Donor til '90 Alp..
Donor til '90 Alp..
Hej, jeg har en ret.. skal vi sige tilkørt Transalp.
Jeg vil finde mig en tysk donor, og så flytte hele pivtøjet. Men hvilke årgange må formodes at passe, når jeg vil flytte mere eller mindre det hele?
Jeg er ok til at bygge, har tidligere konverteret en Aprilia Falco om til Mille R specs. Men der er motor også den samme, stort set. Smed svinger, gaffel, motor, net mm. over.
Jeg vil finde mig en tysk donor, og så flytte hele pivtøjet. Men hvilke årgange må formodes at passe, når jeg vil flytte mere eller mindre det hele?
Jeg er ok til at bygge, har tidligere konverteret en Aprilia Falco om til Mille R specs. Men der er motor også den samme, stort set. Smed svinger, gaffel, motor, net mm. over.
- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Hvis du kigger her http://www.borr.dk/TRANSALP_HISTORY_0608.pdf
Vil du se at 89' - 93' er burde være ens, bortset fra at i 91' fik den skive bremse bagerst.
Vil du se at 89' - 93' er burde være ens, bortset fra at i 91' fik den skive bremse bagerst.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 500wt_1182
Går ud fra den her passer over.. Det vil give mig en rigtig fin Alp at trille på til vinter.. Og beholder nok optikken fra den gamle..
Er der en der har ekstra sideskjolde? Dem ved sædet..
Går ud fra den her passer over.. Det vil give mig en rigtig fin Alp at trille på til vinter.. Og beholder nok optikken fra den gamle..
Er der en der har ekstra sideskjolde? Dem ved sædet..
- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Det er jeg ikke sikker på at den gør, det er jo en 97' du linker til.
Der er pludselig dobbeltskiver foran, og ændret sidde position, syntes jeg også at kunne tyde (Tysk er ikke mit bedste) og dermed måske små ændringer på stellet. Men jeg ved det ikke...........
Der er pludselig dobbeltskiver foran, og ændret sidde position, syntes jeg også at kunne tyde (Tysk er ikke mit bedste) og dermed måske små ændringer på stellet. Men jeg ved det ikke...........
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Ja ok, jeg gider ikke for meget bøvl..
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 042wt_1165
Tror jeg napper denne, den har også en ordenlig skorsten og ordenligt luftfilter.. Og så har den lige den skive på baghjulet, det er en god ting!
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 042wt_1165
Tror jeg napper denne, den har også en ordenlig skorsten og ordenligt luftfilter.. Og så har den lige den skive på baghjulet, det er en god ting!
Hvis du søger en donorcykel er det jo sådan set nok at du beholder dit originale stel. Dvs. at du kan bruge en TA frem til årgang'99 uden problemer. Du skal dog være obs på at smider du skivebremse på bagerst, skal der påsvejses et lille beslag til montage at hovedcylinder ved bremsepedalen.
Køber du en TA efter 1996 er det to skiver forrest
Køber du en TA efter 1996 er det to skiver forrest

Jep, det er jo det, vil i så fald tage alt andet... Og med skumle planer om motardhjul, så giver dobbelt skive jo våde drømme:oD Og om ikke andet, så er det federe med en nyere maskine. Man må jo forvente, at småsydomme hele tiden bliver minimeret, og at senere modeller får minimeret det i forvejen lille antal problemer der er med en alp.
Skulle jeg mod forventning ville sælge, så må en '97 ombygget være mere attraktiv..
Men hvad vil en fagmand sige til de 2 cykler? Jeg er ikke så alp-kyndig endnu. Og ser jo fordelene ved at der er ordenlig udstødning og luftfilter på 93'eren.. Men igen, det kommer sig ikke så nøje, har en Falco til det sjove..
Skulle jeg mod forventning ville sælge, så må en '97 ombygget være mere attraktiv..
Men hvad vil en fagmand sige til de 2 cykler? Jeg er ikke så alp-kyndig endnu. Og ser jo fordelene ved at der er ordenlig udstødning og luftfilter på 93'eren.. Men igen, det kommer sig ikke så nøje, har en Falco til det sjove..
I øvrigt..
Du har også den mulighed at købe en africa twin RD03 eller RD04 at bygge over på transalp stellet
Det forudsætter så at du køber en cykel fra 1992 eller ældre samt at der skal påsvejses lidt flere monteringsbeslag på stellet. Men det kan lade sig gøre, uden alt får store udfordinger 
Min gamle TA smed jeg en AT RD04 alu bagsvinger + motor på, og pillede al kåben af
En nøgen 750cc TA rykker temmeligt godt
Du har også den mulighed at købe en africa twin RD03 eller RD04 at bygge over på transalp stellet


Min gamle TA smed jeg en AT RD04 alu bagsvinger + motor på, og pillede al kåben af

En nøgen 750cc TA rykker temmeligt godt

Jeg er ret fristet af at smide en AT kværn i, men det løber op i det dobbelte.. Så tror jeg at jeg nøjes med en TA, men så kan jeg til gengæld se om den gamle motor ikke kan peppes. Det kan jeg jo lave et projekt ud af, det er jo nærmest gratis..
Satser vist primært på den ´97'er, hvis jeg kan få den for omkring 8k. Kan også lokkes til at købe den anden, hvis den går for en god pris.
Satser vist primært på den ´97'er, hvis jeg kan få den for omkring 8k. Kan også lokkes til at købe den anden, hvis den går for en god pris.
Sweet, den ser lidt ond ud:oD
Gad godt, kubikker er vejen frem! Men med mindre nogen vil kaste en i nakken på mig, så går jeg efter en billig TA..
Lad nu være med at friste en mand der har rygrad som en regnorm
Min Falco har alt i Mille R grej.. Öhlins og OZ magnesiumhjul, samt 128 hk motoren fra R modellen.. Millebagsvinger, og hvad har vi..
Gad godt, kubikker er vejen frem! Men med mindre nogen vil kaste en i nakken på mig, så går jeg efter en billig TA..
Lad nu være med at friste en mand der har rygrad som en regnorm

Min Falco har alt i Mille R grej.. Öhlins og OZ magnesiumhjul, samt 128 hk motoren fra R modellen.. Millebagsvinger, og hvad har vi..