Africa Twin RD04 VS. RD07

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Dan V.

Africa Twin RD04 VS. RD07

Indlæg af Dan V. »

Kan nogen skære ud i pap - gerne illustrere hvilke forskelle der er på en RD04 og en RD07 - jeg bliver ved med at falde over fordringer ved søgen på udstyr: "Passer kun på RD07"..... :?:

Dette gælder både ved Touratech og African Queens eksempelvis...
John

Indlæg af John »

Hej Dan
Peter har faktisk svaret dig på dine?? under punktet medlemsprofiler, så hvis ikke du har set der, så prøv det :arrow: :idea:
Hilsen John
Dan V.

Har set...

Indlæg af Dan V. »

Jo jo - jeg har set dit svar. Jeg mente blot at det nok var mere passende at skrive det under denne kategori, så andre evt. også kunne få glæde af svarene... :-)

Jeg sidder bare indimellem og irriterer mig over at hver gang jeg lige rammer en side med noget spændende til AT'en, står der næsten hver gang - KUN RD07...

Og så var det at jeg gerne ville vide noget om forskellene.

Der er jo næsten ingen grænser for hvad man kan købe til en 7'er
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

En RD07 har et markant anderledes stel i forhold til RD03/RD04 som har stel der er stor set ens. Transalp fra 87-99 har også stort set ens stel som RD03/04. Der er visse små ændringer men det er primært beslag og andre småting.

Derfor, finder du ting der passer på en RD07 skal du ikke regne med at de passer på en RD04 da stellene er meget forskellige.
Jeg mener også der er andre små forskelle omkring bagsvinger, baghjul osv...
Men finder du stumper der passer på en transalp fra 99 eller tidligere er der god chance for at de passer på en RD03/04.
Dan V.

Okay tak...

Indlæg af Dan V. »

.... så blev jeg så klog... :-)

Det er jo rart at vide noget om den grundlæggende opbygning, da jeg normalt er min egen mekaniker ;-)
Besvar