XL-1000V Varadero årg. 1999

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Indlæg af kjelde »

Hvis det ikke hjælper med noget rens, eller andre gode råd, vil jeg anbefale Finn Willadsen FV-motor i Sabro. Men så skal der jo lidt mønter op af lommen.

Jeg kunne godt fristes med en tur til Kiel eller Hamburg, men tiden bliver vist ikke til den slags kørsel. Men du/i er altid velkomne til at holde rast her......
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Hold da kæft Leif, jeg troede din næsten nye Varadero havde indsprøjtning :oops:
Det er godt nok meget den varierer :shock:
chokerspjæld.....tjoo måske.
Jeg sidder og tænker karburator synkronisering. Men hvis Bent kender problemet, kan han måske "pumpes" for oplysninger :roll:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Indlæg af kjelde »

Det vil glæde mig hvis du kigger forbi til en :kaffe:

Og ja vi skal passe på med spildt korn og store landbrugsmaskiner på vejene den næste måneds tid.
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

God ven skrev: Helt klar du, selvfølgelig prøve med en cylinder/Kaburator ad gangen!!
Kan vel både sammenligne omdrejninger & motorgang. Hvis den da vil starte på en cylinder..
Leif
Øhe...måske misforstår jeg det.
Men ved en synkronisering, skal den da køre normalt. Man måler/hører om der er lige meget flow igennem karburatorerne når den står i tomgang, eller lave omdrejninger, (altså om spjældene er lige meget åbne). Hvis ikke der er det, skal der justeres på forholdet mellem de to karburatorer, så spjældene er åbnet lige meget.
Men måske det slet ikke er det. Når den sådan svinger op og ned, kan du hører om den tænder hver gang den skal, eller springer den er "gnist" over, en gang imellem?
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

God ven skrev:Tak for din interesse, og fornuftige forslag.

Jeg skriver selvfølgelig hvis jeg finder løsningen på problemet.

vh Leif
Ja tak, meget gerne :ok:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af Nejmann »

Nikolajsen skrev:Men ved en synkronisering, skal den da køre normalt. Man måler/hører om der er lige meget flow igennem karburatorerne når den står i tomgang, eller lave omdrejninger, (altså om spjældene er lige meget åbne). Hvis ikke der er det, skal der justeres på forholdet mellem de to karburatorer, så spjældene er åbnet lige meget.
Ja, synkronisering handler groft sagt om, at de to cyllindre skal have lige meget 'gas' at arbejde med. Man kan få diverse kviksølv- eller ur-manometre til at justere synkronisering efter, ELLER man kan bygge sit eget (og lige så præcise!) for ganske få penge. Kort sagt har man bare brug for 1½ meter gennemsigtig plastikslange med lidt olie i. De to ender forbindes til hver sin studs på indsugningerne, motoren startes og synkroniseringsskruen justeres til olieniveauet i plastikslangen ikke flytter sig. Så suger de to cyllindre nemlig lige hårdt!
Der er en beskrivelse af værktøjet her: http://www.powerchutes.com/manometer.asp

mvh Kåre
jensen

Indlæg af jensen »

Når tomgangen ryger op og ned er det altid, fordi der enten er en utæthed i indsugningen, der kan variere på grund af varmen eller det er tomgangsjusteringen (luft/bensin blandingen) der står for magert.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

jensen skrev:Når tomgangen ryger op og ned er det altid, fordi der enten er en utæthed i indsugningen, der kan variere på grund af varmen eller det er tomgangsjusteringen (luft/bensin blandingen) der står for magert.
Ja, men nu gør den det også ved forholdvis høje omdrejninger.
Og der er ingen mærkbare problemer, når den skal "bestille" noget.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Indlæg af jernhenrik »

Har du tjekket om vacumslangen fra karburator til bensinhane uden utætheder. Det kan nemlige give nogle mærklige symptoner. Også en ting som svømmerstanden i karburatoren skal være ret præcis for at få en ren motorgang. Jeg prøvede på min gamle Honda 500/4 at varierer med 1 mm, det ødelagde fuldstændig motoren evne til at trække rent.
leif

Indlæg af leif »

Mange peugeoter har samme problem det er kun når man køre jævnt den begynder at rygge (svinge i omdrejningerne) altså uden at man belaster motoren men gerne ved 2-3000 omdrejninger

jeg fik at vide at det var styringen der gav for tynd blanding så det kan være du bare skal give den en tykkere blanding
Besvar