Første tur på AT'eren! NOT!!
Nu har jeg fået strøm på!
Men den har det med at gå ud under kørsel, er som om den mister "pusten" og hopper nærmest forover og så går motoren ud. Gik ud da tog kobling og skulle gearer ned og så på et tidspunkt hvor jeg ikke rørte gear eller kobling.
Er også svært at få i gang, er ikke helt inde i det choker system. Men så vidt jeg har fået forklaret, så skal den have fuld choker når man starte og når den er blevet lidt mere varm kan man skrue ned for den.
Må indrømme jeg har aldrig kørt med choker før, så kan være det er mig!!!! Kan det være fordi den drukner??
Kan se der er benzin i tanken, troede først den var løbet tør.
Ville lige høre om i kan komme med nogle råd, den ryger nok ned til forhandleren, så må han kigge på den under garanti.
MVH
Kasper
Men den har det med at gå ud under kørsel, er som om den mister "pusten" og hopper nærmest forover og så går motoren ud. Gik ud da tog kobling og skulle gearer ned og så på et tidspunkt hvor jeg ikke rørte gear eller kobling.
Er også svært at få i gang, er ikke helt inde i det choker system. Men så vidt jeg har fået forklaret, så skal den have fuld choker når man starte og når den er blevet lidt mere varm kan man skrue ned for den.
Må indrømme jeg har aldrig kørt med choker før, så kan være det er mig!!!! Kan det være fordi den drukner??
Kan se der er benzin i tanken, troede først den var løbet tør.
Ville lige høre om i kan komme med nogle råd, den ryger nok ned til forhandleren, så må han kigge på den under garanti.
MVH
Kasper
- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Når den nu har været gået i stå, under kørsel, kan den så starte med selvstarteren uden at blive ladet op, eller med startkabler, eller anden ekstern strøm?
Chokeren skal kun bruges ved koldstarter, og kun de første 500 meter, eller der omkring. Og ja, den kan da godt "hænge" så den får choker hele tiden.
Men hvis der er garanti på, så ville jeg sende den tilbage for at blive lavet. Også af hensyn til fortsat garanti.
Chokeren skal kun bruges ved koldstarter, og kun de første 500 meter, eller der omkring. Og ja, den kan da godt "hænge" så den får choker hele tiden.
Men hvis der er garanti på, så ville jeg sende den tilbage for at blive lavet. Også af hensyn til fortsat garanti.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Ok, så er mere et spørgsmål og at føle sig frem?
Da jeg startede den med fuld choker første gang, lå den på lidt over 1000 omdr/min, og da jeg gav lidt gas gik den ud.
Men tredje gang jeg prøvede med fuld choker, så røg den med det samme op på 2-3000 omdr/min, uden at gå i stå hvis jeg gav lidt gas.
Har kigget lidt i min manual, men står ikke rigtig noget om det.
Så ved ikke helt hvad der er normalt.
Da jeg startede den med fuld choker første gang, lå den på lidt over 1000 omdr/min, og da jeg gav lidt gas gik den ud.
Men tredje gang jeg prøvede med fuld choker, så røg den med det samme op på 2-3000 omdr/min, uden at gå i stå hvis jeg gav lidt gas.
Har kigget lidt i min manual, men står ikke rigtig noget om det.
Så ved ikke helt hvad der er normalt.
Som jeg skriver, en shoker er ikke bare sådan en on/off kontakt ting. Omdr. vil jo også stige i takt med at motoren begynder at blive varm.
Som med alt andet skal man jo føle sig lidt frem, og når du har fået lidt erfaring ved du selv lige præcist hvordan det skal være.
Jeg giver hellere lidt for meget for lidt for lidt choker hvis motoren ikke er helt varm.
i øvrigt kan jeg se du bor i randers, jeg bor ude ved hammershøj, så skal med glæde komme en tur forbi i morgen eftermiddag og tage en snak hvis det har interesse.
Som med alt andet skal man jo føle sig lidt frem, og når du har fået lidt erfaring ved du selv lige præcist hvordan det skal være.
Jeg giver hellere lidt for meget for lidt for lidt choker hvis motoren ikke er helt varm.
i øvrigt kan jeg se du bor i randers, jeg bor ude ved hammershøj, så skal med glæde komme en tur forbi i morgen eftermiddag og tage en snak hvis det har interesse.
- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Linie 1: ja okay, ret skal være ret,nogen gange, hvis det er varmt,bruger jeg den slet ikketingtilsalg skrev: Det afhænger også af årstid, vejr osv..
Nu er chokeren jo heller ikke bare sådan en on/off ting. Man tager den jo gradvist fra indtil motoren er gennemvarm og trækker rent uden tøven.
