For lille bagsæde på AT,??? Større på nyere AT ere???

Spørgsmål eller tips.
Besvar
kimhansen

For lille bagsæde på AT,??? Større på nyere AT ere???

Indlæg af kimhansen »

Hej.
Så fik jeg prøvet en Africa Twin, som har tilhørt Henrik Krogh.
Fra midt halv femserne.
Den lyder rigtigt lækkert fra motoren, og kører fremragende.
Men I Går var min samlever med, og hun var slet ikke tilfreds med dens bagsæde.

Det skal lige siges, vi prøvede tre forskellige modeller den dag:
Først Aprillia Caponord fra 2004, derefteren ny Suzuki V-Strom 1000.
Og slutteligt AT fra 94.
Konklusion:
Hun sidder knapt så sikkert ,syndes hun i forhold Til Gold Wing 1500, der har stort ryglæn, hun er vandt til at læne sig tilbage, hun er 37 og har siddet på mine GW i 15 år.

Men affjedringen er bedre på Caponord, og V-strom syndes hun, sædet er godt på Capo, og noget hårdt på V-strom´en.

AT har for lille et sæde.
Jeg er forresten 44 år.

Ryglænet skal jeg nok lave på en stor topboks.

Men Capoen kører suverænt bedst, har dog det problem den ryster meget ved acc. med lave omdr. man skal jo lige lære dem at kende.

AT kører bedst mht. motor vibrationer.

V-strom har meget høj frekvente vibrationer, hun klagede straks over dem. De kom dog kun under acc.

AT kører som en gammeldags maskine, med pass. på, mærker man tydeligt den ikke på nogen måde lever op til nutidens standard.
At er dog fremragende som solo maskine, og jeg havde købt en, hvis jeg skulle køre alene altid, men det skal jeg ikke, så den er siet fra.

Suzukien kører virkeligt glimrende, men den er noget hårdere i affjedringen end Capoen, men også billigere.
Tina syndes V-strom er flottest.

Mangler at prøve BMW 1100 og måske 1150 GS, samt Honda Varadero.

Overvejer også BMW K-75 RT, den er gunstig og pålidelig.

Spørgsmål :
De seneste årgange af Africa Twin, ser annoncer frem til 2003, er de også nyere?-
hvordan er sædet på dem, og køre egenskaber, samt HK fra motoren?

Varadero sædet, vil jeg også gerne have beskrevet, af folk som kender til AT sædet???

Kim
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Nej. Sidste AT blev lavet i netop 2003
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
kimhansen

Indlæg af kimhansen »

Er sædet nogenlunde det samme på AT frem til 2003?

for så kan den helt sikkert ikke bruges af os,--- siger konen.
Kim
:roll:
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

kimhansen skrev:Er sædet nogenlunde det samme på AT frem til 2003?

for så kan den helt sikkert ikke bruges af os,--- siger konen.
Kim
:roll:
Pas :-(
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
T-REX
Indlæg: 52
Tilmeldt: 06. jul 2005, 18:07
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af T-REX »

Synes nu ikke at det er rimeligt, at diske twin'en p.ga sædekomforten. Indrømmet sædet er rædselsfuldt, men det kan da for hulen blot polstres om!
Ja, twin'en er måske old school og vil næppe være første valg, hvis kriteriet er komfort eller power.
Personligt vægter jeg pålidelighed højt, og da denne motor åbenbart næsten kun kan slåes ihjel med en klaphammer, så da hul i de manglende 20 heste og lidt ondt i r.....
Men har man lidt penge, at kaste efter den gamle traktor, er der ingen tvivl om at f.eks en upsidedown gaffel samt en Ohlindæmper vil forbedre kørekomforten betragteligt.



http://www.alles-fuern-arsch.de/home/enduro_at.php
Mvh Jess
PAVJ

Indlæg af PAVJ »

Citat: AT kører som en gammeldags maskine, med pass. på, mærker man tydeligt den ikke på nogen måde lever op til nutidens standard.

Den forstår jeg ikke helt ? standard i forhold til hvad ?
Prøvekørte forleden den nye Trans Alp, ja det er en anden type at køre på, men vel også en helt anden maskine, mindede mig mest om en CB 500.
BMW K 75 kan vel heller ikke sammenlignes med en Africa Twin - Capo Nord er vel en ok maskine men hvad med driftsikkerhed ?
V Strom er jo en Suzuki.
Gold Wing bagsæde og AT bagsæde, ja forskellen bliver vel næppe større. Så den kan da godt blive svær at sælge til en bagsædepassager.
Men der er vel også forskel på hvad man kan bruge de maskiner til.

Fortsat held og lykke med afprøvningerne.

Poul
kimhansen

Indlæg af kimhansen »

Ja, derer selvfølgeligt forskel på GW og AT.

Men konklusionen er for vores vedkommende:
På Aprilliaen sidder man godt både for og bag, ligeså på Suzukien, siger konen.

Africa twinen kører mærkbart dårligere, i forhold til oven nævnte, især med passager på.

Stellets opbygningpå AT gør at sædet nok ikke kan blive i samme standard som de to andre nævnte MC´er.

Desuden sidder fødderne på AT så tæt på mine fodhvilere, at når jeg holderstille og sætter mine fødder på jorden, så skubber jeg til hendes små størelse 37, så de erlige ved at ryge af hendesfodhvilere.

Det føles irriterende for os begge, AT er simpelthen for klein, til to voksne mennesker.

Men man kan vel vende sig til det.
Jeg er dog for kræsen og iøvrigt meget praktisk anlagt, og kan derfor ikkeforlige mig med en MC der er så upraktisk anlgt omkring nævnte problemer.

Skal også prøve BMW GS ere.

Og en mellem ting mellem dyre Allroad og store GWE dampere, nemlig også prøve BMW K-75.
Den får skyld for stor pålidelighed, meget udstyr fremragende sidde komfort, og så har den en stor kåbe, for RT erens vedkommende, der jo nok ligner en GW meget omkring at siddegodt ilæ for vinden.

En Varadero er super flot på billeder, den vil jeg også prøve.

Igen:
Hvis jeg skulle køre alene. ville jeg vælge Africa Twin, fordi den har en lækker motor, en lækker motorlyd, og en god sidde stilling,ingen generende vibrationer, er superflot, og pålidelig, og fremfor billig i indkøb ( Fra udlandet).
Så ville jeg blot få lavet et bedre sæde, og være tilfreds.

MEN: Damen syndes noget andet, og hende vil jeg gerne have med, derfor vægtes bagsædet højest.
Kim
Besvar