer på
som jeg har forstået det så sider det ene motor beslag på 650 motoren i vejen for vand beholderen
mvh Tinning
Nu behøver man jo heller ikke lave den helt store gennemgribende ombygning. Og det er selvfølgelig ikke helt efter bogen er ændre bagbremsen fra tromlebremse til skive. Men jeg har nu være til syn med min gamle TA uden nogen sagde noget til det. Ved godt det ikke er synsmandens vurdering der er afgørende. Men det var fint til mig. Fakta er at en skivebremse er langt mere effektiv end en tromlebremse. Og eftersom en TA er solgt med skivebremse ville det sandsynligvis sagtens kunne forsvares.ReneWagner skrev:holder mig bare til en 600cc, gider ikke lave noget der skal omsynes/omregges :)