Ensretter??

Spørgsmål eller tips.
dittmer

Bremseskive(r)

Indlæg af dittmer »

Ja jeg studerede godt nok også dette fænomen , og kom til den konklusion at forgaflen er fra en RD03, det ku' det ihvertfald være.

Hilsen Kjeld Dittmer
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hmmm ja jeg skal ikke kunne sige det, men jeg ved at nogen sætter XR600 gafler på, andre bruger KTM altså WP extreme 50mm , hvis man vil beholde begge kalibre skal man vist ud i noget Marzocchi fra Boano.

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Forgaflen fra en RD03 er ikke længere end en fra RD04/07. Så, jo det kunne godt være en XR600 gaffel fx. Synes bare den ser for tyk ud til at være det. så jeg hælder mere til en ældre Marzocchi eller måske noget WP af en slags.
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hmmm ja det tænkte jeg også på, men da det ikke er en upside down gaffel, er jeg noget i tvivl om hvad det er for en.

Stadig ingen der har et venstre siddedæksel i overskud? :-)

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

både marzochi og WP har jo lavet alm forgafler tidligere.
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Så fik jeg lavet et hul i sideskjoldet, som forhåbentligt får den funktion at lave lidt gennemtræk, og dermed køle ensretteren. Jeg skar hullet med en dremmel, og brugte alugitter der har siddet foran en højtaler i en bil. Anmeldelse følger, når jeg har afprøvet det!

Billede

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

Ser godt ud. Ros herfra. Selvom formålet primært er praktisk gør det jo
ikke noget at det også ser ud som om det er lavet med vilje.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Niels

Indlæg af Niels »

Hej Iver.

Det ser godt ud, du er en sand mester med en dremmel 8-)
Jeg glæder mig meget til at høre om det virker, for så er det helt sikkert et eksempel til efterfølgelse.

Og har du også fået nyt kædekit, eller har du bare poleret bagtandhjul ;-)

Hilsen Niels
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Tak for roserne, ja sådan en dremmel er slet ikke så dum, jeg brugte den også da jeg skulle have sat låse i min gamle Zega topboks, som Hald kører rundt med. Du må komme forbi en dag Niels og få dremmlet dit sideskjold, hvis tricket virker! Tandhjulet har vist bare altid set sådan ud, men jeg tører det vist af et par gange om året, ellers tror jeg at olien fra Scottoileren hjælper til i kanten!

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Ensretter??

Indlæg af iver »

Så er den kraftedeme gal igen :evil: Min ensretter har været varm, og fået en mindre smeltning. Og hvis man har fulgt tråden her vil man vide der er tale om en uoriginal "Schnabel" ensretter. De tre gule ledninger der kommer fra statoren (er det ikke sådan generatoren hedder?) er alle loddet sammen , så det kan ikke værre dårlig forbindelse mellem ledningerne fra ensretter og stator, ihverftfald ikke under sideskoldet. mit spørgsmål er nu til i kloge mennesker.

1. Hvor skal jeg lede efter fejlen?
2. Kan det komme af at jeg har trukket for meget strøm ? til gps og mobillader og sådan.

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Ensretter??

Indlæg af Nikolajsen »

Nej, det var dog træls...
1) jeg indrømmer at det er lidt et gæt, men et dårligt batteri kan godt være årsagen. Eller naturligvis at selve ensretteren er defekt.
2), Nej, den tror jeg ikke på, hvis vi forudsætter at batteri og ensretter er i orden.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Ensretter??

Indlæg af iver »

Ja pissetræls :evil:

Batteriet fejler ikke noget, men der må vel være en grund til at ensretteren bliver varm. (medmindre altså selve ensretteren bare er gået som du skriver)

Hvis jeg måler på de tre gule ledninger der kommer fra statoren, så smider den ene ca 20 volt ved tomgang, gasser jeg op går den ned på 14 volt, måler jeg på en af de andre så måler den ja så går den op på 35 volt ved gasgivning.skal de ikke smide samme volt?

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Ensretter??

Indlæg af Nikolajsen »

Joe, det skal der.
Det lyder som om den der går ned i VAC ved gasgivning er defekt.
Fejlen ligger hermed, med stor sandsynlighed i generatoren.

Jeg mener faktisk at jeg fra dengang jeg var medlem i VFR klubben, har et fint PDF dokument, der beskriver fejl finding i lade kredsløbet.
Skrevet af "Lange" fra VFR klubben, og ham har jeg stor tiltro til. Prøver lige at finde det....
Senest rettet af Nikolajsen 05. jan 2018, 20:09, rettet i alt 1 gang.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Ensretter??

Indlæg af Nikolajsen »

Muligvis dette link virker, måtte lige lægge det op på min hjemmeside.
http://www.borr.dk/BillederHARK/ladekredsl%C3%B8bet.pdf

Han skriver godt nok ikke helt tydeligt, at der skal være ens spænding på alle 3 gule ledninger, og så alligevel.
Og det skal der være.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Ensretter??

Indlæg af iver »

Jeg har korresponderet med Flemming der har overtaget produktionen efter Erik Schnabel. han bad mig måle strømmen mellem de tre gule, ved ens antal omdrejninger, her smider de ens antal volt. 45 volt ved 3000 omdr. Når jeg tilslutter en pære mellem de tre gule, og plus på batteri, lyser den en anelse kraftigere på den ene gule, ved ens antal omdrejninger. Og udfra det mener han ikke at det er stator. han hælder mest til at der skal en ny ensretter til.

Så jeg er lidt i vildrede nu. de måleresultater jeg opgav før, var antal volt målt mellem plus og en af de gule. ligesom pæreren.

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Besvar