Hej Jeg er den nye ejer af en Transalp XL600V fra 94. Den har monteret en central støtte fod fra SW-motech og jeg har rigtig svært ved at få maskinen der op. Er det bare sådan det er eller hvad kan grunden være. Jeg har før haft langbenede motorcykler men det plejer da nok at være til at få dem rejst.
Kan det være fordi den er sænket? (ikke at jeg kan se at den skulle være det).
Mvh
Kristian
[/img]
Svær at få op på central støtte fod.
Den ER tung at få op, primært fordi centralstøttefoden er så lang/høj.
Det kræver lidt teknik, og gerne at man har en nogenlunde gennemsnitlig
kropsvægt (jo tungere jo bedre).
Min fremgangsmåde:
Ned med centralstøttefoden så den presser mod jorden I BEGGE SIDER.
Nu er maskinen relativt stabil i lodret stilling. Venstre hånd på håndtaget
i venstre side.
Lirk højre fodballe ind på "stritterjaverten", og træd til (så du har hele
din vægt længst ude på "stritterjaverten") du har nu ingen kontakt med
landjorden, og kan evt. lave en koket hoppebevægelse medens du
træder hårdt igennem med din højre fod.
Vupti så kommer maskinen op.
Hvis ikke, er du alt for "bette" - eller alt for forsigtig. Det skal foregå i et
snuptag. Især hvis man er en letvægter.
Variation: Samme forklaring, men tag om førerfodhvileren med højre
hånd og hiv til medens du lægger hele din vægt på "stritterjaverten".
Få evt. nogen til at hjælpe med at holde fast i maskinen de første par
gange du øver på teknikken.
Det kræver lidt teknik, og gerne at man har en nogenlunde gennemsnitlig
kropsvægt (jo tungere jo bedre).
Min fremgangsmåde:
Ned med centralstøttefoden så den presser mod jorden I BEGGE SIDER.
Nu er maskinen relativt stabil i lodret stilling. Venstre hånd på håndtaget
i venstre side.
Lirk højre fodballe ind på "stritterjaverten", og træd til (så du har hele
din vægt længst ude på "stritterjaverten") du har nu ingen kontakt med
landjorden, og kan evt. lave en koket hoppebevægelse medens du
træder hårdt igennem med din højre fod.
Vupti så kommer maskinen op.
Hvis ikke, er du alt for "bette" - eller alt for forsigtig. Det skal foregå i et
snuptag. Især hvis man er en letvægter.
Variation: Samme forklaring, men tag om førerfodhvileren med højre
hånd og hiv til medens du lægger hele din vægt på "stritterjaverten".
Få evt. nogen til at hjælpe med at holde fast i maskinen de første par
gange du øver på teknikken.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Jeg tror ikke det gør den store forskel, man skal måske nok løfte cyklens vægt lidt kortere, men den skal under alle omstændigheder løftes.kb1 skrev:Tak for vejledningen.
Jeg kan se at min bag-fjeder er spændt hårdt op men som jeg ser det så skulle det gøre maskinen højere og dermed nemmere at få op på centralstøttefoden?
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'