Ofte stillede spørgsmål.

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Ofte stillede spørgsmål.

Indlæg af iver »

På andre forums rundt om kan man finde rubrikker med påskriften FAQ, som på godt dansk betyder ofte stillede spørgsmål, sådan en rubrik skal vi da også have, så skal man jo ikke bruge timer på at kigge rundt på nettet efter den slags.

Så i denne tråd synes jeg vi kan komme med forslag til hvad der skal i denne rubrik på forsiden af vores side.

Mine forslag er:

Børnesygdomme på de enkelte modeller, så man ved hvad man skal holde øje med ved nykøb eller evt symptomer man har på sin cykel. På AT kunne det være at man på visse årgange kan have svært ved at starte efter 3 dages stilstand, problemet kan løses ved at udlufte karburotoren anderledes, jeg har et diagram med det. Benzinpumpen har det med at stå af. På nogle modeller kan batteri ledningen gå løs, det kan resultere i at tripmasteren pludselig kan vise forkert, startproblemer, sideblink går pludselig amok. For Transalpen kunne det være at sædet på nogle modeller trykker på stikket til CDIboksen så det går i stykker. Jeghavde selv problemer med olieforbrug på min, men fik det aldrig løst.

Stelnummer dekodning, så man kan se om ens cykel svarer til den årgang man regner med og om den evt er droslet.

Evt farvekode for de enkelte cykler hvis man vil male noget på sin cykel.

Hvordan man skal foretage evt modifikationer, på AT kunne det vare at få begge forlygter til at lyse samtidig, eller få tripmasteren til at vise fart. Om det er muligt at sætte en AT i en TA. Hvordan man evt kan sætte forgafler fra andre modeller på sin egen model.

Håber i kan komme med flere ting i synes der skal med.

Mvh Iver

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Kom lige i tanke om at problemet med CDIboksene på TA kan løses ved at skære bunden op på de gummilommer de ligger i, så kan de presses 1,5 cm længere ned så sædet ikke trykker stikkene i stykker. Er der nogen der ved præcis hvilke modeller der har dem sidende i gummelommer lidt for tæt på sædet?

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Jeg kan ikke huske hvilke årgange der har problemer med CDI boksene.
Men jeg løste problemet på min, ved at lægge en 3mm Alu plade hen over boksene, fra den ene side af stellet til den anden side, og så stripse pladen fast.
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Jeg blev bedt af Iver om lige kort at fortælle hvordan jeg fik en AT RD04 motor monteret i min gamle '89 TA.

Motoren passer lige i stellet uden de store problemer. Dog skal man være obs på, at enten skal man benytte sig af kølevandsreservoiret fra ATeren, eller også skal man bruge et mindre et, hvis man stadig vil have det skal sidde sammen sted som på TAen. Grunden til at man ikke kan bruge den originale TA beholder er pga det ekstra bolthul der er på den motor, men som ikke bliver brugt på TAen.

Der er også en oliekøler på sådan en AT motor, men den monteres ret nemt på TAen. Og hvis man er lidt ferm til at bukke og bore i et stykke fladjern eller lign, så kan det sagtens komme til at se lidt pænt ud :-)

Som tidligere nævnt har AT motoren et eller flere (kan sgu ikke helt huske det :-) ) bolthuller der ikke bruges til monteringen på et TA stel, men den sidder nu fint i alligevel.

Man skal også huske at få indsugningstragten med til motoren, den passer lige på TA luftfilterkassen hvis man piller det lille mellemstykke af.

Alt i alt er det faktisk en rigtig nem operation, CDI enhederne passer til RD04 motoren, samme gør tændspoler og andet gøgl. Gaskabler, choker gør også osv..

Hvis man vil have lidt andet gejl på også, kan man montere en AT alu-bagsvinger. Den er lidt længere end en TA bagsvinger og samtidig med skivebremse.
Dette kan måske være lidt sjovere for dem der har en gammel TA med tromlebremse bagpå. Her skal man så huske at man bliver nødt til at svejse et lille monteringsbeslag på stellet af sin TA til hovedcylinderen. men det giver nu også ret meget sig selv når man først kommer igang, eller kigger man i Haynes bogen :-)
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Tak for det Tom, fedt at du gad!!!!

Hvis andre har indlæg er de velkomne til at skrive dem på...

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
kimhansen

benzin forbrug. og modeller

Indlæg af kimhansen »

Hej Harkers :lol:

Har netop solgt min lille Honda til en god pris :lol:

Overvejer nu en Honda AT eller TA, da Varadero er for dyr at køre på ifølge test.

Hvilken er bedst at få reservedel til?

Kan de på landevej, pendler, klare omkring 20 kml, eller skal man kun regne med 15 til 17 kml?

Hvornår starter RD 0 7 modellen for Africa twin s vedkommende?
Hvilke model årgang bør man gå efter?

Hvilke årgange, bør man gå efter for Trans alps vedkommende?
Kim Hansen
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Hej Kim

Med fare for at lyde som en sur gris.. Hvilket jeg i øvrigt ikke er :-)

Men synes du burde oprette din egen tråd med alle de spørgsmål du har dig, også for overskuelighedens skyld på forum.
Besvar