Hoster/hakker under 2000 Rpm.
Hoster/hakker under 2000 Rpm.
Hej!
Jeg vil gerne høre om det er normalt for en Honda twin motor at hoste/hakke hvis omdr. kommer under 2000 og man giver håndtag?
Hvis ikke, er det så et justerings problem med bensin tilførelsen?
Jeg vil gerne høre om det er normalt for en Honda twin motor at hoste/hakke hvis omdr. kommer under 2000 og man giver håndtag?
Hvis ikke, er det så et justerings problem med bensin tilførelsen?
- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Nej, det er bestemt ikke normalt.
Men hvad grunden er, er straks værre
, hvad gear er du i? er der kun problemer under 2000 omdrejninger, og ikke i tomgang, fuld gas, eller ved start? umiddelbart syntes jeg det lyder som noget tænding, hvordan er tændrørne?, står tænding rigtig? på den anden side, hvis det kun er under 2000 omdrejninger, er det nok ikke tænding, (i hvert fald kun tændrørne så) men måske indstilling af karburator, nålestyr måske. Selve bensin tilførslen til karburator tror jeg ikke det er.
Men hvad grunden er, er straks værre

Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Tak for svarene.
Den hakker/hoster, ligegyldigt hvilket gear, så snart den er under 2000 RPM og jeg drejer håndtaget så hakker/hoster den. Jeg gear'er så ned og så er der ingen problemer. Så trækkker den meget fint og jævnt. Der er ingen problemer i tomgang, eller fuld omdrejning. Den trækker meget jævnt ved gas.
Jeg kan jo huske fra mine knallertdage, at indstillingen af karburatoren er meget vigtig. Rigigtig strålespids m.m. Kan det have noget med det at gøre?
Den hakker/hoster, ligegyldigt hvilket gear, så snart den er under 2000 RPM og jeg drejer håndtaget så hakker/hoster den. Jeg gear'er så ned og så er der ingen problemer. Så trækkker den meget fint og jævnt. Der er ingen problemer i tomgang, eller fuld omdrejning. Den trækker meget jævnt ved gas.
Jeg kan jo huske fra mine knallertdage, at indstillingen af karburatoren er meget vigtig. Rigigtig strålespids m.m. Kan det have noget med det at gøre?
- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Det er jo den originale udstødning, med km tal på 57.000, så den burde vel ikke være stået af endnu, eller hvad?
Tændrør er skiftet for mindre end 1000 km siden. Jeg har tjekket dem, og de er helt fine, fri for sod, lysebrune og stadig "velformet".
Det skal jo siges, at problemet typisk opstår hvis jeg havner i et for højt gear efter en nedbremsning, og blot giver gas, så hakker/hoster den mere end jeg bryder mig om. Men der er ingen problemer hvis RPM er over 2000.
Jeg er meget tilbøjelig til at tro det er et bensintilførelsesspørgsmål, nøøøøj det var et langt ord, fordi jeg kan huske fra mine 2-takts dage at indstillingen af bensin tilførelsen er ekstremt vigtig. Og hvis ikke det også er vigtigt på en 4-takter, så stopper min forståelse for mekanik (den kan måske også ligge på et lille sted, forståelsen altså!). Men spytter den nu alt for meget bensin ind, så vil det jo uvilkårligt give problemer ved lave omdr., eller hvad?
Tændrør er skiftet for mindre end 1000 km siden. Jeg har tjekket dem, og de er helt fine, fri for sod, lysebrune og stadig "velformet".
Det skal jo siges, at problemet typisk opstår hvis jeg havner i et for højt gear efter en nedbremsning, og blot giver gas, så hakker/hoster den mere end jeg bryder mig om. Men der er ingen problemer hvis RPM er over 2000.
Jeg er meget tilbøjelig til at tro det er et bensintilførelsesspørgsmål, nøøøøj det var et langt ord, fordi jeg kan huske fra mine 2-takts dage at indstillingen af bensin tilførelsen er ekstremt vigtig. Og hvis ikke det også er vigtigt på en 4-takter, så stopper min forståelse for mekanik (den kan måske også ligge på et lille sted, forståelsen altså!). Men spytter den nu alt for meget bensin ind, så vil det jo uvilkårligt give problemer ved lave omdr., eller hvad?
- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Jeg tror heller ikke det er udstødningen, og tændrørne er det så heller ikke. Og da de ikke ser sodede ud, kan den ikke være helt gal med bensin/luft blandingen. Men hvordan er det med tændingsanlægget på sådan en, er der noget med at CDI boksene kan gå i stykker? eller måske en løs stelforbindelse i forbindelse med tændingsanlægget, det er før set lave meget ballade på en VFR, og den ryster jo en del, når problemet opstår som du lige beskriver.
Tror stadig ikke det er bensin tilførslen, da der jo ikke er problemer ved mange omdrejninger.
Tror stadig ikke det er bensin tilførslen, da der jo ikke er problemer ved mange omdrejninger.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Jeg har nu prøvet at fylde 98 oktan på, jeg plejer at bruge 92 oktan. Det har faktisk hjulpet en del. Den er ikke nær så tilbøjelig til at hoste nu, som den var før. Det vil jo være logisk at tro det er det der var galt, men kan det nu også passe?
Er der nogen der har erfaringer med dette? Hvilken oktan kører I på?
Er der nogen der har erfaringer med dette? Hvilken oktan kører I på?
- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Ja, nu er det ikke sikkert at du kan bruge mit svar til så meget, da jeg jo kører VFR, jeg fylder det billigste på, hvilket vil sige 92 blyfri. Det går fint, ingen problemer overhovedet 

Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'