Side 1 af 1
Benzin forbrug
: 03. jul 2008, 09:22
af T-REX
Nu hvor prisen på benzin når nye højder dag for dag. Har jeg regnet lidt på den grønnes forbrug, og er egenligt ikke særligt imponeret.
Så jeg synes det vil være interessant at, høre, hvor langt i andre kører på en tankfuld.
: 03. jul 2008, 17:34
af Nikolajsen
ved almindelig kørsel (og jeg kører pænt, 85 % af tiden) 19 km/l
forbrug
: 04. jul 2008, 21:45
af Søren Dahl
Africa Twin 99 model - ved normal kørsel - også ca 19 km literen.
Mvh Søren
: 07. jul 2008, 09:09
af PAVJ
Africa Twin årg. 2003.
Blandet kørsel i Norge / Sverige 21 km/l
Poul
: 08. jul 2008, 10:14
af Veset
Jeg kører ca 19km / L på min africa twin.
Re: Benzin forbrug
: 08. jul 2008, 16:19
af Nikolajsen
T-REX skrev:
Så jeg synes det vil være interessant at, høre, hvor langt i andre kører på en tankfuld.
Egentligt vil det også være interessant at vide, hvad det er, du ikke er tilfreds med

: 09. jul 2008, 10:39
af T-REX
Ja, 19km/l kører den sq ikke.
Kører jeg den rigtigt pænt, sådan grænsende til det småkedelige, kan den hives op på 18 km/l.
Får den derimod lidt klø, snakker vi ikke over 16 km/l.
: 09. jul 2008, 16:27
af Henrik Hald
Hej Jess
Jeg kører på en RD04 magen til din, jeg kan heller ikke få min til at køre 18-20 km/l som de andre skriver, det er vist nærmere 16km/l ved almindelig kørsel og endnu mindre hvis det skal gå stærkt....
Mvh Henrik...
: 09. jul 2008, 17:49
af Nikolajsen
Jeg syntes ikke det lyder alarmerende, at den går 16 km/l når den "får klø". Det er jo kun 3 km/l mindre, end det de fleste oplever ved "almindelig" kørsel.
Men de 16 km/l som Henrik skriver ved almindelig kørsel, ville nok få mig til at:
1: tjekke om luftfilteret er rent og i orden
2: kigge på tændrør, om de har "den rigtige farve"
3: går den "rigtigt" under alle forhold (kold, varm, lidt gas, meget gas, pludselig gas, langsom gas osv. osv.)
4: kan man (når det er koldt/køligt) starte uden at bruge choker. (hvilket er forkert, men lidt svært, for hvornår er det koldt nok til at starte uden choker)
Hvis alt dette er i orden, er der nok ikke noget at gøre. Det er jo heller ikke lige gyldigt hvordan man "kører pænt". Det kan godt være at man ikke kører den ud i gearene, men hvis man lukker meget op for gassen indtil man vil skifte gear, bruger den væsentligt mere benzin, end hvis man kun åbner lidt, og så bare bruger den tid det tager.......
(Men alt dette ved i jo selvfølgelig)
: 10. jul 2008, 09:55
af kimhansen
18 til 19 kml er vel nogenlunde.
Hvorlangt går der i km inden i tanker igen, erder nogen " rekorder"
Med 23, 8 liter har jeg kørt 360,1 km på en 6 benet GW, morfar kørsel.
Tankede kun 20,41 liter. 17,64 kml.
Normalt omkring de 13 til 14,5 kml. frisk kørsel.
Hurtig motorvej 140 til 160, hvor den bliver lidt urolig kører den kun 11 til 13 kml.
Kim
: 13. jul 2008, 11:55
af Nikolajsen
Nu huskede jeg lige at tjekke, her på sidste tankfuld.
19.96 km/l. Havde kørt 304 km, nålen var i det røde felt, men tankede kun lige over 15 liter, og det er vist en 19 L tank. Så hvis jeg tør

og hvis den kan suge det hele, burde jeg kunne køre ca. 375 km på en tankfuld
KM
: 24. jul 2008, 23:35
af Søren Dahl
Hej alle
Kåre Nejmann har optimeret sin super tenere fra at køre 13,5 liter til at køre næsten 23 km på literen ved hjælp at nogle nye dyser - det kan Kåre selv forklare noget mere om.
Ved I om der findes nogle systemer til AT'eren som kan få den til at køre længere på literen ???
Mvh Søren
Re: KM
: 25. jul 2008, 00:21
af Nikolajsen
Søren Dahl skrev:Hej alle
Kåre Nejmann har optimeret sin super tenere fra at køre 13,5 liter til at køre næsten 23 km på literen ved hjælp at nogle nye dyser - det kan Kåre selv forklare noget mere om.
Ved I om der findes nogle systemer til AT'eren som kan få den til at køre længere på literen ???
Mvh Søren
Ja det håber jeg godt nok at han kan, for det lyder helt vildt smart i mine ører..
Medmindre at den fik alt for meget før, eller alt for lidt nu
Og Søren: Nej, det ved jeg ikke, og jeg syntes også at det lyder underligt, for en forbrændingsmotor skal jo have den rigtige mængde, så hvis dysserne ellers passer, (og nål + styr ikke er alt for slidte) skal der jo nærmest indsprøjtning til, for at gøre det mere nøjagtigt, (bruge mindre) med mindre at man konstruktivt ændrer motoren. Altså mig bekendt.
(kørte i øvrigt over 20 km/l på min 2 dages tur til Sverige)
Re: KM
: 29. jul 2008, 22:37
af Nejmann
Nikolajsen skrev:Ja det håber jeg godt nok at han kan, for det lyder helt vildt smart i mine ører..
Medmindre at den fik alt for meget før, eller alt for lidt nu
Den fik for meget benzin før, men sådan blev SuperTenere'erne af en eller anden grund leveret fra fabrikken. Altså lige bortset fra dem, der skulle sælges i Schweiz, hvor miljøkravene var skrappere. Det er sådan et Schweizer-dyssesæt jeg har monteret nu, og det er jeg rigtig godt tilfreds med.
mvh Kåre
: 30. jul 2008, 10:12
af Nikolajsen
Nåe, så forstår jeg bedre
Men det er skisme en lidt mærkelig ide, fra Yamaha's side.