Linje 2: Nå...Jeg gør sådan her: fuld choker, starter knallerten, sætter mig op og kører (stille og roligt) 200 - 500 meter, choker helt fra.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Men for at vende tilbage til emnet
Jeg har desværre lidt svært ved at gennemskue hvad der kan være årsagen. Men mit umiddelbare bud er, at det virker som om den fuldstændigt mister tænding. Måske mister den stelforbindelsen fra tændspolerne, eller tændrørne er slidte (for stor afstand)
Lidt senere.............kom lige til at tænke på brændstof tilførslen, kan der være snavs/vand i bunden af bensintanken?(filteret stoppet) eller svømmerhusene, Har den stået stille længe, inden du købte?
Prøv evt. at pille bensin slangen fra tanken af karburatorerne og se hvad der komme ud, det skal komme en en tyk stråle (cirka som slangens hul)


Jeg har desværre lidt svært ved at gennemskue hvad der kan være årsagen. Men mit umiddelbare bud er, at det virker som om den fuldstændigt mister tænding. Måske mister den stelforbindelsen fra tændspolerne, eller tændrørne er slidte (for stor afstand)
Lidt senere.............kom lige til at tænke på brændstof tilførslen, kan der være snavs/vand i bunden af bensintanken?(filteret stoppet) eller svømmerhusene, Har den stået stille længe, inden du købte?
Prøv evt. at pille bensin slangen fra tanken af karburatorerne og se hvad der komme ud, det skal komme en en tyk stråle (cirka som slangens hul)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Helt vildt uenig. Jo før man man kan slå chokeren fra jo bedre.tingtilsalg skrev:Jeg Vil bare mene at cyklen får for fed blanding hvis man kan slå choker helt fra allerede efter 500m kørsel. Altså med mindre man selvfølgelig lader den stå 5 min og bliver varm inden kørsel.
Chokeren skal kun bruges så længe det er nødvendigt for at forhindre at
motoren går i stå (eller så længe det er nødvendigt for at forhindre at
går meget ujævnt).
At lade motoren stå og varme op med chokeren aktiveret i 5 minutter
er i reglen en rigtig dårlig ide. (Og en meget udbredt misforståelse).
Forklaring: Chokerens funktion er at ændre benzin/luft blandingen så der
tilføres mere benzin til benzin/luft blandingen end under normale
driftsbetingelser, udelukkende for at lette starten og forhindre at motoren
går i stå (fordi den er kold).
Den større mængde benzin der på denne måde lukkes ind i motoren
reducerer den oliefilm der smører motoren indvendig med EKSTREMT
øget slidage til følge. Og drift med choker skal derfor begrænses mest
muligt.
Målet er at få motoren op til driftstemperatur så hurtigt som muligt uden
at belaste den for hårdt, idet drift af en en kold motor også medfører
EKSTREMT øget slidtage.
Der ret meget "pest eller kolera" over udfordringen med at starte
motoren og få den op på driftstemperatur uden at skade mere end
højest nødvendigt, men det optimale er i de fleste tilfælde at:
Start motoren og kør med det samme, undgå høj belastning (let hånd på
gassen, undgå meget høje og meget lave omdrejningstal samt "sejtræk").
Slå chokeren fra så snart motoren går nogenlunde jævnt.
Det er sjovt nok også bedst for miljøet, naboerne, pengepungen og
motorens helbred. Og så er det også det hurtigste.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Så fik jeg kørt en tur, hvor jeg slog chokeren fra rimelig hurtigt. Kørte noget bedre end sidste gang. Men den valgte alligevel at gå i stå, i et af de mest trafikkerede kryds i Randers. Så jeg måtte skubbe den gennem krydset, utroligt at ingen dyttede af mig
Da jeg prøvede at få liv i den igen, var tripmasteren nulstillet, så var åbenbart ikke strøm på. Batteriet var blevet ladet 100% op og ham auto/mc mekanikkeren som er en bekendt mente ikke det fejlede noget.
Men er sjovt for der var masser af lys i lamperne da jeg startede den om morgenen, den startede også med det samme uden problem.
Undre mig bare over den vælger at gå ud.
Så nu skal den til service nede ved forhandleren, så må vi se hvad han siger.

Da jeg prøvede at få liv i den igen, var tripmasteren nulstillet, så var åbenbart ikke strøm på. Batteriet var blevet ladet 100% op og ham auto/mc mekanikkeren som er en bekendt mente ikke det fejlede noget.
Men er sjovt for der var masser af lys i lamperne da jeg startede den om morgenen, den startede også med det samme uden problem.
Undre mig bare over den vælger at gå ud.
Så nu skal den til service nede ved forhandleren, så må vi se hvad han siger.