Hvorfor vil min AT ikke starte???
Hvorfor vil min AT ikke starte???
Jeg har under renovering af min AT RD07 sat en anden motor og et andet elnet på. Nu er problemet bare at der ikke er den mindste gnist på tændrørene! Elnettet er flyttet i et stykke, og alt er kommet med fra donorcyklen med undtagelse af CDI boksen. Her har stikkene dog været adskilt og samlet igen. For ikke at samle det forkert tog jeg et billed af stikket inden, og jeg har samlet det på samme måde igen....tror jeg. Jeg lægger lige et billed ind på min fotoside, så hvis en af jer kan sammenligne med stikkene på jeres cykel, og sige mig om det ser rigtigt ud, vil det hjælpe mig med at udelukke den fejlmulighed.
album_personal.php?user_id=351
Er der ellers noget oplagt jeg kan undersøge. jeg har naturligvis gået alle stik efter, men jeg ved ikke hvad, og hvor jeg skal måle for at fejlfinde på systemet (jeg er dieselmekaniker...)
Mvh Niels Lauritsen
Er der ellers noget oplagt jeg kan undersøge. jeg har naturligvis gået alle stik efter, men jeg ved ikke hvad, og hvor jeg skal måle for at fejlfinde på systemet (jeg er dieselmekaniker...)
Mvh Niels Lauritsen
- Nikolajsen
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Det første der faldt mig ind, det var stelforbindelsen. Er den i orden
Ved ikke lige hvor den sidder, men jo regelen i forbindelse med tændspolen.
Hvorfor ikke CDI boksen? kan dog ikke lige overskue om de er ens
Jeg tænker videre

Hvorfor ikke CDI boksen? kan dog ikke lige overskue om de er ens

Jeg tænker videre

Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
- Nikolajsen
- Kontakt:
- Nikolajsen
- Kontakt:
Jamen så går jeg ud fra at du også har tjekket frigears kontakten.
Senest rettet af Nikolajsen 12. feb 2009, 21:19, rettet i alt 1 gang.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
- Nikolajsen
- Kontakt:
Jeg har lige kikket på mit diagram, og der kan jeg se at forbindelsen fra kontakten til den grønne indikatorlampe går igennem CDI'en så hvis lampen virker, virker kontakten altså også, og så "ved" CDI'en det jo altså også...så det er nok ikke det alligevel.
Jeg tror ikke der er nogen vej uden om at måle mig gennem det hele fra en ende af...øv
Jeg tror ikke der er nogen vej uden om at måle mig gennem det hele fra en ende af...øv

Jeg vil gerne endnu engang bede om hjælp fra en med en AT RD07'er. Har du mulighed for at kikke på de 12 ledninger der sidder i CDI'en på din cykel, og se om jeg har sat dem rigtigt i min. Det er for at jeg kan udelukke dette som en fejlmulighed. Du kan se et billed af min CDI på min profil.
På forhånd tak for hjælpen.
Mvh Niels.
På forhånd tak for hjælpen.
Mvh Niels.
- Nikolajsen
- Kontakt:
Jeg har ikke nogen RD07, men jeg har en Haynes. Og nu har jeg siddet og studeret den, og der er altså forskel på ledningsnettet, selv om at det er samme model 93´- 95'. Det har vist noget at gøre med hvilket land cyklen er beregnet til, jeg citerer "alle märkte ausser Deutschland" eller "nur Deutschland".
Hvad er det for en manuel du har, og kigger i
Jeg kan jo godt tage et billede af hver side, men hvis du har den samme bog, (eller ikke mener det vil hjælpe dig) kan det jo være lige meget.
Og min TransAlp, er helt anderledes 17 ledninger
Hvad er det for en manuel du har, og kigger i

Jeg kan jo godt tage et billede af hver side, men hvis du har den samme bog, (eller ikke mener det vil hjælpe dig) kan det jo være lige meget.
Og min TransAlp, er helt anderledes 17 ledninger

Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Min manual er en fotokopi af den originale Honda værkstedsbog, (printed in Japan, sandelig)
I den er der 4 diagrammer, hhv. "AR type" "G type" "E type" og "F, SW, H, B type". Det siger ikke mig noget, jeg ved ikke hvilken type min er, eller hvad forskellen er, men det er der måske andre der gør. Jeg kan heller ikke umiddelbart se nogen forskel, og slet ikke på de ledninger der går i CDI'en, de er ens på alle diagrammer.
fra V. mod H. øverste række: sort/gul, blå/gul, sort/hvid, - blå/sort, hvid/gul, lys grøn/sort.
fra V. mod H. nederste række: sort/gul, grøn, grøn/hvid - blå/sort, grøn/hvid, lys grøn/rød.
Det er de samme farver der går ind i mine stik, men rækkefølgen passer ikke. Hvordan passer det med rækkefølgen i din manual?
Mange tak for hjælpen.
Niels
I den er der 4 diagrammer, hhv. "AR type" "G type" "E type" og "F, SW, H, B type". Det siger ikke mig noget, jeg ved ikke hvilken type min er, eller hvad forskellen er, men det er der måske andre der gør. Jeg kan heller ikke umiddelbart se nogen forskel, og slet ikke på de ledninger der går i CDI'en, de er ens på alle diagrammer.
fra V. mod H. øverste række: sort/gul, blå/gul, sort/hvid, - blå/sort, hvid/gul, lys grøn/sort.
fra V. mod H. nederste række: sort/gul, grøn, grøn/hvid - blå/sort, grøn/hvid, lys grøn/rød.
Det er de samme farver der går ind i mine stik, men rækkefølgen passer ikke. Hvordan passer det med rækkefølgen i din manual?
Mange tak for hjælpen.
Niels
- Nikolajsen
- Kontakt:
Ja, Haynes er lidt dum, ledningerne er "lagt ud på linje" så jeg ved ikke lige hvilken der øverst.
Det ene diagram "ausser Deutschland" : sort/gul, sort/gul, grøn, blå/gul, sort/hvid, grøn/hvid, blå/sort, blå/sort, grøn/hvid, gul/hvid, lysrgrøn/sort, lysegrøn/rød.
"Nur Deutschland" : sort/gul, sort/gul, sort/hvid, grøn, blå/gul, grøn/hvid, blå/sort, blå/sort, grøn/hvid, gul/hvid, lysegrøn/sort, lysegrøn/rød.
Umiddelbart er forskellen noget med "Notaus schalter og "anlasserknopf".
Jeg er ikke ret god til tysk, men det er da vist noget med tænding.
Det ser ud til at Haynes laver noget med øverst, nederst, øverst osv. hvis jeg lige skal prøve at tyde det i forhold til dine stik.
Det ene diagram "ausser Deutschland" : sort/gul, sort/gul, grøn, blå/gul, sort/hvid, grøn/hvid, blå/sort, blå/sort, grøn/hvid, gul/hvid, lysrgrøn/sort, lysegrøn/rød.
"Nur Deutschland" : sort/gul, sort/gul, sort/hvid, grøn, blå/gul, grøn/hvid, blå/sort, blå/sort, grøn/hvid, gul/hvid, lysegrøn/sort, lysegrøn/rød.
Umiddelbart er forskellen noget med "Notaus schalter og "anlasserknopf".
Jeg er ikke ret god til tysk, men det er da vist noget med tænding.
Det ser ud til at Haynes laver noget med øverst, nederst, øverst osv. hvis jeg lige skal prøve at tyde det i forhold til dine stik.
Senest rettet af Nikolajsen 16. feb 2009, 22:05, rettet i alt 1 gang.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'