Varadero ejere

Spørgsmål eller tips.
Brugeravatar
YETI
Geografisk sted: Århus

Indlæg af YETI »

Efter 45.000 km på Varadero og 30.000 km på AT samt en en række forskellige prøveture på lign. modeller bla. GS 1200 adventure synes jeg stadig at Varadero er en rigtig herlig mc. som jeg glæder mig over hver gang jeg sætter mig i det fremragende førersæde.
Det er en stor mc både højbenet og forholdsvis tung, men jeg synes ikke at den er tung at køre, for når først hjulene ruller er den let at håndtere og meget styrevillig. Ikke så let at håndtere offroad som AT pga vægten men stadig meget fin på en grusvej eller lign.
Honda holder hvad de lover... De 95 hk den er opgivet til, trækker den på baghjulet (testet hos Probike) De 220 km/t på toppen den er opgivet til nåes med bagsædepassager og topbox.
Motormæssigt leverer Varaderoen et dejligt kraftoverskud, og bagsædepassager og oppakning er aldrig noget problem, der er altid overskud til en overhaling. Man sidder rigtig godt og højt og på min tur til Nordkap kørte jeg lange stræk på 1100 km/dag, uden nævneværdige problemer. Der er stor forskel på de tidlige modeller og nuværende. Hvor de nyere modeller har ABS, katalysator, elektronisk indsprøjtning og 6 trins gerakasse. Det sidste har resulteret i en væsentlig forbedret benzinøkonomi 20,5 km/l i gennemsnit med oppakning (Nordkap retur hvor turen op gennem Sverige blev gennemført i højt tempo). På 45.000 km har jeg skiftet et kædekit og ud over en pære til nr.pladebelysningen har der ikke været defekter. Service overholdes naturligvis, og kan begrænses til 12.000 pr eftersyn og olieskift.
GS 1200 Adventure er på flere områder er bedre mc. efter min mening. Bla. lavere vægt, og lettere at håndtere, genial elektronisk styret affjedring, men prisen er ganske enkelt for høj, og ikke merprisen værd.
Så summa summarum... En rigtig dejlig mc som jeg fortsat glæder mig over.. Honda holder...
kimhansen

Indlæg af kimhansen »

Tak for alle svarene.
Jeg mangler stadig at prøve en Varadero.
Har prøvet BMW gs 800 twin og gs 1200, de kører begge vældigt godt.
Desuden prøvede jeg en Ducati Multistrada og en GT 1000, den der ligner en fraa halfjerserne, holdt kæft hvor kører de også godt.
Da jeg ikke kan beslutte mig, har jeg netop solgt min gamle Honda CB 400 N årgang 80`, og købt en, Selvfølgelig Honda CBF 500 twin med ABS, monoaffjedring, 6 stepler iforbremsen, samt meget kraftig bagsvinger.
Den er fra 07 med 1350 på tælleren af en ejer på 62 år.

Så kører jeg lidt på den, den kører glimrende.
Den taber jeg ikke penge på!
Med tiden, når jeg ved hvad jeg vil have, så handler jeg.

Men Gold Wing kører godt nok dårligt i forhold til dagens standard.
GL 1800 kører dog fremragende, den er bare for stor og dækker ikke mit behov.

Min lille Honda har givet mig køre glæden tilbage, havde helt glemt hvor sjovt det er at køre MC.
Kim fra Næstved.
Besvar