Knækket bolt

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Kazzan

Knækket bolt

Indlæg af Kazzan »

Hej

Jeg er kommet til at knækket en bolt på min AT'er, er en af de bolte der holder varmeskjoldet fast lige over bagbremsepedalen. Var desværre rustet fast, men troede jeg forsigtigt kunne løsne den. Men ak nej!

Havde faktisk ingen grund til at pille den af, men nu var jeg ved at skifte tændrør for første gang og så skulle jeg jo lige skrue i noget mere ;-)

Mit spørgsmål er så om der er nogle som har sådan et kit, så man kan fjerne den knækkede skrue og lave nyt gevind!? Hjælp modtages gerne da jeg aldrig har prøvet det før, kun læst om det i Bike.

MVH
Kasper
Brugeravatar
Nikolajsen
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Uha, Randers.............der er lidt langt til Hedehusene :shock: men ellers kunne vi nok godt finde ud af noget.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
tingtilsalg

Re: Knækket bolt

Indlæg af tingtilsalg »

Kazzan skrev:Hej

Jeg er kommet til at knækket en bolt på min AT'er, er en af de bolte der holder varmeskjoldet fast lige over bagbremsepedalen. Var desværre rustet fast, men troede jeg forsigtigt kunne løsne den. Men ak nej!

Havde faktisk ingen grund til at pille den af, men nu var jeg ved at skifte tændrør for første gang og så skulle jeg jo lige skrue i noget mere ;-)

Mit spørgsmål er så om der er nogle som har sådan et kit, så man kan fjerne den knækkede skrue og lave nyt gevind!? Hjælp modtages gerne da jeg aldrig har prøvet det før, kun læst om det i Bike.

MVH
Kasper

Har du fået løst problemet med bolten ?
Det kan godt ruste fuldstændigt sammen, og så er der intet andet at gøre end at skære bolten af og så svejse en ny fast på forrøret.
tingtilsalg

Re: Knækket bolt

Indlæg af tingtilsalg »

Kazzan skrev:Hej

MVH
Kasper

Har du fået løst problemet med bolten ?
Det kan godt ruste fuldstændigt sammen, og så er der intet andet at gøre end at skære bolten af og så svejse en ny fast på forrøret.
Kazzan

Indlæg af Kazzan »

Var lige nede og kigge på det, er rustet helt sammen, så er noget at lave engang når jeg lige får tid. Har sat skjoldet fast med noget wire som er snoet rundt om, nu rasler det ikke mere og skjoldet ramte den dims (af mangel på teknisk viden) som styrer koblinge.
Så nu kan det vist holde til jeg får tid til at ordne det, nu har jeg da en skrue weekend og se frem til ;-)

Men kan være det er noget man kunne kigge på til en fremtidig skrue/hygge dag.
Niels

Indlæg af Niels »

Hej Kasper.

Nu bor jeg jo godt nok ikke lige i det nabolag, men skulle du i den nærmeste fremtid komme forbi Vejle, så kik ind, så fikser vi den lille bolt.

Hilsen Niels
Besvar