termostat XL 600 V årgang. 93
termostat XL 600 V årgang. 93
Hej er der nogen der ved om det er muligt at købe en uoriginal termostat til Alpen, og hvor?
Re: termostat XL 600 V årgang. 93
Velkommen til, poulst.
Næh. Men, hvorfor uoriginal? (tror ikke det findes, men har ikke søgt)
Og, hvad er problemet?
Næh. Men, hvorfor uoriginal? (tror ikke det findes, men har ikke søgt)
Og, hvad er problemet?
Re: termostat XL 600 V årgang. 93
Jeg syntes en original er meget dyr og den ligne en som man bruge på en bil, den der sidder i min Trans Alp er i stykker, den stå åben hele tiden så motoren ikke blive varm
-
- Indlæg: 134
- Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
- Geografisk sted: Grenå
Re: termostat XL 600 V årgang. 93
Har du tjekket den eller er det fordi nålen ikke stiger. Det er vist normalt at temperatur ikke stiger særlig meget ved almindelig kørsel.
Hilsen
Jernhenrik
Hilsen
Jernhenrik
Re: termostat XL 600 V årgang. 93
Nålen bevæger sig ikke ved almindelig kørsel. Efter 120 km motorvej med 130-140 kom den lige op i feltet 1-2 mm ind i feltet, ellers rører den sig ikke
Re: termostat XL 600 V årgang. 93
Hej
Jeg legede lidt med problemet sidste vinter og skiftede termostaten med en biltermostat, men nålen bevæger sig stadig ikke meget, kun hvis der er meget varmt eller den holder stille. Jeg fandt en termostat hos Thansen ( FTK 003 AUDI - FORD - NISSAN 655 28/3 ), dette er teksten på æsken den var i. Jeg tror der på deres hjemmeside stod, at den var til en NISSAN PATROL 2,8L. Termostaten skal lige slibes lidt til, så den kan være i hullet.
Hilsen Jørn
Jeg legede lidt med problemet sidste vinter og skiftede termostaten med en biltermostat, men nålen bevæger sig stadig ikke meget, kun hvis der er meget varmt eller den holder stille. Jeg fandt en termostat hos Thansen ( FTK 003 AUDI - FORD - NISSAN 655 28/3 ), dette er teksten på æsken den var i. Jeg tror der på deres hjemmeside stod, at den var til en NISSAN PATROL 2,8L. Termostaten skal lige slibes lidt til, så den kan være i hullet.
Hilsen Jørn
Re: termostat XL 600 V årgang. 93
Hej, det troede jeg også at min gjorde, og jeg købte en brugt på EBay. Den virkede ligeså godt/ringe mht. termometernålen. Måske, kan det have noget at gøre med at '93 motoren også er luftkølet. En ting, du skal være sikker på, er om blæseren slår til, hvis den bliver for varm - det er meget mere vigtigt.poulst skrev:Jeg syntes en original er meget dyr og den ligne en som man bruge på en bil, den der sidder i min Trans Alp er i stykker, den stå åben hele tiden så motoren ikke blive varm
Mvh,
Christian
-
- Indlæg: 134
- Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
- Geografisk sted: Grenå
Re: termostat XL 600 V årgang. 93
Så vidt jeg kan forstå har du ikke tjekket om den rent faktisk virker. Pil termostaten ud. Ned i en gryde med koldt vand. Stil gryden på komfuret og tænd. Hvis jeg husker ret skal termostaten begynde at åbne ved nogen og halvfjerds grader. Er den åben tidligere er der noget galt.
Hilsen
Jernhenrik
Hilsen
Jernhenrik
Re: termostat XL 600 V årgang. 93
har kan du se hvordan du tjekker termostaten og termon kontakten
https://www.youtube.com/watch?v=pybbWhwOzoI
https://www.youtube.com/watch?v=pybbWhwOzoI
Re: termostat XL 600 V årgang. 93
Jeg skiftede selv termostat på min TA600 årgang 1990 for et års tid siden.
Jeg købte min termostat her:
http://www.wemoto.com/bikes/honda/xl_60 ... hermostat/
Det tager jo ca. 1½ krig at komme til termostaten på en TA, så hvorfor bruge yderligere tid, på noget der skal tilpasses. Du risikerer jo blot at skulle bikse med det i flere omgange.
God arbejdslyst i øvrigt
Stephan
Jeg købte min termostat her:
http://www.wemoto.com/bikes/honda/xl_60 ... hermostat/
Det tager jo ca. 1½ krig at komme til termostaten på en TA, så hvorfor bruge yderligere tid, på noget der skal tilpasses. Du risikerer jo blot at skulle bikse med det i flere omgange.
God arbejdslyst i øvrigt

Re: termostat XL 600 V årgang. 93
Det der startede denne tråd var et forsøg på at finde en termostat der ikke kostede 400-500 kr. Bedste bud indtil nu er en biltermostat der skal tilpasses.