Arrow potte til TA 650 / 07

Spørgsmål eller tips.
Brugeravatar
Peter AT
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Arrow Paris Dacar Replica potte.

Indlæg af Peter AT »

Så har jeg kørt lidt med min nymonterede Arrow, Paris-Dakar Replica potte.

Synes at motoren er blevet lidt villigere, specielt over 5.000 rpm. Generelt fornemmer jeg et bedre moment, og så er den ca. halv så tung som originalpotten.

Og lyden.... Noget dybere end originalpotten, men den larmer minimalt mere. Uden fløjte larmer den som en Harley, men man skal nok have monteret en blikspand med bolte og skruer på bagagebæreren for at få den helt rigtige Harley lyd :lol: . Nå, spøg til side. Larmen uden fløjte er ikke noget for mig.

Jeg har desuden modificeret indsugningskassen så der kommer mere luft ind fra toppen, i stedet for originalt, hvor der hentes luft mellem cylindrene. Pudsigt at Honda´s ingeniører har valgt denne løsning.

En af mine venner har lige fået synet en ATér med tilsvarende potte, uden anmærkninger. Og Tyskland... spørg producenter hvilke godkendelser der er. Så har man noget konkret at forholde sig til.....

Når jeg har fået rullefelts målt motoren skal jeg nok vende tilbage med resultatet, så jeg ved om det bare er en fornemmelse eller cyklen har fået større effekt.
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Det må så være mig der er vennen :-)
Jeg var stadig ejer af Hondaen på synstidspunktet i fredags, og ja den gik ganske fint igennem uden problemer.

Men nu er den solgt, fik slet ikke kørt nok på den.
Besvar