Mister periodisk gaskontrollen

Spørgsmål eller tips.
Trine

Indlæg af Trine »

Ja jeg satser også på at det kun er er det..
Jeg tror faktisk den største udfordring nu, ligger i at få den samlet igen..
Fik knækket 2 bolte i forgaflen da jeg skulle have forskærmen af (I et øjebliks rengøringsvanvid) flot flot..

Kåben skulle også af, da den er revnet flere steder og faktisk holdes/sidder fast ved hjælp af strips (al magt til strips og gaffa) :-D

Men jeg glæder mig til at kunne fremvise et billede når den er samlet og kørende igen.. Det er jo faktisk kun lige knap en uge siden jeg kørte den sidst med blåfrosne fingre..

Igen vil jeg lige takke for de mange gode bud og råd.
Trine

Indlæg af Trine »

Fik samlet Alpen igår.. Hældte en halv liter karburatorsprit i den og den har bare kørt som en drøm, ingen ballade overhovedet.
Den stod ude i nat, og jeg har kørt i dag også uden nogle problemer..

Karburatorsprit var løsningen.. :-) Tak for til alle for gode input.

Mange hilsner
Trine
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

selv tak :-)

det var godt at du fik den klaret.
leif

Indlæg af leif »

Nu virker mit blinklys

jeg skilte kontakten ad rensede den og samlede den igen og nu virker det igen måske du kan bruge det på din mc
Trine

Fejlen er nu fundet..

Indlæg af Trine »

Trods litervis af karburatorsprit, så skete det alligevel gassen forsvandt. Og det skete nu oftere og oftere.
Til sidst blev den sendt på værksted, heller ikke her kunne de finde ud af hvad der umiddelbart var galt.

Indtil min gode ven tog en tur på den. Straks lavede den fejlen og han kunne med det samme fortælle hvad der er galt.

Problemet er den ene CDI boks og det viser sig at man kan sidde dem i stykker. Dvs. det er tid til at få smidt julesulet. Det er åbenbart en kendt fejl at man kan sidde dem i stykker.

http://www.ta-deti.de/ta/knownproblems.html

Heldigvis så er der en meget kyndig elmand der har tilbudt at lave den for mig, som han skriver.. Jeg vidste ikke det var så nemt.. ;o)
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Det er jo næsten pinligt på et forum somm dette. For den fejl du nævner er vel nok den mest notorisk kendte på de første årgang af Transalp'erne.
Der har da vist også været et par af brugerne herinde der haft haft problemer med disse CDI enheder.
men godt at høre at du fandt fejlen :-)
Senest rettet af tingtilsalg 08. apr 2009, 21:12, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
yaknudsen
Geografisk sted: Køge

CDI boks fejl igen igen

Indlæg af yaknudsen »

Ja, det er faktisk lidt pinligt.

Karburatoris i den ene af de to karburatorer kan godt give symptomer
som kan forveksles med manglende tænding på den ene cylinder.

Men....

I bagklogskabens ulideligt klare lys burde vi måske have været bedre til
at stille nogle flere uddybende spørgsmål, for bedre at kunne hjælpe med
at fejlfinde.

Det gør vi så næste gang. :!:
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Nikolajsen
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Ja, nu får jeg nok verbale bank (igen) men jeg vil alligevel lige nævne at det måske ikke er så pinligt for dette forum, som i gør det til.
Tænding er faktisk blevet nævnt.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Som jeg også skrev før, så viste det sig netop at det var en CDI enhed der var skyld i problemet. At sædet trykker på disse enheder er som også nævnt før et gammelkendt problem på de tidliger TA modeller. Derfor kan det godt virke en smule "pinligt" at netop dette problem slet ikke er blevet nævnt.

Jeg mindes ikke at have set nogen snakke noget som helst om CDI enheder. Eneste tændingssnak jeg oplever er lidt om tændrør.

I øvrigt Trine, står du og mangler stumper til din Transalp, så sælger tyske www.endurobunker.de en masse rare sager til alle store og små offroadere. jeg har tidligere handlet en masse der.
Brugeravatar
iver
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Trine.

Nu skal vi jo også have forebygget at det kan ske igen, altså at sæddet trykker stikket i stykker! Da jeg fik samme problem med min 91 TA klippede jeg bunden ud af de to plastiklommer CDI boksene ligger i og kunne så trykke dem ca 1,5 cm længere ned! Så vidt jeg husker er din også en 91 ikke?

God påske Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Trine

Indlæg af Trine »

Hej Alle

Jeg syntes bestemt ikke at det er spor pinligt, at svaret ikke kom dumpende fra første indlæg.
Jeg har også haft fortalt dette problem til andre og det var først da min gode ven rent faktisk oplevede problemet, at han lige med det samme kunne sige hvad der var galt.. Resten af tiden så regnede han mig bare for lidt af en sinke.. ;o)

Jeg er rigtig glad for de mange indput til hvad der kunne være galt, det er jo det som gør et forum levende, så endnu engang mange tak.

Der kommer rigtig elnørd (positivt ment) og hjælper med at lave CDI boksen, så vil jeg nok som Iver skriver, skære bunden af og trykke dem ned, og så evt. et eller andet hen over.. Måske.. Nu skal jeg lige have lokket EL-ingeniøren ud på værkstedet først.. :)

Er der nogen der skal ud og køre i dag ? (Godt jeg har 2 cykler) :)

Mange hilsner
Trine
Besvar