AT - Olieskift og Ventiljustering?
AT - Olieskift og Ventiljustering?
Hej igen!
Ja, kom ikke og sig I ikke var advaret! Dumme spm. kommer der masser af herfra Skive!
Hvor tit skifter I olie på Jeres mc? Og hvilken olie bruger I til en AT - RD07?
Hvor tit får I stillet ventiler på AT'eren? For der skal vel stilles ventiler............eller hvad?
MVH Tom!
Ja, kom ikke og sig I ikke var advaret! Dumme spm. kommer der masser af herfra Skive!
Hvor tit får I stillet ventiler på AT'eren? For der skal vel stilles ventiler............eller hvad?
MVH Tom!
Re: AT - Olieskift og Ventiljustering?
Jeg skifter olie ca ved hver 6000 km (selvom manualen siger det kun behøves ved hver 12000 km), og jeg bruger den rigtigt dyre fuldsyntetiske fra Castrol (R4 Superbike 10W-50). Den halvsyntetiske fra samme mærke skulle også være god, men den har jeg ikke erfaring med.Tom skrev:Hej igen!
MVH Tom!
Og så fik jeg stillet ventiler ved det store service ved 24000km, om andre får det oftere ved jeg ikke. Men ellers kigger Honda mekkeren jo efter det ved hver 12000 km service, og justerer så efter behov.
Honda XRV 750 AT '03
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
- Søren Dahl
- Geografisk sted: Kolding
Service.
Jeg skifter også olie ved hver 6000 km og får stillet ventiler for hver 36.000 km - det er indtil vidre vist sig at være et rigtig fint interval - de har ikke stået meget forkert selv efter de alt for mange km over service intervallet som hedder ved hver 12.000.
Jeg tror blot på, at sørger man for at skifte olie tit - så bliver skidtet ved med at fungere optimalt mange mange km. En twin og en Alpe motor er jo heller ikke ligefrem højtydende - og skulle noget stå en smule forkert i motoren tror jeg ikke skidtet ligefrem springer i luften - det eneste er at den måske kan finde på at køre en km eller to mindre på literen og 0-100 bliver 1 sekund eller 2 langsommerer - det er i hvert fald min egen erfaring med højre service intervaller.
Mvh Søren
Jeg tror blot på, at sørger man for at skifte olie tit - så bliver skidtet ved med at fungere optimalt mange mange km. En twin og en Alpe motor er jo heller ikke ligefrem højtydende - og skulle noget stå en smule forkert i motoren tror jeg ikke skidtet ligefrem springer i luften - det eneste er at den måske kan finde på at køre en km eller to mindre på literen og 0-100 bliver 1 sekund eller 2 langsommerer - det er i hvert fald min egen erfaring med højre service intervaller.
Mvh Søren
- Søren Dahl
Justering.
Hvad sker der ved udeblivende justeringer af motoren, jeg tænker på, hvis man ikke får justeret før efter f.eks. 50.000 km ?
Mvh Søren
Mvh Søren
- Nikolajsen
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Jamen der sker jo ikke andet end at motoren begynder at "tikke". hvis man så bare kører videre, vil den begynde at gå dårlige, da ventilen ikke åbner helt, og på forkert tidspunkt, og så til sidst vil der være så meget frigang, at den vil slide rigtigt meget der hvor frigangen er, og tilsidst vil der nok gå noget i stykker, en vippearm der knækker, eller noget......
. Men der vil gå rigtigt mange kilometer på en motor af denne kaliber før der går noget i stykker, MEN hvis der først er slidt meget på punkterne hvor frigangen er/skal være, kan det være svært at stille ventilerne, da der vil være hulrum, som man ikke kan mærke med søgerbladet 

Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
- Søren Dahl
Tak
Tak for et uddybende svar.
Mvh Søren
Mvh Søren
- Nikolajsen
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:

Tændings justering, heller ikke farligt, den hoster, hakker, skyder og går af røven til.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
- Søren Dahl
Ventiler
Jo, det var ventilerne jeg mente - olieproblematiken er jeg klar over
Mvh Søren

Mvh Søren