Hej
Jeg står for, enten at købe den AT650 der står på dba til 46500kr hos minimotor i Kolding, eller hente en næsten identisk i Tyskland.
Først: Kan det betale sig at hente en i Tyskland til 1700 euro der har kørt 42000 hvor sælger skriver: "The front right fairing had a split and has been welded. The neutral switch has its own mind, sometime it goes, some times not; when not, you have to pulll the clutch to fire the engine.There is a light bend in the power curve, between 5000-5500 rpm, a classical problem to be solved with rejetting. You can drive as it is, of course, but when accelerating frankly from 3000 to 7000 rpm, you feel a short break in the acceleration."
Det er så de eneste ankepunkter ved cyklen. Flere sliddele er nye, eller nyere og på de billeder jeg har fået tilsendt ser den meget flot ud kosmetisk. Kan det betale sig at betale 35000 (ca ifølge skat) i alt for denne cykel, eller betale 46000 for en magen til med fuldt Hepco Becker alukuffert sæt her i DK og få en cykel der (forhåbentlig) ikke skal gøres så meget ved?
Ved indførsel til landet har i så nogen tricks mht afgifts reduktion?
Med venlig hilsen Niels (som håber på at blive medlem af den jyske fraktion med tiden :))
Tysk AT650, spørgsmål om afgift og teknik
Den tyske ville jeg ikke købe. Ellers fed maskine har selv haft en i 6 år, kanon slidstærk, havde ingen problemer. Forvent dog lidt meget starter
når den har stået stille en 10 - 14 dage. Den omtalte: Sidder den højre taske ved udstødningen ikke vildt langt ude?
Jeg solgte min 650er her i sommer, 38.000 kr. Den var i virkelig god stand, med 42000 km på bagen.
Var det ikke noget at vælge en lidt nyere AT750er, eller en TransAlp der er lidt mere dansk udbud af dem.
Ellers kig på www.mobile.de der er nogle velholdte 650ere.
Held og lykke
Poul
når den har stået stille en 10 - 14 dage. Den omtalte: Sidder den højre taske ved udstødningen ikke vildt langt ude?
Jeg solgte min 650er her i sommer, 38.000 kr. Den var i virkelig god stand, med 42000 km på bagen.
Var det ikke noget at vælge en lidt nyere AT750er, eller en TransAlp der er lidt mere dansk udbud af dem.
Ellers kig på www.mobile.de der er nogle velholdte 650ere.
Held og lykke

Poul
Hej Igen.
Jeg ville nu også vælge en 750 ccm model også kaldet RD07!
Der skulle værre nok at vælge imellem i Tyskland, der finder du dem med mest udstyr vil jeg mene, og tager du det af når den skal afgiftsvurderes har du da sparet lidt, da de også tager det med i bedømmelsen!!!! Eller det gjorde de ihvertfald før i tiden!!!!! Den slags kan du få svar på ved at spørge din lokale SKAT afdeling ganske uforpligtende......
Mvh Iver
Jeg ville nu også vælge en 750 ccm model også kaldet RD07!
Der skulle værre nok at vælge imellem i Tyskland, der finder du dem med mest udstyr vil jeg mene, og tager du det af når den skal afgiftsvurderes har du da sparet lidt, da de også tager det med i bedømmelsen!!!! Eller det gjorde de ihvertfald før i tiden!!!!! Den slags kan du få svar på ved at spørge din lokale SKAT afdeling ganske uforpligtende......
Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
HARK Rules