Røgfri motorolie

Spørgsmål eller tips.
Besvar
KB

Røgfri motorolie

Indlæg af KB »

Apropos at min Ta bruger olie og oser lidt, har jeg i Biltema's katalog set, at man kan få en røgfri (?) 10w-40 motorolie. Den kan måske afhjælpe mit problem, indtil jeg får adskilt og rep. min motor?

Er der nogen der har prøvet (erfaring) med den olie?

Mvh. Kurt
Niels

Indlæg af Niels »

Jeg har ingen ide om det virker, men det er helt sikkert at det ikke ændre på olieforbruget, og dermed tilsodningen af tændrør. Mit foreslag er at du må op på hesten og hive de cylindre af. Hvis du kommer ud for nogle problemer står der en masse flinke og hjælpsomme folk fra klubben klar med hjælp og gode råd :-D
Jeg ved det, jeg har selv prøvet det ;-)

Go' arbejdslyst

Mvh Niels.
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

røgfri motorolie fra biltema er vel lidt som når man kan købe et stykke værktøj der både kan save, file, hamre, trække søm ud, lave kaffe osv.. :-)

Salgsgas altså hehe. Køb en olie du kender fra mc biksen :-)
Brugeravatar
Bønne
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Hej

Jeg kan se du er fra Holbæk, så det er jo ikke langt fra mig.
Jeg har skruet i mange motorer gennem årene, men aldrig en TA, men en motor er en motor i min terminologi. :-D
Hvis det er, kommer jeg gerne forbi så vi kan se på den (så får jeg samtidig luftet Varulven :lol: ), bare sig til hvor og hvornår, jeg har ferie i øjeblikket.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
KB

Indlæg af KB »

Bønne skrev:Hej

Jeg kan se du er fra Holbæk, så det er jo ikke langt fra mig.
Jeg har skruet i mange motorer gennem årene, men aldrig en TA, men en motor er en motor i min terminologi. :-D
Hvis det er, kommer jeg gerne forbi så vi kan se på den (så får jeg samtidig luftet Varulven :lol: ), bare sig til hvor og hvornår, jeg har ferie i øjeblikket.
Hej Ole . Ja tusind tak, det vil jeg blive meget glad for. Du skal være meget velkommen.
Jeg skal dog hente børnebørn nu, men fredag og week-enden, eller næste uge. Det er op til dig.
:ok:
Da jeg er ny her, ved jeg ikke hvordan gør, når man skal udveksle Tlf. og adresse? Mvh. Kurt
Brugeravatar
Bønne

Indlæg af Bønne »

Hej Kurt

Jeg har heller ikke været her så længe, men vi kan vel bruge "E-mail"-linket i bunden af indlægget, jeg prøver det lige. :-D
Bønne

Niels

Indlæg af Niels »

Hej.

I kan jo også gå ind på medlemsdelen, under medlemsinfo, og så skrive jeres adresser mm. så er der også andre der kan få fat i jer. Det er kun synligt for medlemmer, så det er stadig lidt privat ;-)

Hilsen Niels.
Brugeravatar
Bønne

Indlæg af Bønne »

Tak for tippet Niels, det er hermed gjort! :-D
Bønne

KB

Indlæg af KB »

Tak for kommentar og svar. Tak til Ole som har været at se på den motor jeg har købt. Vi blev enige om at stempler, cylindre og topstykker er fine, så de vil blive monteret på et tidspunkt. Det vil sikkert hjælpe på oseri og olieforbrug.

Med venlig hilsen
Kurt
Besvar