XL-1000V Varadero årg. 1999
Hvis det ikke hjælper med noget rens, eller andre gode råd, vil jeg anbefale Finn Willadsen FV-motor i Sabro. Men så skal der jo lidt mønter op af lommen.
Jeg kunne godt fristes med en tur til Kiel eller Hamburg, men tiden bliver vist ikke til den slags kørsel. Men du/i er altid velkomne til at holde rast her......
Jeg kunne godt fristes med en tur til Kiel eller Hamburg, men tiden bliver vist ikke til den slags kørsel. Men du/i er altid velkomne til at holde rast her......
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
- Nikolajsen
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Hold da kæft Leif, jeg troede din næsten nye Varadero havde indsprøjtning
Det er godt nok meget den varierer
chokerspjæld.....tjoo måske.
Jeg sidder og tænker karburator synkronisering. Men hvis Bent kender problemet, kan han måske "pumpes" for oplysninger

Det er godt nok meget den varierer

chokerspjæld.....tjoo måske.
Jeg sidder og tænker karburator synkronisering. Men hvis Bent kender problemet, kan han måske "pumpes" for oplysninger

Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
- Nikolajsen
- Kontakt:
Øhe...måske misforstår jeg det.God ven skrev: Helt klar du, selvfølgelig prøve med en cylinder/Kaburator ad gangen!!
Kan vel både sammenligne omdrejninger & motorgang. Hvis den da vil starte på en cylinder..
Leif
Men ved en synkronisering, skal den da køre normalt. Man måler/hører om der er lige meget flow igennem karburatorerne når den står i tomgang, eller lave omdrejninger, (altså om spjældene er lige meget åbne). Hvis ikke der er det, skal der justeres på forholdet mellem de to karburatorer, så spjældene er åbnet lige meget.
Men måske det slet ikke er det. Når den sådan svinger op og ned, kan du hører om den tænder hver gang den skal, eller springer den er "gnist" over, en gang imellem?
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
- Nikolajsen
- Kontakt:
Ja, synkronisering handler groft sagt om, at de to cyllindre skal have lige meget 'gas' at arbejde med. Man kan få diverse kviksølv- eller ur-manometre til at justere synkronisering efter, ELLER man kan bygge sit eget (og lige så præcise!) for ganske få penge. Kort sagt har man bare brug for 1½ meter gennemsigtig plastikslange med lidt olie i. De to ender forbindes til hver sin studs på indsugningerne, motoren startes og synkroniseringsskruen justeres til olieniveauet i plastikslangen ikke flytter sig. Så suger de to cyllindre nemlig lige hårdt!Nikolajsen skrev:Men ved en synkronisering, skal den da køre normalt. Man måler/hører om der er lige meget flow igennem karburatorerne når den står i tomgang, eller lave omdrejninger, (altså om spjældene er lige meget åbne). Hvis ikke der er det, skal der justeres på forholdet mellem de to karburatorer, så spjældene er åbnet lige meget.
Der er en beskrivelse af værktøjet her: http://www.powerchutes.com/manometer.asp
mvh Kåre
- Nikolajsen
- Kontakt:
Ja, men nu gør den det også ved forholdvis høje omdrejninger.jensen skrev:Når tomgangen ryger op og ned er det altid, fordi der enten er en utæthed i indsugningen, der kan variere på grund af varmen eller det er tomgangsjusteringen (luft/bensin blandingen) der står for magert.
Og der er ingen mærkbare problemer, når den skal "bestille" noget.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
-
- Geografisk sted: Grenå
Har du tjekket om vacumslangen fra karburator til bensinhane uden utætheder. Det kan nemlige give nogle mærklige symptoner. Også en ting som svømmerstanden i karburatoren skal være ret præcis for at få en ren motorgang. Jeg prøvede på min gamle Honda 500/4 at varierer med 1 mm, det ødelagde fuldstændig motoren evne til at trække rent.
Mange peugeoter har samme problem det er kun når man køre jævnt den begynder at rygge (svinge i omdrejningerne) altså uden at man belaster motoren men gerne ved 2-3000 omdrejninger
jeg fik at vide at det var styringen der gav for tynd blanding så det kan være du bare skal give den en tykkere blanding
jeg fik at vide at det var styringen der gav for tynd blanding så det kan være du bare skal give den en tykkere blanding