Ekstra frigear.

Spørgsmål eller tips.
Besvar
The Bad Judge

Ekstra frigear.

Indlæg af The Bad Judge »

Hejsa.
Min Alpert har nu godt og vel 1 år på bagen i Dk. Den er fra 91 og har lige rundet 31.000.Km. Er utrolig glad for den, men nu er den begyndt at drille lidt. Nogle gange springer den i frigear på vej i andet og nogle gange mellem 3 og 4. Hvad gør jeg. Andet gearolie??
Kim
Brugeravatar
Nejmann
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Gear-problemer

Indlæg af Nejmann »

At du rammer mellem to gear, når du prøver at skifte tyder på, at skifte-bevægelsen ikke bliver ført helt igennem.
Det kan skyldes banale ting som at du har fået nye støvler(?) eller at gear-pedalen er blevet bøjet eller slidt i 'lejerne', så din fod skal løftes højere end du er vandt til. Du er vel ikke uforvarent kommet til at montere den et hak højere end originalt?

Det vil være sværere at skifte gear korrekt hvis koblingen er fejljusteret, så den ikke slipper 100% når den bliver trukket. En dårlig olie kunne måske også have en indflydelse her, men det er nok marginalt.

Endelig kan en eller flere skiftearme i gearkassen være blevet bøjede, hvis der er øvet vold mod den.

Men prøv lige at tjekke de nemme muligheder først. Evt. kan du sænke gearpedalen lidt og se, om det hjælper.

mvh Kåre
Brugeravatar
Nikolajsen
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Jeg har på VFR klub siden læst, at andre (ikke mig selv) har oplevet stor forskel i netop gearskiftet, på grund af olien.

Hvilken olie de så mener er bedst, er forskelligt :shock: :-?
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Besvar