Første tur på AT'eren! NOT!!

Spørgsmål eller tips.
Kazzan

Første tur på AT'eren! NOT!!

Indlæg af Kazzan »

Efter lang tids venten fik jeg hentet min maskine og efter 2,5 times køretur fik jeg den rullet ud af traileren og ville starte dyret op, men ak. Batteriet er åbenbart blevet afladet eller er defekt.
Efter en lille snak med forhandleren om det var batteriet, fik jeg købt en fiks lille batterioplader! Efter 30 min med fuld skrald på, tænkte jeg, nu må den være der! Men nej, viste sig at sikringen på opladeren var sprunget.
Nu sidder man med en lidt sur smag i munden, og indser at alt er lukket og jeg må vente til i morgen før jeg får liv i hende.
Krydser fingre for batteriet ikke skal skiftes, men med mit held så skal jeg nok ned og rode.

Men glæden af at have hende hjemme, overskygger heldigvis problemerne.
Var dog pænt negativ og tæt på at detonere. en overgang.

Kærlig gør ondt ;-)

MVH
Kasper
Brugeravatar
iver
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Ej det er sgu ærgeligt Kasper, jeg har selv lige været ude og trille en dejlig tur, føler sgu med dig....

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Jan Jacobsen

Indlæg af Jan Jacobsen »

Hej Kasper..
puha..føler med dig.. surt surt... Var et smut på det dejlige djursland, kan kun sige det var fedt lige mærke vinden igen.... :-) men det var sku koldt !!!
Håber du får gang i hende ;-)

Mvh Jan J
Kazzan

Indlæg af Kazzan »

Ser du til cellerne i batteriet defekte, så får et nyt batteri af forhandleren.
Så er jeg klar til at få en på opleveren, som jer andre 8-)
Brugeravatar
Søren Dahl
Geografisk sted: Kolding

Øv

Indlæg af Søren Dahl »

Øv :cry: - meeeeen der kommer gang i den senere 8-)

- det bliver alt besværet værd :-D

Mvh Søren
Kazzan

Indlæg af Kazzan »

Ja den kom også i gang og jeg fik en lille tur.
Men nu er den død igen og holder på et gadehjørne og vil ikke starte!

Var dog en fordel, fandt ud af min støvler er ganske behagelige at gå i, havde 2 km hjem.

Så enten er batteriet helt klappet sammen, eller generatoren er defekt.
Nu skal den ned til forhandleren, så kan han rode med skidtet. For jeg har ærlig til ikke humøret til det mere.

MVH
Kasper
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

jamen havde du ikke fået nyt batteri ?
Kazzan

Indlæg af Kazzan »

Vi fik liv i det gamle, de har ikke fået sendt et nyt til mig endnu.
Men er træls den skal stå natten over, på et gadehjørne.

Må se hvordan den har det i morgen, har fri så jeg har tid til at kigge på det.
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Man skal nu passe på med at sætte sin lid til et gammelt batteri. hvis først er klappet sammen er der bedst bare at smide det ud.

Men det er selvfølgelig nemt at være bagklog, og træls for dig at den skal stå et fremmed sted. Men kan du ikke få en kammerat til at hente den på en trailer ?? :-)
Kazzan

Indlæg af Kazzan »

Kender bare ingen som har trækkrog, men kan låne min fars bil i morgen.
Men er bare surt at skulle smide 400kr for at låne en trailer.
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

hvor skal du smide 400,- for det ??

Mange tankstationer tager kun 100,- for at udleje en trailer i 4 timer. OG er det en hel dag skal du typisk kun give 200,- for en stor trailer.
Kazzan

Indlæg af Kazzan »

Tænkte på jeg skulle have en med rampe, så cyklen kunne komme op på traileren.
Kan også se, det er 400kr for en hel dag, og kun 250kr for 4 timer. Mig der lige havde set forkert. Men det er nok løsningen i morgen, må lige se hvad de har på den lokale tank.
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Det er da helt vildt meget at skulle give så meget. Kan se du bor i randers. Der er da mere end en tank, så spørg dig da lidt omkring.. Den lokale tank i hammershøj skal vi kun betale den pris jeg nævnte før, og det er de samme priser jeg har oplevet mange andre steder..

Hvad med Shell på Viborgvej ??

Hvorfor betale for en rampe ?? et bræt kan gøre det samme, eller hvis i er to, så løfter i først forenden op på traileren og derefter bagenden.

En anden ting, bagsmækken på en trailer kan ofte tages af, så kan den da bruges som rampe.

og lige en sidste ting hehe..
Flere brugere herinde er fra Randersegnen, Der må da være en der kan komme med startkabler og hjælpe dig ?? Jeg har ikke selv startkabler, ellers skulle jeg da nok selv være rykket ud :-)
Kazzan

Indlæg af Kazzan »

Det er rart at få nogle gode ord med på vejen ;-)

Du har helt ret.

De 250kr var for sådan en lukket trailer med en stor ramte. Men ja man kan sagtens være mere kreativ og bruge de metoder du anbefaler, så er prisen for en trailer nede på de 100-150kr.

Så kan jeg få den hjem under halvtaget og så må jeg pænt vente på batteriet.
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Det var godt :-)

Men du kender ikke lige nogen med startkabler?? så kunne du måske hente den i aften ;-)
Besvar