Smadret krumtapdæksel

Spørgsmål eller tips.
Besvar
dengulebaron

Smadret krumtapdæksel

Indlæg af dengulebaron »

Er jeg den eneste, der har ødelagt det med en umbrakonøgle?

Billede

Så blødt og konisk som det er, tror jeg at professionelle som siger at det aldrig er sket for dem ikke fortæller hele sandheden :-)

Så nu skal den næste halve time bruges på at finde et nyt...

-Christian
egoland

Re: Smadret krumtapdæksel

Indlæg af egoland »

Min sidder i hvert fald fast! Men ellers er der vel de gængse metoder til at få den ud: Enten bore den ud med et stort bor, eller lave et hak i den, soå man kan komme til at slå på den med en mejsel/stor skruetrækker. Man kunne evt først prøve at varme den op, og se om det løsner noget.
mogensl

Indlæg af mogensl »

Samme motor - samme problem - på min gode NTV. Da kærven begyndte at skride, fik den gode slag med plastichammeren før fornyet forsøg. Det løsnede den. Desværre for sent, for da havde jeg ødelagt kærven. Nu har jeg Vavardetdo?, så hvis det bliver aktuelt, får den tæsk med den bløde hammer inden.
Det er dybest set noget skrammel.

Og selvfølgelig har værkstederne samme problem.

Tror jeg.

Sommeren truer!

mogensl
Rasmus T

Indlæg af Rasmus T »

Hej Kristian

Det samme skete for mig da jeg skulle justere ventiler i løbet af vinteren. Bor eller slå et lille hul med en spids dyknav og slå den forsigtigt af. En ny koster vist ca. 10 euro.
Fandt først denne side i weekenden med gode priser og billige forsendelse.
www.hondabikepartsonline.co.u

Rasmus
Tidligere_medlem_1

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

dengulebaron

Indlæg af dengulebaron »

Tak, Rasmus (og resten).

Dyknaglen var bare sagen - den bed sig fast med det samme og derefter skulle der blot et par hammerslag til. Det eneste jeg fortryder er at jeg ikke fik det prøvet noget tidligere i stedet for at vente til i dag.

Nu skal jeg snart ud og drøne afsted!

Godt forår til jer.
Christian
Besvar