Koldt vejr - bedre motorgang?

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Koldt vejr - bedre motorgang?

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg fik en sjov erfaring med min MC her i aften, jeg var ude og kører en lille aftentur i minus 2 grader, og min Alp har aldrig kørt så godt som i aften. Jeg kunne mærke at der var super frisk vejr med masser af ilt i luften. Min Alp kørte simpelthen bare så fantastisk og det føltes som om den var mere kvik. Desuden kører den helt fantastisk godt i tomgang, og jeg prøvede at stille den ned, for at se hvor langsom den egentelig kunne køre før den gik i stå, og tro mig, min TransHarley levede helt op til navnet i aften!

Kan der være noget om det, eller har jeg fået for meget stærk sennep hos Peter i dag? :lol: Det er bare mærkeligt, jeg er helt sikker på, at jeg kan mærke forskel!!!! Jeg har også kørt på dage hvor det er meget fugtigt, tunge og gråt i vejret hvor jeg har haft den modsatte erfaring. Hvor meget spiller vejret egenteligt ind på motorens gang?

Jeg har ikke lagt så meget mærke til det før, men det er også første år jeg kører vinterkørsel.

Mvh Søren
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej Søren

Der var engang en ung mand der havde en Opel Manta fing1 nej til sagen.

Jeg havde en sådan Manta som var tunet godt op, og troldmanden der kunne hente de sidste HK ud af den ved en gang justering hed Molbech, som holdt til i en lille by der hedder Ørum, et stykke uden for Grenå.

Når han var færdig med en justering gik han hen til barometeret og ud fra det vidste han hvor meget han skulle lægge til for at den havde maksimum effekt.

De gange jeg har været ude ved ham, har næsten altid været i godt vejr, og en bil yder sin maksimale effekt i gråt og lidt fugtigt vejr, så hen til barometeret og så havde den lige 5-10 HK mere end rullefeltet havde opgivet.

Han fortalte mig godt nok hvorfor og hvordan det hang sammen, MEN jeg er jo halvgammel og har glemt det :lol:

Det kan være Peter har den rette sammenhæng.

Hilsen
Mogens
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Noget om snakken....

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Mogens

Jeg synes jo nok der var noget om snakken, men var ikke helt sikkert. I dag spurgte jeg så min aldrende mekaniker-far, og har mener også vejret har en lille påvirkning af motorgangen......

MVH Søren
Besvar